A
اطلاعات کاربردی سالمندان

ویزیت سالمندان در منزل توسط پزشک: مزایا و معایب

آیا در در کنار افرادی زندگی می‌کنید که برای بهبود سلامتی به مراقبت‌های پزشک نیاز دارند؟ از رفت و آمد بین خانه و مطب دکتر یا بیمارستان خسته شده‌اید ؟ این رفت و آمد به سلامت بیمار شما آسیب رسانده است؟

اگر به دنبال راهی هستید تا مراقبت‌های پزشکی را در خانه و به‌طور منظم دریافت کنید، بهتر است در این مقاله همراه ما باشید.

عوامل زیادی برای انتخاب مراقبت از سالمندان در خانه وجود دارد که از جمله آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ناتوانی جسمی یا اختلالات جسمی
  • مراقبت‌های پس از عمل جراحی
  • وخیم شدن شرایط بیمار در رفت و آمد بین خانه و بیمارستان

مراقبت از سالمندان خانه، الویت زندگی هر فردی بوده و برای انتخاب بهترین روش مراقبت، تحقیق و تلاش بسیار خواهند کرد. در این مقاله، ما قصد داریم از راز سلامتی سالمندان با شما صحبت کنیم. برای کسب اطلاعات بیشتر و آشنایی با دلالیل و شرایط ویزیت سالمندان در منزل، بهتر است در ادامه مطالب همراه ما باشید.

ویزیت سالمندان در منزل توسط پزشک

یکی از دلایل مهم مراقبت از سالمندان در خانه، احساس امنیت و راحتی بیشتر است. زمانی که سالمندان در خانه خود باشند، از احساس روحی و جسمی بهتری برخوردار خواهند بود. ماندن در خانه به معنای دیدار منظم با افرادی است که آن‌ها را غرق در لذت خواهند کرد و احساس آزادی و امنیت را به آن‌ها هدیه می‌دهند.

مراقبت از سالمندان در خانه به صورت شخصی‌ صورت گرفته و میزان کیفیت کار را بهبود می‌بخشد. ویزیت سالمندان در منزل، به بیمار احساس همنشینی و صمیمیت را القا خواهد کرده و این در روند درمان بسیار مفید خواهد بود.

در صورت مراقبت از سالمندان یا درمان آن‌ها در بیمارستان، ممکن است بسیاری از نیازهای آن‌ها نادیده گرفته شود. سالمندانی که در خانه تحت مراقبت پزشک باشند، در یک محیط صمیمانه، به بهبود سلامت خود می‌پردازند.

به طور کلی مراقبت‌های شخصی پزشک در خانه از سالمندان، مراقبت‌هایی با کیفیت بالاتری ارائه خواهد داد. افراد حرفه‌ای، سالمندان خود را تحت مراقبت‌های پزشکی در خانه قرار می‌هند تا بهترین خدمات را دریافت کرده و سلامت عزیزانشان تامین کنند.

درمان و ویزیت سالمند در منزل، سلامت و استقلال او را حفظ می‌کند

درمان و مراقبت از سالمندان در مراکز پزشکی یا خانه سالمندان، می‌تواند احساس شکست، درماندگی، تلخی و نا‌امیدی در سالمندان ایجاد کند. در مقابل مراقبت از سالمندان در خانه، تحت نظارت پزشک، می‌تواند احساس راحتی و استقلال بیشتری در این افراد به‌وجود آورد. در خانه ماندن عزیزان شما، باعث می‌شود ارتباط بهتری با شما و پزشک معالج، برقرار کنند، همچنین آن‌ها قادر هستند تا کارهای کوچکی را به تنهایی انجام داده و اعتمادبه‌نفس خود را حفظ کنند. حفظ استقلال و اعتمادبه‌نفس در افراد سالمندان، برای سلامت روحی و روانی آن‌ها بسیار مفید است.

آرامش خاطر خانواده‌ها را فراهم می‌کند

به عنوان فرزندان والدین سالمند، نگرانی درمورد امنیت و سلامتی روحی و جسمی آن‌ها، امری طبیعی است. در صورت مراقبت و نگهداری از سالمندان در خانه، تحت نظارت پزشک،  دیگر استرس اتفاقات متفرقه را نخواهید داشت. همچنین می‌توانید از حفظ امنیت و سلامت آن‌ها اطمینان حاصل کنید.

از آن‌جایی که نسبت به عزیزان سالمندتان شناخت دارید، می‌توانید شرایط ایده‌آلی را برای مراقبت در خانه برای آن‌ها فراهم کنید. همچنین می‌توانید با کمی جست‌وجو  بهترین پزشک‌ها را برای ویزیت سالمندان در منزل انتخاب کنید. در مشورت با پزشک عزیزانتان، می‌توانید مراقبت‌های صحیح را یاد گرفته و در عدم حضور پزشک در خانه، خودتان مراقبت‌های لازمه را انجام دهید.

ویزیت پزشک در خانه برای افراد مسن

برنامه‌های دولت با هدف کمک به ویزیت پزشکی در خانه

با توجه به شرایط بهتر مراقبت از سالمندان در خانه، دولت تصمیم به اجرا کردن طرحی با هدف ویزیت پزشکی در خانه برای سالمندان، گرفته است. متناسب با محل زندگی و شرایط سلامت سالمندان عزیز، شما می‌توانید از این خدمات بهره‌مند شوید.

در صورتی که سالمند عزیز، تنها به ویزیت‌ پزشکی، به صورت مداوم با هدف چک کردن‌های هفتگی نیاز دارد، شما می‌توانید با دکتر عمومی مناسب مشورت کرده و او را برای ویزیت سالمند عزیزتان انتخاب کنید. اما در صورتی که سالمند شما، از بیماری‌های قلبی‌عروقی، پوکی استخوان، دیابت، سرطان، عصاب و… رنج می‌برد، بهتر است تحت نظارت پزشک متخصص قرار گیرد. پس بهتر است پزشکی متخصص، برای ویزیت در خانه انتخاب کنید.

مراقبت از سالمندان در خانه، محیطی ایمن ایجاد می‌کند

به دلیل نگرانی از پیری عزیزانتان و عدم حفظ امنیت آن‌ها در خانه، ممکن است مراقبت‌ از آن‌ها را بر عهده بیمارستان یا خانه سالمندان، واگزار کنید. این درحالی است که با انجام اقداماتی، می‌توانید محیط خانه را به مکانی امن تبدیل کنید. خانه یک سالمند می‌تواند مکانی امن و راحت برای زندگی او به شمار آید. تنها کاری که شما باید انجام دهید، ایجاد یک محیط امن و انتخاب پزشکی عالی برای ویزیت مداوم و منظم از عزیزان‌تان است. ویزیت پزشکی در خانه، برای حفظ سلامت روحی سالمندان بسیار مفید و موثر خواهد بود.

در صورت مراقبت و ویزیت سالمندان در منزل، بهتر است اقدامات امنیتی زیر را به خاطر بسپارید:

  • دوش حمام بهتر است از حالت محرک به ثابت تغییر کند.
  • از پوشش‌های ضد لغزش در سرویس بهداشتی استفاده کنید.
  • وسایل کابینت را پایین بیاورید، تا کار در خانه راحت‌تر شود.
  • برای جلوگیری از زمین خوردن سالمندان، از ایجاد شلوغی در محیط خانه بپرهیزید.
  • تا حد امکان محیطی ساده برای سالمند عزیزتان ایجاد کنید.
  • برای انتخاب پزشک متخصص با هدف ویزیت پزشکی در خانه، تحقیقات لازم را انجام دهید.

مراقبت از سالمندان و انتخاب ویزیت پزشکی در خانه، یک موقعیت محصربه‌فرد به‌شمار می‌رود و بهترین گزینه انتخابی شما است. در خانه ماندن سالمندان علاوه بر ایجاد حس امنیت و استقلال، باعث می‌شود تا از مراقبت‌های شخصی برخوردار شوند. مراقبت‌های شخصی توسط پزشک معالج، کیفیت  کار را بالا برده و احساس صمیمیت بیشتری بین پزشک و سالمند ایجاد می‌کند.

در صورت تصمیم به انتخاب روش ویزیت پزشکی در خانه، بهتر است اطمینان حاصل کنید که به دنبال بهترین خدمات و بهترین پزشک هستید.

ویزیت پزشکی سالمندان در خانه به چه صورت انجام  می‌شود؟

یکی دیگر از مزایا مراقبت از سالمندان در خانه این است که شما می‌توانید متناسب با نیاز و مشکلات سالمند، بهترین پزشک را برای ویزیت پزشکی در خانه انتخاب کنید. از ویزیت پزشکی در خانه می‌توان برای تامین مواردی مانند، پیشگیری از مصارف دارویی اشتباه، مدیریت شرایط وخیم بیمار و مراقبت‌های اولیه استفاده کنید. همچنین می‌توانید پزشکی عالی را در طیف گسترده‌ای از پزشکان از متخصص تا عمومی، فیزیتراپیست، گفتاردرمانگر، کاردرمانگر و… انتخاب کنید.

با تماس‌ تلفنی می‌توانید از مزیت‌های ویزیت پزشکی در خانه بهره‌مند شوید. خدمات ارائه شده در ویزیت پزشکی عبارتند از:

  • کمک‌های اولیه
  • چک کردن‌ فشار خون، میزان اکسیژن و…
  • مشاوره‌های تخصصی
  • انتخاب پرستار ماهر
  • فیزیوتراپی
  • کار درمانی
  • گفتاردرمانی
  • مراقبت‌های بعد از عمل جراحی
  • مراقبت از زوال عقل
  • مدیریت دارو
  • مشاوره دیابت
  • مشاوره بهداشت و تغذیه
  • مراقبت و پیشگیری از زخم‌بستر

ویزیت پزشکی در خانه می‌تواند بر اساس نیاز بیمار تنظیم شود و ممکن است شامل ترکیبی از خدمات ذکر شده در بالا باشد. پزشکان، ویزیت پزشکی در خانه، با ارائه روش‌های درست و صمیمانه از سالمند، قادر به انجام بهتر کارها خواهد بود. در صورت عدم استفاده از ویزیت پزشکی در خانه، ممکن است پزشک یا محیطی قابل اعتماد برای درمان و مراقبت از سالمندان خود پیدا نکنید.

چه کسانی واجد شرایط ویزیت سالمندان در خانه هستند؟

سالمندان بالای ۸۵ سال، از جمله افرادی‌اند که برای ویزیت پزشکی در خانه، واجد شرایط‌ هستند. مراقبت‌های پزشکی در خانه برای افراد سالمند یک گزینه عالی به شمار می‌رود، اما سایر بیماران و افراد ناتوان هم می‌توانند از این مزایا بهره‌مند شوند. به منظور واجد شرایط بودن برای ویزیت پزشکی در خانه، بیمار باید دلیل معتبری برای عدم توانایی مراجعه به مطب پزشک داشته باشد. دلایل بالقوه متنوعی وجود دارد، اما برخی از رایج‌ترین آن‌ها شامل موارد زیر است:

  • مشکلات حرکتی مانند ناتوانی یا آسیب‌دیدگی
  • مشکلات بینایی که رانندگی یا سفر را خطرناک می‌سازد
  • مشکلات بهداشت روانی یا مشکلات حافظه (مانند آلزایمر)
  • چندین بیماری مزمن با مدیریت پیچیده

مزایای ویزیت پزشکی در خانه برای سالمندان

از مهم‌ترین مزیت‌های مراقبت از سالمندان در خانه می‌توان به دوری از بیمارستان و شرایط استرس‌زا آن و همچنین دوری از خانه سالمندان اشاره کرد. طبق تحقیقات انجام شده اغلب افراد سالمند در خانه، به حدی از کار افتاده هستند، که توانایی مراجعه به پزشک را نداشته باشند. در نتیجه، شرایط بیماری آن‌ها روبه وخامت رفته و سلامت آن‌ها را تهدید می‌کند. همچنین هرقدر میزان بیماری در افراد پیشرفته‌تر باشد، هزینه درمان هم بالاتر می‌رود که مطلب هزینه نگهداری از سالمند در منزل را میتوانید بخوانید.

اغلب پزشکان به طور متوسط روزانه ۲۰ بیمار را در مطب خود ویزیت می‌کنند. هر ویزیت بسیار مختصر بوده و حالت صمیمانه‌ای بین پزشک و بیمار ایجاد نخواهد شد. با شخصی‌سازی ویزیت پزشک برای افراد سالمند، می‌توانید احساس صمیمیت و امنیت را به آن‌ها هدیه دهید.

حرف آخر

اگر از طرف عزیزان سالمند خود تغییرات چشمگیر یا علائم نگران‌کننده‌ای مشاهده کرده‌اید، ممکن است وقت آن رسیده باشد که گزینه‌های خود را برای کمک به آن‌ها بررسی کنید. خوشبختانه، گزینه‌های زیادی برای کمک به سالمند وجود دارد و بهترین آن‌ها ویزیت پزشکی در خانه است. با انتخاب این روش از درمان و مراقبت، می‌توانید حس امنیت و استقلال را به آن‌ها هدیه داده و اعتمادبه‌نفس‌شان را بهبود بخشید.

سوالات متداول

چرا باید از خدمات پزشکی در خانه برای سالمندان استفاده کنیم؟

بودن در مراکز پزشکی و خانه سالمندان، میتواند در روحیه فرد سالمند تاثیر زیادی داشته باشد. از همین رو میتوان از خدمات پزشکی در منزل استفاده کرد تا این احساس در فرد سالمند ایجاد نشود.

تاثیر مثبت ویزیت در خانه چه تاثیری بر خانواده فرد سالمند دارد؟

با وجود بیماری در سالمندان، خانواده او احساس نگرانی از بابت کامل بودن فرآیند وجود دارد. درمان در منزل میتواند این میزان نگرانی را از بین ببرد.

چه کسانی واجد شرایط ویزیت سالمندان در خانه هستند؟

افراد بالای ۵۰ سال به دلیل امکان وجود بیماری‌ و سیستم ایمنی ضعیف، میتوانند اولین گزینه برای در خانه ماندن و انجام امور پزشکی در خانه باشند.

بیشترین تقاضا در این بخش در زمینه‌های دیابت، کرونا، تزریق و پانسمان و ویزیت دوره‌ای می‌باشد.

ویزیت پزشکی سالمندان در خانه به چه صورت انجام  می‌شود؟

برای استفاده از کادر مجرب و دلسوز زیمد همین امروز با ما در تماس باشید.

منبع
Keystone.health

نوشته های مشابه

‫۶ دیدگاه ها

  1. دکتر بعد از ویزیت سالمند در منزل، از چه امکاناتی برای ببهتر کردن حال سالمند در منزل استفاده می‌کنه؟

    1. اگر تیم پزشکی مجرب و حرفه‌ای باشد علاوه بر ویزیت سالمند در منزل امکانات و خدمات دیگری چون درمان و پانسمان زخم، نوار قلب، تست اکسیژن خون، تست فشار خون، تست ریه، تست قند خون، فیزیوتراپی، ساکشن حلق و بینی، شست و شوی گوش و… از جمله خدماتی هستند که به فرد سالمند در منزل ارائه می‌شود.

  2. ویزیت سالمند در منزل چه فرقی با ویزیت سالمند توو بیمارستان داره؟ اصلا فرقی میکنه؟

    1. بسیاری از سالمندان توانایی حرکت ندارند و پرستار هم به تنهایی قادر به انجام این کار نیست. به همین دلیل ترجیح می‌دهند با پرداخت هزینه بیشتر تمام خدمات و امکانات در منزل به فرد سالمند ارائه شود. تفاوت این دو مورد تنها در میزان هزینه پرداختی و امکانات ارائه شده است، بیمارستان تمام امکانات را دارد در صورتی که در خانه تنها بخشی از آن امکانات برای فرد سالمند عرضه می‌شود.

    1. اگر فرد سالمند در منزل توسط پزشک ویزیت شود مزایایی چون جلوگیری از عدم ابتلا به عفونت‌های موجود در بیمارستان، کاهش مدت زمان بستری، افزایش کیفیت رسیدگی به فرد سالمند، جلوگیری از بستری غیرضروری و…. را به همراه خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا