A
اطلاعات کاربردی سالمندان

شغل خدمات مشتریان در دوره بازنشستگی

همانطور که می‌دانید دوره بازنشستگی با هزینه­ های زیادی چون دارو و مراقبت­های خاص سلامتی همراه است. اما زمانی که پا به این دوره از زندگی می­‌گذارید با قطع شدن شغل­ مقداری از حقوق­تان هم کم خواهد شد. اگر برای این دوره از زندگی برنامه ­ریزی درستی نداشته باشید، روزهای شیرین دوره بازنشستگی کمی با تلخی همراه خواهد شد. اما شما می­توانید با تلاش شغلی مناسب با روحیات خود بیابید و در عین سرگرمی که برای خود ایجاد می­‌کنید درآمد خوبی هم کسب کنید. یکی از بهترین و مناسب­ترین شغل­ها برای این دوران، شغل خدمات مشتریان شرکت‌­هاست.

وظایف در شغل خدمات مشتریان

اگر دقت کرده باشید در همه شرکت­ها یک صندوقی وجود دارد با عنوان صندوق پیشنهاد و انتقادات، که برای کارمندان و مشتریان تعبیه شده است. اما برای حل مشکلاتی که برای کاربران هنگام استفاده از کالا یا خدمات به وجود می‌­آید تیمی را به ­عنوان خدمات مشتریان قرار می‌­دهند تا بتواند به­ خوبی مسائل را برطرف سازد.

چرا شغل خدمات برای مشتری در دوره بازنشستگی مناسب است؟

یکی از خصوصیات شخصی که به این شغل مشغول است توانایی برقراری ارتباط موثر با مخاطب است. شما به ­واسطه تجربه­‌ای که طی سی سال جمع کرده­‌اید حتما این توانایی را در خود ایجاد نموده و تقویت کرد­ه‌­اید. پس یکی از ویژگی‌­های موفقیت در این شغل را دارا هستید. از طرفی زمانی که از شغل قبلی خود دور می­شوید احساس می­کنید که دایره ارتباطی شما کوچک و کوچکتر خواهد شد. شغل خدمات مشتریان آن هم به صورت تلفنی بر پایه ارتباط استوار است و می­تواند یکی از بزرگترین نگرانی­‌ها و دغدغه­‌های شما را برطرف سازد‌.

اگر به اصول مذاکره هم مسلط باشید می­توانید شغل خدمات مشتریان را به یک بازی و سرگرمی برای خود تبدیل کنید. باید توانایی متقاعد کردن افراد را داشته باشید تا از مشتری بخواهید کاری که شما می­گویید را انجام دهند‌. زمانی­که بتوانید از توانایی­‌های خود استفاده کنید و آن­ها را به کار ببرید دیگر فرقی نمی­کند شما در دوره حرفه­‌ای خود قرار دارید یا دوره بازنشستگی، می­توانید بهترین خود باشید و از آن لحظات لذت ببرید و احساس قدرت کنید.

زمانی­که مشتری ناراضی تماس می­گیرد شما می­توانید با صدا و لحن پخته خود او را آرام کنید. چه بسا صدای شما که نشان دهنده تجربه شماست بسیار کارساز خواهد بود‌. صدا و بازی با آوا و لحن می­تواند از شما یک فرد حرفه­‌ای بسازد. شخصی که با مشتریان به­ خوبی ارتباط برقرار می­کند و آن­ها را به مشتری وفادار شرکت تبدیل می­سازد. خیلی زود نام و آوازه شما در شرکت می­پیچد و همه از توانایی شما صحبت خواهند کرد.

شغل خدمات مشتریان برای خانم­ها و آقایون بازنشسته بدون محدودیت جنسیتی بسیار مناسب است. فقط خاطرتان باشد که موفقیت شما در گرو لحن و صدای شماست.

برخلاف بسیاری از مشاغل، شغل خدمات مشتریان نیاز به فعالیت جسمانی بالایی ندارد در نتیجه سلامتی شما را در دوره بازنشستگی به ­خطر نمی‌اندازد‌. کافی است روی صندلی خود بنشینید و معجزه کنید. به ­دلیل عدم فعالیت بدنی در این شغل، پیشنهاد می‌­شود به صورت مرتب فعالیت­های سبک ورزشی را در برنامه روزانه خود بگنجانید تا بتوانید از بدن سالم خود برای سال­های طولانی استفاده کنید‌. همیشه به ­خاطر داشته باشید که اولویت اول شما سلامتی ذهن و جسم شماست و شغلی که انتخاب می­کنید نباید به آن آسیب وارد کند.

بیشتر خدمات مشتریان در شرکت­های مختلف به صورت تلفنی انجام می­‌شود. خوشبختانه با پیشرفت تکنولوژی و به ­وجود آمدن تلفن­های هوشمند شما می­توانید از خانه و دور از محل کار به ­شغل خود ادامه دهید. یعنی می­توانید در کنار خانواده خود، با لباس راحتی و بدون ترافیک و سختی مسیر در خانه بمانید و به مشتریان شرکت خود سرویس­های عالی ارائه دهید. اگر هم شرکت شما به این فناوری مجهز نبود بازهم نگران نباشید. محیط کاری و بودن در کنار همکاران می­تواند روحیه شما را شاد نگه دارد و حس تنهایی را از شما دور کند. بودن در گروه­‌های کاری و انجام فعالیت­های گروهی قطعا به شما روحیه، انرژی مثبت و حس سرزندگی و طراوت خواهد داد.

کلام آخر

اصلا نگران دوره بازنشستگی نباشید و این فکر را از ذهنتان بیرون کنید که باید سخت کار کنید تا از پس هزینه­‌ها بربیایید. مشاغلی مانند خدمات مشتریان در شرکت­ها وجود دارد که می­تواند به ­راحتی برای شما درآمد ایجاد کند. شغل خدمات مشتریان شما را وارد فشارها و استرس ­های کاری نمی­کند و این برای موقعیت شما نکته بسیار مهمی است. از بابت درآمد هم خیالتان راحت باشد. می­توانید روی درآمد این کار حساب باز کنید. اگر بتوانید شرکتی که با تخصص شما هم­خوانی دارد را بیابید و در آن مشغول شوید کار را برای خود بسیار راحت کرده­‌اید. پس برای شروع، به شرکت­های حوزه فعالیت خود مراجعه کنید و پیشنهاد کار بدهید. آن­ را سخت نگیرید و از مشغول بودن به شغل مربوط به تجربه‌­تان لذت ببرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا