A
اطلاعات کاربردی سالمندان

تدریس خصوصی در دوران بازنشستگی

به روزهای شیرین بازنشستگی خوش آمدید. روزهایی که می‌­تواند در کنار خانواده به ­سر شود و از تک ­تک لحظات لذت برد. اما شاید کمی نگران هستید. از اینکه با بازنشسته شدن کمی از درآمدتان هم کم شده اما هزینه­‌ها در حال افزایش است. نگران این هستید که نتوانید نیازهای خود و خانواده‌تان را به­ شایستگی جامه عمل بپوشانید؟ پایان روزهای کاری پایان زندگی نیست و برای شما مشاغلی وجود دارد که می‌توانید به آن­‌ها بپردازید و درآمد خوبی را حتی بیشتر از درآمد حرفه قبلی­تان کسب کنید. یکی از بهترین مشاغلی که می‌­توانید به آن مشغول شوید معلم خصوصی بودن است.

معلم خصوصی شدن برای افرادی مناسب است که در دوره کاری و حرفه‌­ای خود با رشته­‌های درسی و تحصیلی در ارتباط بوده‌­اند البته که همان افراد هم نیاز به مطالعه کتاب‌­های جدید و یادآوری مطالب درسی دارند.

شروع شغل معلم خصوصی به انتخاب سالمندان

بهتر است با درس و مقطعی شروع به فعالیت کنید که با آن بیشتر احساس راحتی می­‌کنید و به آن علاقه دارید. به خودتان سخت نگیرید. با این که تقاضا برای معلم خصوصی در رابطه با دروسی مانند ریاضی و فیزیک بیشتر است اما می­‌توانید با دروس ساده‌­تر شروع کنید.

برای اینکه به شغل معلم خصوصی مشغول شوید باید در محل مشتری حاضر شوید و به او تدریس کنید. اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی، معلم­‌های خصوصی به ­صورت آنلاین تدریس می‌­کنند. در این صورت نیاز به اینترنت پرسرعت و تجهیزات دوربین و میکروفون هم دارید.

برای آنکه شاگردان بیشتری داشته باشید ابتدا با چند شاگرد کوچک کار خود را آغاز کنید. اگر کیفیت تدریس شما خوب باشد قطعا شما را به دیگران معرفی می­کنند.

معلم خصوصی بودن به شما فشار یا استرسی وارد نمی­‌کند و با خیال راحت و آرامش خاطر می­‌توانید به کار خود ادامه دهید. تدریس خصوصی جزء مشاغلی است که کمترین ریسک کاری را به ­همراه دارد.

درآمد شغل معلمان خصوصی

درآمد معلم خصوصی خوب است و هر چه زمان بیشتری را به آن اختصاص دهید می­‌توانید درآمد بیشتری را کسب کنید. در نتیجه می­‌توانید با درآمدی که از تدریس خصوصی دارید هزینه‌­های دوران بازنشستگی را برآورده کنید. بازار کار معلم­‌های خصوصی و تدریس خصوصی ایام و فصول امتحانی بسیار داغ است. برای اینکه درآمد بیشتری کسب کنید پیشنهاد می­‌کنیم که برای آن روزها زمان بیشتری را اختصاص دهید.

خود را محدود به دروس مدرسه و دبیرستان نکنید. می‌­توانید دروس دانشگاهی را تدریس کنید تا درآمد بالاتری را به ­دست آورید. برخی از علوم هم می‌تواند به­ صورت تخصصی تدریس شود. مانند معلم خصوصی علوم کامپیوتر یا معلم خصوصی فتوشاپ. نسبت به کاری که می­‌خواهید انجام دهید سخت­گیر نباشید. اگر در زمینه‌­ای مدرک معتبر و دانش فنی مربوطه بالایی دارید می‌­توانید به شغل معلم خصوصی مشغول شوید و کسب درآمد کنید.

همیشه اولین تصویر شما در ذهن افراد باقی می­‌ماند. باید در جلسه اول تدریس قدرت برقراری ارتباط با شاگرد داشته باشید تا بتوانید تدریس را برای جلسه­‌های بعد ادامه دهید. خیلی از معلمان خصوصی به­ دلیل عدم قدرت بیان و برقراری ارتباط مناسب با شاگرد، او را از دست می‌­دهند. مهم­ترین مسئله در افزایش و رشد درآمدتان این است که بتوانید شاگردان خود را حفظ کنید. این کار به نسبت جذب شاگرد جدید برایتان سودآورتر خواهد بود.

کلام آخر

هر فردی با داشتن یک مدرک معتبر و دانش مربوط به آن می‌­توانید رشته مورد نظر رابه ­صورت خصوصی تدریس کند و درآمد خوبی هم کسب کند. اما باید به خاطر داشت که باید توانایی­‌های یک معلم خصوصی را داشته باشید. ویژگی­‌های اخلاقی یک معلم خصوصی موفق، صبوری و شکیبایی، توانایی برقراری ارتباط موثر، دارای قدرت تکلم و ارائه اطلاعات، خوش­رو بودن و منظم بودن است. اگر فکر می‌­کنید که از پس این شغل برمی‌­آیید و ویژگی­‌های لازم را دارید می‌­توانید از طریق آگهی­‌های روزنامه و سایت‌­ها کار خود را آغاز کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا