A
اطلاعات کاربردی سالمندان

لیست خانه سالمندان منطقه ۲ تهران

هر سال که می‌گذرد، سالی به سنمان زیاد می‌شود و از عمرمان کم. کهنسالی آغاز افسردگی و ناتوانی نیست. تنها به توجه بیشتری نیاز دارد. همه ما اگر عمرمان کفاف دهد به چنین سال‌هایی خواهیم رسید که تنها دری به رویمان باز شود و چشممان به جمال عزیزان روشن. اما نیازهای جسمی… همگی فرصت مراقبت می‌خواهند. در ادامه با مراکز و خانه سالمندان منطقه ۲ تهران آشنا شوید.

مراکز نگهداری سالمندان ، بوی بی‌مهری نمی‌دهد…

موضوعی که امروزه می‌تواند دلیل منطقی برای این کار داشته باشد، نگهداری و توجه به سالمند است. زندگی‌های امروزی شاید زمان کافی را در اختیار ما نگذارد تا همه جوره مراقبت‌های لازم را از یک سالمند ارائه دهیم. وجود فرد یا افرادی برای این کار لازم بوده، تا هم فرد به زندگی شخصی خود رسیدگی کند و هم نگرانی از بابت مراقبت از سالمند عزیز خود را نداشته باشد. اما برای برخی از افراد همچنان نام خانه سالمندان بوی بی‌مهری می‌دهد.

انتخاب خانه سالمندان منطقه ۲ در تهران

اگر محل زندگی شما در منطقه ۲ شهر تهران باشد، می‌توانید یکی از مراکز ذکر شده در این مقاله را انتخاب کنید. البته پیشنهاد ما به شما این است که این چند مرکز را مورد بررسی قرار دهید و حتما به صورت حضوری به این مراکز مراجعه کنید. حتی الامکان سالمند خود را به همراه خود ببرید تا برای انتخاب خانه جدید خود نقشی در تصمیم شما داشته باشد. بدین صورت بهتر می‌تواند به فضای جدید عادت کند و آثار منفی در ذهن او شکل نگیرد.

هر سالمند با توجه به شرایط جسمی و روحی فعلی، نیاز به مراقبت‌های خاصی دارد. برای مثال سالمندی که توانایی اداره کارهای شخصی خود را دارد، نسبت به فردی که نیازمند مراقبت‌های ویژه است، نیاز کمتری به استفاده از خدمات و تیم پرستاری دارد.

علاوه بر این، برخی از سالمندان ترجیح می‌دهند در اتاق‌های خصوصی زندگی کنند، و البته در این میان سالمندانی هم هستند که از تنهایی گریز دارند و می‌خواهند در اتاق‌های ۲ تخته یا بیشتر حضور داشته باشند. قطعا هزینه اتاق‌ها با توجه به امکانات آن متفاوت است.

با مراجعه به هر کدام از خانه سالمندان منطقه ۲ تهران به خوبی از امکانات و برنامه‌های آن مطلع شوید و شرایط آن را بسنجید.

مزایای منطقه ۲ تهران برای نگهداری سالمندان

همانطور که می‌دانید منطقه ۲ شهر تهران یکی از مناطق مدرن این شهر است. پس بعید نیست که از لحاظ هزینه نگهداری سالمند در مراکز نسبت به دیگر مناطق متفاوت باشد. در صورتی که به دنبال خانه سالمندان لاکچری با امکانات مناسب برای سالمند خود هستید، از چند مرکز در این منطقه دیدن کنید. برای آگاهی از هزینه‌های نگهداری و شرایط جزئی به صورت حضوری به این خانه‌ها مراجعه کنید و با مدیران آن‌ها صحبتی داشته باشید.

بیمارستان‌های زیادی در منطقه ۲ تهران وجود دارند. بیمارستان عرفان، آتیه، بهمن، لاله، پارسیان، امیرالمومنین، حضرت رسول اکرم، شهید مدرس و بیمارستان میلاد در منطقه ۲ تاسیس شده‌اند. همچنین یک بیمارستان روانپزشکی به نام جانبازان نیز در منطقه سعادت آباد ساخته شده است.

هوای منطقه ۲ تهران به دلیل وجود فضای سبز و انواع بوستان و باغ‌ها برای سلامت یک سالمند مناسب است.

دسترسی به این منطقه از هر جای شهر توسط اتوبان‌های همت، نیایش، یادگار امام، حکیم و چمران و شمال تهران امکان پذیر است.

لیست خانه سالمندان منطقه ۲ تهران؛ شهرک غرب

در این بخش با خانه سالمندان محله شهرک غرب آشنا می‌شوید.

خانه سالمندان فرزانگان

آسایشگاه سالمندان فرزانگان یکی از قدیمی‌ترین مجموعه‌های نگهداری سالخوردگان در تهران است. اما در ذهنتان یک ساختمان قدیمی و کهنه ایجاد نکنید. ساختمان بازسازی شده، دکوراسیون مرتب و فضای سبز در محوطه امتیاز ویژه‌ای برای این مجموعه است.

این خانه سالمندان در سال ۱۳۷۶ تاسیس با هدفی والا جهت تامین آسایش و آرامش سالمندان و خانواده‌هایشان ساختاربندی شد تلاش کارکنان این مرکز بر آن است که سالمندان عزیز در این فضا احساس آرامش داشته باشند.

احتمالا از مجموعه فرزانگان سوالات زیادی خواهید داشت، ما پاسخ برخی از آن‌ها را به شما می‌گوییم.

شما برای مراجعه و دیدار از سالمندان عزیز خود در این مرکز محدودیت زمانی ندارید و در طول روز مابین ساعات ۹ صبح تا ۷ بعدازظهر می‌توانید به آن‌ها سر بزنید. باقی ساعات آن‌ها در حال استراحت هستند.

در این مکان مطابق نیازهای عمومی سالمندان، امکانات بیمارستان و درمانی وجود دارد، اما در صورت نیاز این امکانات توسط پزشکان همکار نیز مهیا می‌شود.

در صورتی که پس از پذیرش سالمند شما در این مرکز، از تصمیم خود پشیمان شوید، به راحتی می‌توانید مراحل ترخیص را انجام دهید.

کارهای حقوقی سالمند می‌تواند توسط وکیل انجام پذیرد. برای قطعی کردن فرایند به صورت حضوری تشریف ببرید.

تفریح‌های هفتگی برای روحیه آن‌ها در نظر گرفته شده است. گردش عمومی در پارک، اطراف شهر، سینما، تئاتر، برنامه‌های زیارتی و … با توجه به شرایط جسمی سالمند برگزار می‌شود.

مراقبت از فردی که دچار بیماری آلزایمز شده، نیاز به پرستارانی است که در طول روز داروهای او را سر ساعات تعریف شده مدیریت کند. اگر سالمند شما بیماری آلزایمر دارد، در این مرکز با آسودگی خاطر سالمند خود را تحت مراقبت قرار می‌دهید و حتی نگران گم شدن او نخواهید بود.

سالمندان این مجموعه طیف وسیعی از سن و سال را دارا هستند. حتی برخی از آن‌ها در سلامت جسمانی قابل قبولی هستند و همگی از پا افتاده نیستند.

برای نگهداری از سالمند خود امکان مشورت با مشاوران این مرکز را خواهید داشت. مرکز نگهداری فرزانگان یکی از بهترین خانه سالمندان منطقه ۲ تهران است که با بررسی شرایط کلی سال

اتاق‌های این خانه، عمومی و خصوصی هستند. هر سالمند با توجه به روحیات خود می‌تواند در این اتاق‌ها زندگی کند. البته برای این منظور با خانواده سالمند نیز مشورت می‌شود. چرا که هزینه اتاق‌های خصوصی و عمومی با هم متفاوت است.

آدرس: شهرک غرب فاز ۵ خیابان سیمای ایران رو به روی بیمارستان لاله، خیابان پنجم گذر بهمن ، پلاک ۱۱

تلفن تماس: ۸۸۰۹۷۷۷۹ ، ۸۸۰۸۰۳۰۴

خانه سالمندان هستی

از امتیازات بالقوه این مرکز نگهداری سالمندان می‌توان به محیط آرام، نظافت دائمی و امکانات لازم برای زندگی سالمندان نام برد.

بیماری‌هایی نظیر آسم باعث می‌شوند که افراد مسن در سنین بالا به سختی نفس بکشند. از همین رو بهتر است برای زندگی آنان، محله‌ای خوش آب و هوا را انتخاب کنید. اگر به دنبال حانه سالمندان منطقه ۲ تهران با این ویژگی هستید، به شما مرکز نگهداری سالمندان هستی را معرفی می‌کنیم.

خانه سالمندان هستی به واسطه نزدیکی به باغ راه فدک از آب و هوای خوبی برخوردار است. خلوت بودن منطقه و دور بودن از شلوغی‌های مرکز شهر هم می‌تواند یکی دیگر از امتیازهای آن باشد.

آدرس: شهرک غرب، ایران زمین، کوچه دوم، گذر تیر، پلاک ۱۴

شماره تماس: ۸۸۵۷۱۶۵۳

خانه سالمندان وارستگان

یکی از نکاتی که خیلی از ما حتی به آن توجه نمی‌کنیم، ارتفاع تخت سالمند است. ارتفاع تخت او باید به حدی باشد که برای بلند شدن و نشستن بر روی تخت دچار مشکل نشود. این موضوع در خانه سالمندان وارستگان مورد توجه کادر نگهداری قرار گرفته است.

سالمند در این مرکز از خدمات متنوعی بهره‌مند می‌شود؛ گردشگری و سیاحتی، برگزاری جشن‌های مختلف مانند تولد و مراسم‌های عید، موسیقی زنده، استفاده از وسایل ورزشی، تلویزیون، رادیو و …

اتاق‌ها و محوطه‌های این خانه توسط دوربین‌های مدار بسته کنترل می‌شود تا در هر لحظه بر حال سالمندان نظارت شود.

اتاق معاینه و درمان در مجموعه وارستگان خیال شما را از بابت خدمات پزشکی عمومی راحت می‌کند. سالمندان همه روزه توسط تیم پزشکی ویزیت می‌شود و تغییرات جسمانی آن‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد. علاوه بر این موارد، در صورت نیاز، مسئول آزمایشگاه، رادیولوژیست و سونوگرافی در این مجموعه حضور پیدا می‌کنند.

در صورتی که سالمند شما عمل جراحی پشت سر گذاشته باشد، پانسمان‌های او به صورت مرتب تعویض می‌شود.

خانه سالمندان وارستگان یکی دیگر از خانه سالمندان منطقه ۲ تهران است که شما بر اساس بودجه و روحیات سالمند خود می‌توانید یکی از اتاق‌های ۱ تخته، ۲ تخته و ۶ تخته را جهت سکونت آن انتخاب کنید.

اگر لازم است سالمند برنامه غذایی خاصی را دنبال کند و در واقع دارای رژیم غذایی باشد، کارکنان این مرکز طبق اصول آن را اجرا می‌کنند تا سلامت سالمند تضمین شود.

برای ملاقات از عزیزان خود همه روزه از ساعت ۳ تا ۵ بعدازظهر می‌توانید در محل حضور داشته باشید. البته برای حضور در ساعاتی دیگر می‌توانید قبل از مراجعه با خانه سالمندان وارستگان تماس بگیرید و هماهنگی‌های لازم را انجام دهید.

آدرس: خیابان دادمان، بعد از بیمارستان آتیه، فلامک شمالی

شماره تماس: ۸۸۰۷۸۵۵۸ ، ۰۹۱۲۱۳۰۶۹۶۶

مرکز توانبخشی و مراقبتی شبانه روزی سالمندان ایران مهر

ساختمان مرکز سالمندان ایران مهر، ۳ طبقه با وسعت ۷۰۰ متر مربع است. ۵۰۰ متر حیاط اختصاصی، آشپزخانه، آسانسور، لابی، اتاق ماساژ، سرویس بهداشتی خصوصی، ایستگاه پرستاری، اتاق خصوصی و عمومی، مکان‌های این ساختمان را شامل می‌شود.

در محوطه فضای باز سرای سالمندان ایران مهر، ۴ میز و چندین صندلی برای استراحت سالمندان محترم وجود دارد که البته بالای هر میز چتری قرار داده شده تا آفتاب سالمندان را اذیت نکند.

همه روزانه تمامی سالمندان توسط پزشک عمومی ویزیت و وضعیت کلی آن‌ها کنترل می‌شود. ویزیت خصوصی هم هر ۲ هفته یکبار در این مرکز توسط پزشک متخصص انجام می‌شود. علاوه بر این در هر ماه آزمایش‌های لازم و چکاپ از کهنسالان عزیز گرفته می‌شود.

جلسات روانشناسی گروهی به صورت ماهانه و جلسات خصوصی هر ۲ هفته یکبار برگزار می‌شود.

فیزیوتراپی، کاردرمانی، ماساژدرمانی نیز از برنامه‌های ماهانه در سرای سالمندان ایران مهر است.

برای تفریح آنان نیز برنامه‎هایی در نظر گرفته شده است؛ اردوهای مختلف و برگزاری جشن‌هایی در اعیاد نمونه‌هایی از آن است.

آدرس: شهرک غرب، هرمزان، خیابان پیروزان جنوبی، خیابان دهم، فرعی فروردین، پلاک ۶

شماره تماس: ۸۸۰۹۰۸۱۰ ، ۸۸۳۶۸۹۹۴ ، ۸۸۳۶۸۹۹۵ ، ۰۹۱۲۲۵۶۷۵۸۲

مرکز نگهداری سالمندان پرنیان

محله شهرک غرب یکی از محله‌های آرام در تهران است. اگر آرامش و رفت و آمد برای شما از مهم‌ترین ویژگی‌های یک مرکز نگهداری سالمندان است به شما مرکز پرنیان را پیشنهاد می‌کنبم.

شهرک غرب یکی از مدرن‌ترین محله‌های غرب تهران است. پس در این منطقه می‌توانید خانه سالمندان لاکچری را پیدا کنید که مطابق با سلیقه و بودجه شما باشد. برای دسترسی به مرکز نگهداری سالمندان پرنیان که دیگر از خانه سالمندان منطقه ۲ تهران است، می‌توانید از طریق اتوبان‌های همت و یادگار امام مسیری را از مبدا خود طی کنید.

بیمارستان‌هایی همچون آتیه و بهمن نیز در این منطقه قرار دارند تا در صورت نیاز بتوانید سالمند خود را جهت استفاده از خدمات پزشکی و درمانی به این مراکز انتقال دهید.

آدرس: شهرک غرب، فار۴ ، خیابان فلامک شمالی، خیابان دوم، پلاک ۷

شماره تماس: ۸۸۰۹۰۰۶۹ ، ۸۸۵۷۹۴۳۱

فروشگاه تخصصی سالمندان

پیشنهاد مطالعه: خانه سالمندان منطقه ۵ تهران

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا