A
اطلاعات کاربردی سالمندان

شغل مدیر برنامه برای دوران بازنشستگی

در صورتی‌که در شرف بازنشستگی هستید و به‌ سازماندهی یا برنامه‌ریزی کارهای مختلف علاقه دارید، می‌توانید در دوران بازنشستگی خود به‌عنوان مدیر برنامه مشغول به‌کار شوید. مدیر برنامه شخصی است که فعالیت‌ها و کارهای یک شخص، شرکت یا یک رویداد را مدیریت می‌کند. برای مثال، برخی از افراد، مدیر برنامه یک خواننده می‌شوند و برخی دیگر نیز در زمینه مدیریت و برنامه‌ریزی یک همایش، کنفرانس، سمینار یا حتی تولد و عروسی فعالیت دارند. بنابراین، افراد بازنشسته نیز با توجه به علایق و قدرتی که در برنامه‌ریزی کارها دارند، می‌توانند شغل مدیر برنامه را انتخاب کنند و از این طریق درآمد کسب کنند.

در ادامه این مطلب، مطالبی را برای آشنایی بیشتر شما با شغل مدیر برنامه، بررسی خواهیم کرد.

ویژگی‌ها و مهارت‌های لازم برای شغل مدیر برنامه

  • بیان واضح: یک مدیر برنامه برای برنامه‌ریزی و انجام وظایفش باید قادر باشد به زبانی واضح صحبت کند تا دیگران بتوانند به‌راحتی آن‌را درک کنند.
  • خوب گوش دادن: یکی از مهارت‌های اصلی برای شغل مدیر برنامه، خوب گوش دادن است. یک مدیر برنامه باید تمامی اقدامات و فعالیت‌های لازم برای انجام کار را به‌خوبی گوش دهد تا بتواند هر یک از وظایف خود را به‌درستی اجرا نماید.
  • مدیریت: یک مدیر برنامه باید قادر باشد تا چندین کار را به‌طور همزمان پیگیری و مدیریت کند. در این حالت می‌تواند تمامی وظایف خود را به‌درستی انجام دهد.
  • ایجاد و حفظ ارتباط: مدیر برنامه‌ها برای انجام وظایف مختلفی که بر عهده دارند، با افراد مختلفی روبه‌رو خواهند شد. از این‌رو باید قدرت ایجاد یک ارتباط جدید و حفظ آن‌را داشته باشند.
  • صبر و تحمل فشار زیاد: در برخی از موارد مدیر برنامه مسئول انجام کارهای زیادی خواهد بود که باید توانایی حفظ آرامش خود را برای انجام آن‌ها داشته باشد. بنابراین اگر فردی صبور هستید، این شغل برای شما مناسب خواهد بود.

مزیت شغل مدیر برنامه

درآمد شغل مدیر برنامه برای بازنشستگان

مدیر برنامه‌ها معمولا برای اشخاص یا سازمان‌های مختلفی کار می‌کنند و میزان درآمد آن‌ها به حجم وظایف و ساعات کاری آن‌ها بستگی دارد. اما از آن‌جایی که معمولا سازمان‌های بزرگ یا اشخاص مشهور به مدیر برنامه احتیاج دارند، درآمد آن‌ها نیز بسیار عالی خواهد بود. از این‌رو می‌توان گفت این شغل برای بازنشستگان درآمد بسیار خوبی خواهد داشت.

ممکن است برخی از افراد درآمد ثابتی نداشته باشند و به‌ازای هر همایش یا رویداد خاصی که برنامه‌ریزی و سازماندهی آن‌را برعهده می‌گیرند، دستمزد دریافت می‌کنند. در این حالت نیز مدیر برنامه می‌تواند یک تیم مخصوص ایجاد کند و به‌کمک آن‌ها مدیریت یک رویداد بزرگ یا چندین رویداد کوچک را به‌صورت همزمان برعهده بگیرد.

مزیت های مدیر برنامه شدن برای بازنشستگان

  • درآمد خوب: یکی از اصلی‌ترین مزایای این شغل، درآمد خوب آن است. درآمد خوب برای بازنشسته‌ها مزیت‌های زیادی دارد و این امکان را فراهم می‌سازد تا زندگی آرامی در دوران بازنشستگی خود داشته باشند.
  • طاقت‌فرسا نبودن: مدیریت و سازماندهی فعالیت‌ها به نیروی بدنی زیادی نیاز ندارد. در نتیجه مدیر بودن جزو شغل‌های طاقت‌فرسا نیست و افراد بازنشسته‌ای که انرژی نسبتا خوبی برای انجام کارها داشته باشند، گزینه‌ای مناسب برای این شغل هستند.
  • عدم نیاز به مهارتی خاص: یکی از اصلی‌ترین مهارت‌هایی که یک مدیر برنامه باید داشته باشد، برنامه‌ریزی و سازماندهی است. بیشتر افراد ممکن است به‌واسطه شخصیت یا نوع کاری که داشته‌اند، در این زمینه مهارت خوبی داشته باشند. سایر افراد نیز می‌توانند با شرکت در یک دوره یا آموزش کوتاه‌مدت به‌خوبی این مهارت را کسب کنند. بنابراین این شغل به مهارتی خاص نیاز ندارد و برای تمامی افراد علاقه‌مند مناسب است.
  • حضور در اجتماع: بازنشستگانی که در دوران بازنشستگی خود با افراد بیشتری ارتباط دارند و در اجتماع حاضر می‌شوند نسبت به افرادی که کمتر در جامعه حضور دارند، روحیه بهتری خواهند داشت. همین امر از ایجاد مشکلاتی نظیر افسردگی و انزوای اجتماعی جلوگیری خواهد کرد.

جمع‌بندی

برخی از بازنشستگان با توجه به سابقه شغلی یا علایقی که داشته‌اند، در زمینه مدیریت و برنامه‌ریزی بسیار خوب عمل می‌کنند. این افراد به‌راحتی می‌توانند به‌عنوان مدیر برنامه یک سازمان، شرکت یا رویداد خاص شروع به فعالیت کنند و درآمد خوبی داشته باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا