A
اطلاعات کاربردی سالمندان

روش های انجام آرایش صورت سالمندان

آرایش صورت سالمندان از جمله کارهایی است که به افراد مسن کمک می‌کند تا شادابی و جذابیت خود را بالا ببرند. برای آرایش صورت باید شناخت دقیقی از مواد آرایشی مناسب برای پوست خود داشته باشید و با انتخاب یک ماده مناسب هم به سلامت پوست خود کمک کنید و هم زیباتر دیده شوید.

چطوری ده سال جوان تر به نظر برسم؟

استفاده از مرطوب کننده صورت به طور روزانه باید مورد توجه شما قرار گیرد. این کار باعث می‌شود تا صورت شما سالم و تمیز بماند. مرطوب کردن پوست مختص زنان نیست و مردان نیز باید به صورت مداوم از مرطوب‌کننده‌های مناسب استفاده کنند. استفاده از مرطوب کننده‌ای که به صورت عمیق روی پوست تاثیر بگذارد توصیه می‌شود.

پاک کننده‌ها نیز از جمله مواردی هستند که باید به صورت مستمر روی پوست کشیده شوند. انتخاب پاک کننده مناسب برای آرایش صورت سالمندان خیلی مهم است و این ماده نباید باعث افزایش چربی صورت شود. پاک کننده‌ای هم که رطوبت صورت را کاهش دهد نیز برای شما مضر است و باعث آسیب دیدن و پیری زودرس پوست می‌شود.

کارکرد پاک‌کننده‌ها این است که مواد مضری که از وسایل آرایشی بر روی پوست باقی می‌مانند را حذف نموده و از رسیدن آسیب به وسیله این مواد جلوگیری می‌کند. مواد شیمیایی موجود در لوازم آرایشی از جمله مواردی هستند که باعث پیری زودرس صورت می‌شوند و با استفاده از پاک کننده‌ها باید از باقی ماندن آن بر روی صورت جلوگیری کنید.

وجود اشعه فرابنفش در نور خورشید باعث پیری زودرس پوست صورت شما می‌شود و برای جلوگیری از به وجود آمدن چنین حالتی باید از کرم‌های ضد آفتاب برای زمان‌هایی که در معرض نور مستقیم آفتاب قرار می‌گیرید استفاده کنید. اثرات نور خورشید معمولا به صورت افزایش چین و چروک، تیرگی سطح پوست و به وجود آمدن لکه های قهوه‌ای خود را نشان می‌دهد و استفاده از ضد آفتاب‌هایی با SPF بیشتر از ۱۵ برای جلوگیری چنین آسیب‌هایی توصیه می‌شود.

پیشنهاد مطالعه: زیبایی در پنجاه سالگی

کدام رنگ رژلب، شما را جوان تر نشان می‌دهد؟

در زمان آرایش صورت سالمندان نوع رژلب و رنگ آن باید با توجه به رنگ پوست و حالت آن تعیین شود. استفاده از رنگ‌های هماهنگ با پوست می‌تواند شما را زیباتر نشان دهد. رنگ‌های براق جلوه بالایی دارند و با بازتاب نورهای محیط باعث می‌شوند تا لب‌های شما برجسته‌تر از حالت معمولی دیده شوند.

ترکیب رنگ قرمز و آبی برای افرادی که پوست ماتی دارند توصیه می‌شود. با استفاده از این نوع رژلب‌ها یک نوع حالت کبودی که در پوست‌های مات وجود دارد خنثی می‌شود و صورت افراد پیر، جوان‌تر دیده می‌شود.

رنگ‌های قهوه‌ای شکلاتی و شرابی برای افرادی که رنگ پوست روشنی دارند مناسب بوده و این افراد همچنین می‌توانند از رنگ قرمز با ته مایه نارنجی نیز به عنوان رژ لب استفاده کنند.

رژ لب با رنگ تمشکی برای افرادی که می‌خواهند جوانتر دیده شوند مناسب است و باعث شادابی بیشتر صورت می‌شود. از رنگ‌های دیگری که برای جوانتر دیده شدن توصیه می‌شود رنگ پرتقالی است که تا حدودی می‌تواند احساس خستگی که در برخی صورت‌ها وجود دارد را بپوشاند.

رنگی که بیشترین استفاده را در بین انواع رژ لب دارد، قرمز است که برای خانم‌های سالمند نیز مناسب است.

استفاده از مداد لب نرم که در عمق پوست لب‌ها جذب می‌شود. برای آرایش صورت سالمندانی که به مرور زمان لب‌هایشان کم‌رنگ‌تر شده توصیه می‌شود.

برای آرایش صورت سالمندان چگونه چشمانشان را جوان‌تر کنید؟

یکی از حساس‌ترین قسمت‌های صورت چشم و پوست و مژه‌های دور چشم است. رگ‌های خونی موجود در دور چشم به مرور پررنگ‌تر می‌شوند و یک حلقه به دور چشم به وجود می‌آید. کرم‌های دور چشم کارکرد متفاوتی دارند و هر کدام به نوع به جوان‌تر ماندن چشم کمک می‌کنند.

کرم‌های ضد آفتاب یکی از مواردی هستند که در فضای باز باید به دور چشم کشیده شوند. استفاده از مواد آرایشی که پوست دور چشم را تحریک می‌کنند را حذف کنید. از این نوع کرم‌ها می‌توان به کرم‌های با PH اسیدی یا قلیایی اشاره کرد. کرم‌های عطردار نیز می‌توانند پوست شما را تحریک کرده و باعث التهاب پوست دور چشم شوند.

پیشنهاد مطالعه: جوان ماندن بعد از ۴۰ سالگی

برای آرایش صورت سالمندان از کرم‌های مختلفی مانند کرم ضد چروک، کرم ضد پیری و کرم‌های ضد کبودی دور چشم برای زیباتر شدن چشم‌ها ساخته شده‌اند استفاده کنید، که به دلیل نازکی دور چشم معمولا ساختار متفاوتی با کرم‌های صورت دارند.

وجود پیتیدها، ویتامین A، رتینول و رتینویید در کرم‌های مورد استفاده در دور چشم باعث بهبود بیشتر پیری چشم می‌شود. البته استفاده از رتینویید نیازمند نسخه پزشک است.

کافئین، ویتامین ث، ویتامین ای، ویتامین ب ۳ از دیگر موادی هستند که وجود آن‌ها می‌تواند باعث شادابی بیشتر چشمان شما شود.

آرایش چشم افراد مسن

از چه نوع زیرسازی برای آرایش صورت سالمندان استفاده کنیم؟

زیرسازی آرایش موثرترین قسمت آن بوده و معمولا از کرم پودر برای از بین بردن چروک‌ها و لکه‌های روی پوست استفاده می‌شود. استفاده از کرم پودر برای افراد مسن توصیه نمی‌شود و این افراد می‌توانند از پرایمرها برای صاف کردن چروک‌های خود استفاده کنند.

پودرها به دلیل این که باعث به وجود آمدن حالت مات در صورت می‌شوند برای افراد سالمند مناسب نیستند. این پودرها همچنین ممکن است باعث دیده شدن بیشتر موهای روی صورت افراد سن بالا شود. از طرف دیگر کرم های روشن کننده و منعکس کننده نور نیز ممکن است موجب به چشم آمدن چین و چروک صورت شوند و به همین دلیل در انتخاب زیرسازی مناسب باید دقت داشته باشید.

آرایش غلیظ و کامل صورت نیز از مواردی است که باعث مسن‌تر دیده شدن شما می‌شود. بنابراین بهتر است از آرایش‌های موضعی و تا حد امکان نازک استفاده نمایید. با استفاده از کانسیلرها می‌توانید لک‌های موجود در قسمت‌های مختلف صورت را حذف کرده و آماده انجام مراحل بعدی آرایش کنید.

انتخاب یک رنگ مناسب و هماهنگ با پوست برای آرایش صورت سالمندان نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. برای این کار می‌توانید مقداری از کرم یا مواد دیگر آرایشی را روی پایین چانه خود امتحان کنید. در صورتی که رنگ کرم خریداری شده در صورت شما محو شد می‌توانید آن را خریداری نمایید.

بیشتر بخوانید: سن مناسب برای لیفتینگ صورت

کدام مدل مو باعث می شود جوان تر به نظر برسید؟

انتخاب مدل موی مناسب در کنار آرایش صورت سالمندان یکی از روش‌هایی است که در آرایش صورت باید مورد توجه شما قرار گیرد. رنگ موها را باید به گونه‌ای انتخاب کنید که کاملا سیاه نباشند و رگه‌هایی از رنگ‌های روشن در آن‌ها وجود داشته باشد.

با توجه به استخوان‌بندی جمجه نوع آرایش مناسب می‌تواند متفاوت باشد و شما می‌توانید چند ساعت وقت بگذارید و مدل‌های مختلف را امتحان کنید. این کار به شما کمک می‌کند تا مدل مناسب خود را پیدا کنید.

افرادی که پیشانی بلندی دارند می‌توانند تعدادی از موهای خود را روی پیشانی تا نزدیکی یکی از چشمان خود بیندازند. مدل موی پیکسی از مدل‌هایی است که می‌تواند چند سال شما را جوانتر نشان دهد.

مدل موی لایه‌ای نیز از جمله مدل‌هایی است که اگر به درستی انتخاب شود می‌تواند صورت شما را زیباتر نشان دهد. برای افرادی که صورت لاغری دارند استفاده از فرق موی وسط توصیه نمی‌شود. به جای آن بهتر است موها را به سمت عقب شانه کنید و از فرق موی زیگزاگی استفاده نمایید.

موهای چتری نیز می‌تواند چین و چروک موجود بر روی پیشانی را بپوشاند و چهره جوانتری به شما ببخشد. سعی کنید حجم موها را تا حد متوسط زیاد نگه دارید حجم موی کم و چسبیده به فرق سر برای خیلی از افراد سالمند مناسب نیست.

یک زن ۵۰ تا ۷۰ ساله چگونه آرایش کند؟

راستش را بگویم شما باید به چهره جدیدی که در این سن پیدا کرده‌اید عادت کنید. بهترین کار اینست که شما به سلامت صورت خود اهمیت بیشتری از آرایش‌های موقت بدهید و با کمک کرم‌های تقویت کننده صورت سعی کنید پوست سالمی داشته باشید.

روژلب برای آرایش صورت سالمندان در این حالت بهتر است همرنگ پوست انتخاب شود و به صورت ملایم روی لب‌ها کشیده شود. از کرم‌های مرطوب کننده که همرنگ پوست شما هست نیز استفاده کنید و پوست خود را مرطوب نگه دارید.

کرم‌های شب نیز از انتخاب‌هایی است که وقتی فرصت لازم را برای استفاده از کرم در طول روز ندارید می‌توانید از آن استفاده کنید. این کرم‌ها در طول شب جذب پوست می‌شوند و می‌توانند رطوبت لازم برای پوست را تامین کنند.

حالت دادن و فر نمودن مژه‌ها از توصیه‌هایی است که افراد سالمند می‌توانند آن را در زمان آرایش مد نظر داشته باشند. این کار گرچه برای جوانان مهم نیست ولی انجام آن توسط سالمندان می‌تواند باعث زیباتر دیده شدن چهره شما شود.

پیشنهاد مطالعه: زیبایی سالمندان

منبع
bestlifeonlinevogue

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا