A
اطلاعات کاربردی سالمندان

بهترین شغل‌های دوره بازنشستگی چیست؟

محتوا پنهان
4 معرفی شغل‌های دوره سالمندی و بازنشستگی

به روزی که شیرینی بازنشستگی خود را خریدید و بین همکارانتان پخش می‌کنید فکر کرده‌اید؟ شاید این روز خیلی هم دور نباشد. خیلی از افراد زمانی که در مسیر شغل پرفشار میفتند، از علاقمندی‌های خود دور می‌شوند. حتی روزها، ماه‌ها و سال‌ها می‌گذرد و فرصت کشیدن تابلوی نقاشی مورد علاقه خود را پیدا نمی‌کنیم، به کتاب‌های خاک خورده گوشه اتاق نگاه می‌کنیم تا شاید یک روزی زمان خالی برای خواندن آن پیدا کنیم. اصلا شاید دلمان بخواهد یک وبلاگ تر و تمیز برای خودمان بسازیم و در آن شروع به نوشتن کنیم. همه این کارها را سالیان سال نگه داشتیم تا به سن بازنشستگی برسیم و زمان کافی برای انجام آن داشته باشیم. کمی درباره بهترین شغل های دوره بازنشستگی صحبت کنیم.

زمانی کیفیت زندگی ما بالا می‌رود که مطمئن باشیم کاری که روزانه انجام می‌دهیم، مفید است، ارزشی برای خودمان و حس خوب در اطرافمان ایجاد می‌کند. این موضوع را گفتم تا در ادامه بگویم بیکاری، گاهی بهتر از انجام دادن کارهای بی‌کیفیت و بی‌ارزش است. ما به آن دسته از کارهایی که تنها برای گذر زمان است، کاری نداریم. لازم نیست برای سرگرم شدن در سن کهنسالی به هر کاری دست بزنیم و انرژی بیهوده‌ای مصرف کنیم، بدون آن که ارزشی خلق کنیم.

اگر با افراد مسن به صحبت نشسته باشید، متوجه روحیات محتاطانه آن‌ها می‌شوید. در واقع افزایش سن، قدرت ریسک کردن را نسبت به سال‌های گذشته فرد، کمتر می‌کند. آن‌ها می‌خواهند حساب‌شده‌تر و با دقت کافی قدم بردارند، چون به نظر آن‌ها شاید توانایی از نو ساختن را ندارند.

چند نکته مهم برای انتخاب شغل‌های دوره بازنشستگی

  • ساعت کاری منعطف
  • استفاده از زمان مرخصی برای استراحت یا سفر
  • وجود مرز مشخص بین کار و زندگی شخصی (این مورد شاید برای سنین جوانی قابل کنترل و تحمل باشد، اما در سنین پیری نه!)
  • میزان مسئولیت در شغل مورد نظر
  • میزان استرس
  • حقوق و مزایا برای سالمند
  • میزان علاقمندی سالمند به شغل مورد نظر

زمانی که در دوره بازنشستگی، شغلی به شما پیشنهاد شد، لطفا موارد بالا و البته خواسته‌های خودتان با توجه به روحیات بسنجید و تصمیم صحیح بگیرید.

مناسب‌ترین شغل‌های دوره بازنشستگی با شرایط جسمانی سالمندان

زمانی که پا به سن بگذاریم، قدرت جسمانی و توانایی مانند روزهای شاداب جوانی نیست. برای انتخاب شغل یا حتی سرگرمی باید نوعی از آن را انتخاب کنیم که جسم، ظرفیت انجام آن را داشته باشد.

برای مثال …

ممکن است شغل شما از هر نظر تایید شده و مناسب باشد، اما تصور کنید هر روز برای رسیدن به دفتر کار، باید از یک آسانسور شیشه‌ای یک برج بالا بروید. قطعا ارتفاع هیجان زیادی برای خواهد داشت. این میزان هیجان برای افراد مسن و به خصوص کسانی که سابقه بیماری قلبی داشته‌اند، تنها ضرر است.

یا حتی در فضای کاری شما، از ابزار و وسایلی استفاده می‌شود که برای دستگاه تنفس شما مناسب نیست. مانند کار در تولیدی‌ها، پمپ بنزین‌ها و …

چند راهکار برای افزایش کیفیت کاری سالمند

اگر ادامه شغلی شما همچنان راه کارمندی باشد، باید روش‌های ویژه‌تری برای تقویت روحیه خود داشته باشید:

  • برای شغل های دوره بازنشستگی پیشنهاد می‌شود، چند گلدان در معرض دیدتان قرار دهید؛ در هفته متناسب با نیاز گیاهان، گلدان‌هایشان را آبیاری کنید.
  • از یک نیروی نظافتچی بخواهید محیط کار را روزانه تمیز کند.
  • صبحانه کامل و ناهار سبک‌تری میل کنید. میان‌وعده‌های سالم مخصوص سالمندان فراموشتان نشود.
  • در طول روز با عزیزان خود تماس بگیرید و صدایشان را بشنوید.
  • ساعات کاری خود را بر اساس توان جسمی و کشش ذهنی انتخاب کنید.
  • موسیقی مورد علاقه خود را ما بین کار گوش دهید.
  • خواب کافی داشته باشید، شاید لازم باشد به مهمانی‌هایی که دعوت شده‌اید، پاسخ منفی بدهید.
  • مراقب جسم خود باشید و برای جابجایی اجسام سنگین از همکاران کمک بخواهید.
  • داروهایی که مصرف می‌کنید را به همراه داشته باشید.
  • اگر دچار بیماری هستید، همکاران و رئیستان را در جریان آن قرار دهید.
  • از مرخصی‌ها به بهترین شکل استفاده کنید و برای آن برنامه‌ریزی داشته باشید.

اما اگر تصمیم دارید شغل آزاد داشته باشید…

  • برای کارهایی مانند فروش سنتی لوازم، پوشاک، ارائه خدمات و … نیروی کمکی استخدام کنید. شما به تنهایی از پس تمامی کارها برنمی‌آیید. شاید حتی لازم باشد ۲ روز در هفته را به استراحت بپردازید.
  • اطلاعات خود را بیشتر و به‌روز کنید. کارهایی که قرار است به دست خودتان مدیریت شود، هر روز چالش‌های بیشتری خواهند داشت؛ تجربیات آشنایان برای کمک به شماست.
  • با چند تا از دوستان خود، کار را شروع و به جریان بیندازید. با این حساب احساس تنهایی نمی‌کنید و با مشورت هم کارهای فوق‌العاده‌تری انجام می‌دهید.

معرفی شغل‌های دوره سالمندی و بازنشستگی

در این بخش بهترین شغل‌های مناسب دوران سالمندی معرفی شده است.

شغل کارمند آژانس مسافرتی برای بازنشستگان

این شغل بیشتر مناسب بازنشستگانی بوده که به تفریح و سفر علاقه‌مند هستند. این دسته از افراد به دلیل روحیه بالا و علاقه به این کار می‌توانند تورلیدرهای خوبی باشند. درواقع تنظیم برنامه سفر یکی از کارهای مناسب برای بازنشستگان است، افرادی که در گذشته کارمند بوده‌اند به چهارچوب‌ها و قوانین بسیار پایبند هستند. از این رو این عزیزان می‌توانند یک گزینه مناسب برای این شغل باشند. داشتن روابط عمومی بالا، سطح بالای علم و دانش، آشنایی با سیستم‌های کامپیوتری و… ازجمله ویژگی‌های لازم برای شغل کارمند آژانس مسافرتی در بازنشستگی است.

شغل منتورینگ کسب و کار در دوران بازنشستگی

یکی از ویژگی‌های مهم شغل منتورینگ داشتن روحیه بالا و نشاط است. فرد بازنشسته باید توانایی منتورینگ را در زمینه‌های خاص داشته باشد. در اینصورت است که می‌تواند دانش و مهارت خود را به دیگران آموزش دهد. کار با افراد خلاق، آموزش و انتقال اطلاعات می‌تواند روی روحیه فرد بازنشسته تاثیر بسیاری داشته باشد. ازجمله ویژگی‌های لازم برای شغل منتورینگ در بازنشستگی می‌توان به داشتن علم و تجربه، خوب گوش دادن، اعتماد به نفس بالا و… اشاره کرد.

شغل مدیر برنامه برای دوران بازنشستگی

یکی دیگر از کارهای مورد علاقه افراد بازنشسته، مدیر برنامه است. مدیر برنامه باید فعالیت‌های روزانه، ماهانه افراد معروف، مراسمات عروسی، مدیران هلدینگ‌های بزرگ و… را سازماندهی و برنامه‌ریزی کنید. البته این کار، کار هرکسی نیست معمولا افرادی که این کار را انجام می‌دهند دقت بالا و قدرت برنامه ریزی بالایی دارند. درآمد این شغل و حجم کاری آن بسیار متفاوت است و بسته به فردی که شما مدیر برنامه آن هستید تعیین می‌شود. اگر فرد معروف و خاصی باشد، میزان درآمدتان بسیار بالا خواهد بود. شغل مدیر برنامه در بازنشتسگی یکی از بهترین انتخاب‌ها برای سالمندان است.

شغل مربی آموزش رانندگی برای روزهای بازنشستگی

یکی از بی دغدغه‌ترین شغل‌های دوران بازنشستگی، مربی آموز رانندگی است. بیشتر افرادی که بازنشسته می‌شوند اعم از خانم یا آقا می‌توانند تنها با داشتن یک ماشین خوب، مشغول به کار شوند. برای این کار فرد پس از آماده کردن ماشین خود، نیاز به آموزش دارد سپس می‌تواند در آموزشگاه‌های رانندگی مشغول به کار شود.
میزان درآمد این شغل مربی آموزش رانندگی در بازنشستگی با توجه به ساعت کاری فرد مشخص می‌شود. برای انجام این کار باید علاوه بر صبر بالا، اخلاق خوبی داشته باشید تا بتوانید با افراد به درستی و با حوصله رفتار کنید.

شغل نوازندگی در بازنشستگی و سالمندی

بسیاری از افراد در دوران جوانی خود بنابر سلیقه و علایق خود کارهای مختلفی انجام داده‌اند. یکی از این کارها نواختن ساز است. معمولا این افراد در سنین بازنشستگی می‌توانند از هنر و استعداد خود کسب درآمد کنند. نوازندگی در بازنشستگی را نمی‌توان جزو مشاغل پردرآمد به شمار آورد تنها با دریافت پروژه می‌توان بک درآمد مشخصی داشته باشید، در غیر اینصورت هیچ امنیت شغلی برای فرد وجود ندارد.
ازجمله مهارت‌های لازم برای می‌توان به علاقه، مهارت لازم، اعتماد به نفس، دقت بالا و… اشاره کرد.

تولید زیورآلات در بازنشستگی

بیشتر افراد بازنشسته از بیکاری و مصرف‌کننده بودن خسته می‌شوند. اگر کمی خلاق باشید می‌توانید از هنر و استعداد خود استفاده کنید و بدون نیاز به کسی کسب و کار خانگی خود را راه بیندازید. تولید زیورآلات در بازنشستگی یکی از شغل‌هایی است که می‌توانید به راحتی با داشت یک میز و ابزار کار فعالیت خود را شروع کنید.
برای موفقیت در این کار علاوه بر اینکه باید از استعداد و خلاقیت بالایی برخوردار باشید، باید بتوانید با تمرین مهارت خود را بالا ببرید.

تدریس خصوصی در دوران بازنشستگی

این شغل بیشتر مناسب آن دسته از عزیزان بازنشسته‌ای است که در دوران کاری خود با رشته‌های درسی در ارتباط بوده‌اند. با تغییر نظام آموزشی و محتواهای آموزشی اطلاعات خود را به روز کرده‌اند. در حال حاضر برای اینکه بتوانید در بخش آموزش موفق باشید باید مطالعه‌ی روزانه داشته باشید.
میزان درآمد معلم خصوصی بسیار خوب است و می‌توان به آن به عنوان یک شغل ایده‌آل افراد بازنشسته نگاه کرد. هرچه بتوانید در مقاطع تحصیلی بالاتر تدریس کنید قطعا درآمدتان افزایش پیدا خواهد کرد. تدریس خصوصی در بازنشستگی می‌تواند انتخاب خوبی برای سالمندان باشد.

شغل کتابداری در دوران بازنشستگی

کتابداری در بازنشستگی یکی از شغل‌های تخصصی است. معمولا بازنشسگان برای جلوگیری از آلزایمر و افزایش سطح معلومات خود، دوست دارند اطلاعات عمومی خودشان را بالا ببرند. اگر در کنار یک فرد حرفه‌ای باشید به راحتی می‌توانید این حرفه را یاد بگیرید. برای اینکه بتوانید در این حرفه موفق شوید لازم است که اطلاعات خود را با توجه به نیاز روز افزایش دهید. این بالا بردن اطلاعات می‌تواند کمک بسیاری برای شما در پیشرفت مسیر کاریتان باشد. معمولا افرادی که منظم، دقیق و ریزبین هستند می‌توانند از این شغل نهایت لذت را ببرند.

تهیه کیک و شیرینی خانگی در بازنشستگی

اگر به آشپزی و شیرینی‌پذی علاقه دارید، قطعا تهیه کیک و شیرینی خانگی می‌تواند یک انتخاب مناسب برای اشتغال شما در دوران بازنشستگی باشد. امروزه به لطف اینترنت و فضای مجازی به راحتی می‌توانید کسب و کار خود را راه‌اندازی کنید. تنها کافیست کیک و شیرینی‌های زیبا و خلاقانه درست کنید و با اشتراک‌گذاری عکس‌های آن‌ها در صفحات مجازی، اقدام به جذب مشتری کنید. برای فروش بیشتر هم می‌توانید به کافه‌های اطراف بروید و نمونه کار خود را عرضه کنید. میزان درآمدتان در این شغل بستگی به سعی و تلاشتان دارد. شیرینی‌پزی در بازنشستگی بسیار لذت‌بخش است.

معرفی شغل طراح دکوراسیون داخلی در بازنشستگی

طراحی دکوراسیون داخلی در بازنشستگی یکی از مشاغلی است که با هنر ارتباط بسیار عمیقی دارد. برای اینکه بتوانید در این کار موفق باشید باید به هنر علاقه داشته باشید. شغل طراحی دکوراسیون داخلی به مهارت، تجربه، مدیریت زمان و مدیریت بودجه بالایی نیاز دارد. امروزه بر خلاف گذشته دیگر کسی از سیستم‌های دستی و طراحی‌های دستی استفاده نمی‌کند. به لطف کامپیوتر و فناوری بیشتر طراحی‌های داخلی با سیستم‌های کامپیوتری انجام می‌شود، از این رو فرد باید تسلط کامل به کار با کامپیوتر داشته باشد تا بتواند در این زمینه موفق عمل کند.

شغل مددکار اجتماعی برای دوران بازنشستگی

معمولا افرادی که روابط اجتماعی بالایی دارند و در انجام کارهای خود ثبر بالایی دارند، می‌توانند در شغل مددکار اجتماعی بسیار موفق عمل کنند. افراد بازنشسته‌ای که در این زمینه تخصص و مهارت لازم را ندارند می‌توانند با رفتن به خیریه‌های متعدد به افرادی که مشکل دارند، در زمینه رفع مشکلشان کمک کنند. مددکار اجتماعی در بازنشستگی نیازمند روحیه بالا و قوی است تا در حل مشکلات به دیگران کمک کند و بتواند اره حل مناسبی را ارائه دهد.

شغل مشاوره املاک برای دوره بازنشستگی

داشتن یک بنگاه در زمینه خرید و فروش خانه می‌تواند بک شغل مناسب و مستقل برای فرد بازنشسته باشد. این شغل برای افرادی که روابط عمومی بالایی داشته و در زمینه خرید و فروش مهارت دارند بسیار مناسب بوده، علاوه بر این در این شغل می‌توانید با قشر‌های مختلف جامعه ارتباط داشته باشید. برای اینکه بتوانید در این شغل موفق عمل کنید علاوه بر داشتن شناخت و آگاهی نسبت به محدوده‌ها، مهارت ارتباط با دیگران و آشنا بودن به قوانین و مقررات هم می‌تواند در موفقیت شما در این شغل تاثیرگذار باشد.
معمولا میزان درآمد مشاوره املاک در بازنشستگی به میزان معاملات شما بستگی دارد. هرچه تعداد معاملاتتان بیشتر باشد درآمدتان هم افزایش پیدا می‌کند.

شغل راننده سرویس برای بازنشستگان

یکی دیگر از مشاغلی که می‌توانید در دوران بازنشستگی به آن مشغول شوید، راننده سرویس است. ارتباط با افراد مختلف، نوجوانان و کودکان می‌تواند باعث شور و نشاط بیشتر برای افراد بازنشسته شود. ازجمله ویژگی‌های این شغل می‌توان به وقت شناسی، آشنایی با شهر، صبور بودن، دقت و تمرکز بالا، مسئولیت پذیری و… اشاره کرد. درآمد فرد بازنشسته در این شغل به تعداد سرویس‌ها و فعالیتهای آن بستگی دارد، این شغل می‌تواند یک شغل نیمه وقت و مناسب برای بازنشسگانی باشد که تسلط کامل به رانندگی دارند. راننده سرویس در بازنشستگی نیازمند روحیه مخصوص به خودش است.

شغل حراست و نگهبانی مناسب برای دوران بازنشستگی

آقایان بازنشسته می‌توانند به صورت پاره‌وقت یا تمام وقت در زمینه نگهبانی هتل، نگهبانی برج‌های اداری یا مسکونی و … فعالیت داشته باشند. این شغل یک شغل مناسب برای افراد بازنشسته است. برای اینکه بتوانید در این بخش فعالیت کنید باید علاوه بر داشتن سلامت جسمی از ویژگی‌هایی چون دقت بالا، رفتار حرفه‌ای و روابط عمومی بالا برخوردار باشید. در بخش نگهبانی و حراست علاوه بر دریافت حقوق ثابت از سمت مدیریت، می‌توانید از در قبال خدمتی که انجام می‌دهید می‌توانید انعام هم دریافت کنید.
داشتن حقوق مناسب، حضور در اجتماع، عدم نیاز به سرمایه و… می‌تواند از دیگر ویژگی‌های شغل حراست و نگهبانی در بازنشستگی باشد.  

شغل صندوقداری برای بازنشستگان

معمولا بیشتر افرادی که از بخش حسابداری و مالی بازنشسته شده‌اند می‌توانند به راحتی در این بخش فعالیت کنند. در این شغل افراد در هر سنی که باشند می‌توانند به صورت پاره وقت یا تمام وقت مشغول به کار شوند. صندوقدار بیشتر در فروشگاه‌های زنجیره‌ای، رستوران‌ها، پمپ بنزین‌ها و… فعالیت می‌کنند. میزان حقوق دریافتی صندوفداری در بازنشستگی بستگی به ساعت کار و محلی که در آنجا مشغول به کار هستند دارد.
داشتن مهارت در زمینه کار با سیستم و روابط عمومی بالا در پیشرفت در این شغل نمی‌تواند بی تاثیر باشد.

شغل تور لیدری، فرصتی عالی برای تفریح و کار بازنشستگان

افراد بازنشسته مستعد، خلاق، پرشور و نشاط، عاشق سفر و جهانگردی و… می‌توانند یک تورلیدر خوب باشند. اگر علاوه بر علاقه به سفر از روابط عمومی بالایی برخوردار هستید، می‌تواتید یک تورلیدر خوب و مستعد باشید. در حال حاضر بسیاری از آژانس‌های مسافرتی تورهای یک روزه داخل شهر و خارج از شهر برگزار می‌کنند. می‌توانید با تورلیدری این تورها علاوه بر تفریح و گردش حقوق خوبی دریافت کنید.
اگر توانایی بالایی داشته باشید می‌توانید به عنوان تورلیدر در تورهای چند روزه، تورهای کویر و… شرکت کنید. داشتن اطلاع عمومی بالا، دانش به روز، تسلط به زبان انگلیسی، حافظه خوب و.. می‌تواند ازجمله ویژگی‌های تورلیدری در بازنشستگی باشد.

معرفی شغل مترجمی در بازنشستگی

شغل مترجمی در بازنشستگی یکی از شغل‌های پردرآمد برای بازنشستگان است. با اشتغال در این کار می‌توانید بدون هیچ سختی کار و تحمل ترافیک و شلوغی شهر، درآمد خود را داشته باشید. به راحتی می‌توانید در خانه بنشینید و کار ترجمه را انجام دهید. بیشتر افرادی که تسلط کامل به زبان‌های انگلیسی، فرانسوی، ترکی و… دارند می‌توانند در این زمینه فعالیت داشته باشند.
خوبی این کار آن است که ساعت کاری دست خود فرد است، در هر زمانی که بخواهد می‌تواند کار ترجمه را انجام دهد. نیازی به مرخصی گرفتن از کسی ندارید و در کنار زندگی و فعالیت روزمره خود به راحتی کارتان را انجام خواهید داد.

شغل گل فروشی در دوران بازنشستگی

وجود گل در هر محیطی می‌تواند طراوت و شادابی را به آن‌جا هدیه کند. برای اینکه بتوانید در این زمینه موفق عمل کنید بهتر است اطلاعات بالایی در رابطه با گیاهان، نحوه نگهداری از آن‌ها، نحوه کوددهی و قلمه زنی و … داشته باشید. در اینصورت می‌توانید در این شغل پیشرفت چشمگیری داشته باشید. ازجمله ویژگی‌ که می‌تواند در موفقیت شما در این شغل تاثیر داشته باشد علاوه بر داشتن اطلاعات عمومی بالا، داشتن خلاقیت در این زمینه است. در پیچیدن دست گل، گل‌آرایی و… خلاقیت می‌تواند کار شما را بسیار خاص و تک جلوه کند.
در شغل گلفروشی در بازنشستگی به هیچ عنوان نباید یادگیری را متوقف کنید، همواره باید اطلاعات عمومی خود را در این زمینه به روز نگه‌دارید.

بلاگر شدن در دوران بازنشستگی

امروزه با توجه به افزایش هزینه‌های زندگی هیچ فردی نمی‌تواند با یک حقوق ثابت زندگی خود را بگذارند. افراد بازنشسته هم نمی‌توانند تنها با دریافت ماهانه مبلغی مشخص از پس هزینه‌های زندگی برآیند. یکی از مشاغل جدید و امروزی که به لطف دنیای مجازی بوجود آمده است، بلاگری در بازنشستگی در صفحات مجازی است.
تنها با کمی یادگیری کار با صفحات مجازی با اشتراک گذاری تفریحات، سرگرمی‎ها، مسائل آموزشی و…. می‌توانید به یکی از بلاگرهای این دنیای مجازی تبدیل شوید. به راحتی بدون اینکه در این شلوغی شهر به سرکار بروید می‌توانید یک منبع درآمد مشخص داشته باشید. برای اینکه بتوانید در این زمینه موفق عمل کنید، می‌توانید از ایده‌های خلاقانه و نوین کمک بگیرید تا توجه تعداد زیادی از افراد را در این فضا به سمت خود جلب کنید.

شغل آرایشگر حیوانات خانگی برای دوران بازنشستگی

در حال حاضر بسیاری از خانواده و زوج‌های جوان از حیوانات خانگی چون سگ، گربه، ماهی، خوکچه هندی و… نگهداری می‌کنند. این افراد باید حیوان خانگی را همانند انسان هر چند وقت یکبار به پزشک ببرند تا کارهای مربوط به نظافت، سلامت جسمی و … حیوان چک شود. یکی از مشاغلی که افراد بازنشسته بدون داشتن هیچ مهارتی به آسانی می‌توانند آن را انجام دهند، آرایشگری حیوانات خانگی در بازنشستگی است.
در حال حاضر بیش از ۴۰ درصد ایرانیان از حیوان خانگی نکهداری می‌کنند. شما می‌توانید با انجام خدمات مربوط به نظافت این حیوانات در منزل، به راحتی منبع درآمد خودتان را داشته باشید.

شغل میزبان یار رستوران در دوران بازنشستگی

رستوران‌های لوکس و لاکچری که میزبان افراد خاص و مشهور هستند، معمولا میزبان یار دارند. این افراد در دوره‌های مختلف شرکت می‌کنند و مهارت و آداب رسوم معاشرت را یاد می‌گیرند. زمانی که به یک فرد حرفه‌ای تبدیل شدند به راحتی می‌توانند در رستوران‌های لوکس و لاکچری کار کنند. افراد بازنشسته به دلیل تجربه بالا، مهارت بالا در زمینه برقراری ارتباطی که دارند در بخش میزبان یار رستوران در بازنشستگی به راحتی می‌توانند مشغول به کار شوند.
میزان درآمد افراد در این شغل علاوه بر رستورانی که در آن مشغول به کار هستند به تعداد سرویس‌ها هم بستگی دارد.

شغل آرایشگری مو در دوران بازنشستگی

بسیاری از افراد بازنشسته سرمایه و زمان لازم برای شروع یک کار جدید را دارند. معمولا این افراد به دنبال کار مورد علاقه خود می‌روند، از همانجا کار خود را آغاز می‌کنند. بسیاری از افراد به شغل آرایشگری علاقه دارند، پس تصمیم می‌گیرند یک سالن زیبایی یا یک آرایشگاه مردانه بزرگ را راه‌اندازی کنند.
در شغل آرایشگری در بازنشستگی فرد علاوه بر اینکه به سرمایه زیادی نیاز دارد باید مهارت لازم، دقت بالا، اصول یادگیری، اصول بهداشتی و .. را داشته باشد. در غیراینصورت نمی‌تواند در این شغل موفق باشد. این شغل برخلاف سایر مشاغل برای افراد بازنشسته درآمد بسیار بالایی را به همراه دارد. افراد می‌توانند با یک کار مستقل و یک فضای شاد، درآمد بالایی کسب کنند.

شغل مشاوره تحصیلی در دوران بازنشستگی

افرادی که علم و دانش مورد نیاز برای این‌کار را دارند می‌توانند بعد از بازنشستگی، از طریق مشاور آنلاین و مشاور تلفنی کسب درآمد کنند. بسیاری از دانش‌آموزان برای انتخاب رشته، مسائل درسی، مشکلات روحی و…و نیاز به یک مشاور دارند. با صحبت با مشاور علاوه بر کاهش استرس اضطراب می‌توانند مشکل خود را حل کنند.
مشاوره در بازنشستگی یکی از راحت‌ترین مشاغل برای افراد بازنشسته است، به راحتی می‌توایند در منزل خود با استفاده از یک تلفن مشاوره خود را انجام دهید. در این شغل باید علاوه بر اینکه گوش شنوا داشته باشید، از تکنیک‌های مختلف برای رسیدن به موفقیت و حل مشکلات استفاده کنید.

شغل قالی‌بافی و کسب درآمد در دوران بازنشستگی

فالی‌بافی در بازنشستگی یکی دیگر از مشاغل مناسب برای افراد بازنشسته است. افراد در هر سن و سالی باشند می‌توانند با ساختن یک دار قالی و انتخاب یک نقشه خوب، قالی بافی را آغاز کنند. این شغل از زیرمجموعه‌های صنایع دستی بوده و بعد از گرفتن مدرک فنی حرفه‌ای آن می‌توانید از مزایای آن چون گرفتن وام بهره‌مند شوید. از ویژیگ‌های لازم برای اشتغال در این بخش می‌توان به داشتن صبر و حوصله، سرعت و دقت بالا، نقشه خوانی، شناخت مواد و متریال و.. اشاره کرد.

شغل خدمات مشتریان در دوره بازنشستگی

تیمی که مسئولیت صندوق پیشنهادات و انتقادات را در هر فروشگاه و شرکتی به عهده دارد، به عنوان خدمات مشتریان آن مجموعه به حساب می‌آید. فردی که مسئولیت این بخش را به عهده می‌گیرد باید مستعد و کوشا باشد. باید بتواند به درستی انتقادات را بررسی کند و در راستای بهبود مجموعه و شرکت آن‌ها را مورد استفاده قرار دهد.
باید بتوانید با مشتریا با لحن آرام، رفتار دوستانه برخورد کنید تا رضایت مشتری ناراضی را بگیرید. شغل خدمات مشتریان در بازنشستگی انتخاب خوبی برا این دوران است.

شغل برگزار کننده مراسم و همایش ها در دوره بازنشستگی

معمولا بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند تولدها، مراسمات عروس، مراسمات عذاداری و… را به بهترین حالت ممکن برگزار کنند. به همین دلیل افرادی را تحت عنوان برگزار کننده مراسم استخدام می‌کنند، تا بتوانند مدیریت مراسم و هندلینگ آن را در دست داشته باشند. برگزار کننده مرام یک تیم دارد که با کمک آن‌ها و هماهنگی با یکدیگر مراسم را به بهترین شکل ممکن برگزار خواهند کرد.
انجام این کار گروهی برای بازنشستگان می‌تواند در ایجاد روحیه شاد و سرزنده آن‌ها تاثیر بسیاری داشته باشد. شغل برگزار کننده مراسم در بازنشستگی برای فرار از دوران سالمندی بسیار انتخاب خوبی است.

شغل بازاریابی تلفنی در دوران بازنشستگی

بازاریابی تلفنی در بازنشستگی بیشتر برای افرادی مناسب است که روابط عمومی بالایی داشته باشند. افرادی که بازنشسته هستند علاوه بر تجربه کافی در برخورد با دیگران وقت بسیار آزادی دارند. به راحتی می‌توان با کار کردن در دفاتر مربوطه یا به صورت دورکار، بازاریابی تلفنی انجام دهید.
فردی که قصد انجام این کار را دارد باید از مهارت شنیداری، مدیریت زمان، روابط عمومی بالا و … برخوردار باشد. فن بیان و مجاب کردن مشتری برای خرید محصول از ویژگی‌های مهم افرادی است که قصد فعالیت در این بخش را دارند.

شغل مدیریت شبکه­ های اجتماعی در بازنشستگی

گسترش دنیای مجازی و وسعت استفاده از اینترنت باعث شده تا افراد بسیاری محیط کاری خود را به این فضا منتقل کنند. بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند بدون داشتن مغازه و بوتیک به فعالیت خود در صفحات مجازی ادامه دهند. در واقع وب سایت، پیج، کانال و … در این فضا می‌تواند ویترین مغازه باشد، پس باید برای کار خود در این دنیای جهانی فضای مجازی ارزش بالایی قائل باشید.
برندهای بسیاری هستند که برای مدیریت پیج و وب سایت خود در این فضا به یک فرد خلاق و پرتلاش نیاز دارند. افراد بازنشسته می‌توانند با استفاده از مهارت خود در این بخش مشغول به کار شوند. با تولید محتوای مناسب و برنامه ریزی درست می‌توان در این بخش به موفقیت چشمگیری دست پیدا کرد. مدیریت شبکه­ های اجتماعی در بازنشستگی یکی از بهترین شغل‌های این دوران است.

آشنایی با شغل کارمند چیدمان فروشگاه در روزهای بازنشستگی

فروشگاه‌های زنجیره‌ای بزرگ روزانه باید تمام محصولات خود را شارژ کنند. در این فروشگاه‌ها بخش‌های بسیار متنوعی وجود دارد که برای داشتن نظم بیشتر، هر بخشی بهتر است مسئول خود را داشته باشد. کارمند چیدمان فروشگاه در بازنشستگی می‌تواند یک شغل مناسب برای افراد بازنشسته باشد. نیازی به تخصص و مهارت خاصی ندارد تنها با انجام دادن این چیدمان، ماهانه حقوق مشخصی دریافت می‌کنید. چیدمان یکی از بخش‌های مهم در هر فروشگاهی است که اگر به درستی انجام نشود نمی‌توان رضایت مشتریان را در پی داشته باشد.

شغل ماساژ درمانی با درآمد عالی برای بازنشستگان

یکی از راحت‌ترین شغل‌ها که فرد را از محیط پرسروصدای بیرون دور می‌کند، ماساژ درمانی است. در این شغل علاوه بر اینکه فرد در یک محیط آرام مشغول به کار است می‌تواند این آرامش را به افراد دیگر منتقل کند. ماساژ دادن شامل تکنیک‌های خاصی است که فرد باید برای انجام آن مهارت لازم را داشته باشد. بسیاری از افراد بازنشسته برای اینکه یک منبع درآمد داشته باشند ترجیح می‌دهند با یادگیری این هنر زیبا و آرامبخش، اقدام به تاسیس سالن‌های اسپا و ماساژ کنند.
ماساژ درمانی در بازنشستگی می‌تواند یک منبع مناسب برای درآمد افراد بازنشسته باشد. به راحتی هم با کار کردن در سالن‌های آرایشی و هم با کار کردن در مراکز اسپا می‌توانید منبع درآمد بالایی داشته باشید.

کسب درآمد با شغل عکاسی در دوران بازنشستگی

یکی از مهم‌ترین عوامل در موفق شدن در عکاسی، علاقه است. شغل عکاسی از دسته شغل‌هایی است که باید علاوه بر علاقه مهارت لازم برای آن را داشته باشید. بیشتر بازنشستگان ترجیح می‌دهند با حضور در دوره‌های آنلاین و حضوری عکاسی، این حرفه و مهارت را بیاموزند.
بعد زا آن می‌توانید در بخش‌های مختلفی چون عکاسی نوزادان، عکاسی عروس و داماد، عکاسی محصول، عکاسی علمی و پزشکی و… مشغول به کار شوید. درآمد شغل عکاسی در بازنشستگی بستگی به تجربه و مهارت شما دارد، هرچه تجربه فرد بالاتر باشد می‌تواند درآمد بیشتری هم داشته باشد.

چاپ سیلک در بازنشستگی

چاپ سیلک در بازنشستگی یکی از مشاغل راحت، پردرآمد، بی دردسر و کم هزینه برای بازنشستگان است. در حال حاضر بسیاری از تیشرت‌ها و لباس‌های موجو در بازار با چاپ سیلک بسیار زیباتر و جذاب‌تر دیده می‌شوند. چاپ سیلک یکی از مشاغلی است که می‌توانید در یک محیط کوچک و با استفاده از امکانات محدود فعالیت خود را آغاز کنید. این چاپ را می‌توانید برای هر نوع لباسی، اعم از زنانه، مردانه، برای کودکان و نوجوانان انجام دهید.
میزان درآمدتان در این شغل بسته به تعداد سفارشتان است. هرچه سفارشات بیشتری قبول کنید، میزان درآمدتان هم افزایش پیدا می‌کند.

شغل پردرآمد معلم آنلاین در دوران بازنشستگی

به لطف اینترنت و دنیای مجازی بسیاری از فعالیت‌ها کار خود را در این فضا انجام می‌دهند. بسیاری از آموزش‌ها در هر زمینه‌ای آنلاین شده است، به این ترتیب افراد در هر نقطه از کشور که باشند به راحتی می‌توانند از آموزش‌های آنلاین بهره ببرند. افراد بازنشسته که تخصص یا مهارت خاصی دارند اما فضای مناسب برای ارائه آن را در اختیاز ندارند می‌توانند به راحتی، از طریق فضای مجازی این مهارت را در اختیار دیگران قرار دهند. معلمان بازنشسته به راحتی می‌توانند با آموزش مجازی و آنلاین یک منبع درآمد جداگانه برای خود داشته باشند. تدریس آنلانی در بازنشستگی شغل بسیار مناسبی است.

طراح مد و لباس در بازنشستگی

هر لباسی نیاز به طراحی دارد، در واقع هر لباسی برای دوخته شدن باید از یک طرح اولیه الگو برداری کند. بسیاری از بازنشستگان که به طراحی لباس و خیاطی علاقه دارند، می‌توانند به سمت این رشته روی بیاورند. برای اینکه بتوانید در این شغل موفق باشید باید علاوه بر داشتن مهارت از توجه به جزئیات، صبر زیاد، علاقه و … برخوردار باشید.
میزان درآمد طراح مد و لباس در بازنشستگی اگر بتواند به درستی فعالیت داشته باشد بسیار بالاست. تنها به تلاش فرد و خلاقیت آن بستگی دارد.

شغل خیاطی در بازنشستگی

بسیاری از خانم‌ها ترجیح می‌دهند بعد از بازنشستگی به سمت کارهای مورد علاقه خود بروند. یکی از این کارها خیاطی است. برای اینکه بتوانید این حرفه را به صورت کاملا حرفه‌ای انجام دهید، لازم است تا در یک آموزشگاه دوره آن را دیده باشید. با داشتن مدرک فنی حرفه‌ای می‌توانید به راحتی با تاسیس یک آموزشگاه مشغول به فعالیت شوید.
البته بیشتر افراد ترجیح می‌دهند برای کسب این حرفه آن را به صورت عملی در کنار یک فرد دیگر بیاموزند. فعالیت در شغل خیاطی در بازنشستگی می‌تواند یک منبع درآمد مناسب برای شما به همراه داشته باشد.

شغل مشاور بیمه در دوران بازنشستگی

مشاوره بیمه هم می‌تواند یک شغل مناسب برای افراد بازنشسته باشد. این افراد می‌توانند با داشتن یک دفتر کار کوچک و گرفتن نمایندگی یکی از بیمه‌ها، علاوه بر خرید و فروش بیمه به مشاوره در رابطه با راه‌اندازی دفتر بیمه هم بپردازند. برای این کار باید سرمایه لازم برای راه‌اندازی، روابط عمومی بالا، دانش و علم کافی و… داشته باشید. برای اینکه بتوانید در شغل مشاور بیمه در بازنشستگی موفق عمل کنید لازم است، در یکی از دفاتر بیمه برای مدت زمان کوتاهی به صورت کارآموز کار کنید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا