A
اطلاعات کاربردی سالمندان

شغل مدیریت شبکه­ های اجتماعی، سرگرم کننده در دوران بازنشستگی

متاسفانه در کشور ما افراد در مشاغلی که به آن علاقه دارند نمی­‌توانند به راحتی در آن مشغول باشند و حتی در رشته تحصیلی دانشگاهی که خوانده‌­اند هم نمی‌توانند به­ صورت حرفه‌­ای کار پیدا کنند. البته این در مورد همه صدق نمی‌­کند. شما چطور؟ سی سال به شغلی مشغول بوده‌ید که از آن لذت می­‌بردید یا آن­ را به­ اجبار و به ­خاطر درآمد و گذران زندگی انجام می­‌دادید؟ هنوز هم دیر نشده و شما می‌­توانید به شغلی مشغول شوید که در کنار سرگرمی و لذتی که از آن می­‌برید درآمد خوبی هم کسب کنید. یکی از بهترین مشاغل که می‌توانید روی آن حساب باز کنید مدیریت شبکه های اجتماعی شغلی مهیج و پردرآمد است.

مدیریت شبکه اجتماعی و نیازهای آن

با توجه به پیشرفت تکنولوژی و نفوذ شبکه­ های اجتماعی در بین مردم، کمتر کسی وجود دارد که با این فضا آشنا نباشد. تمام کسب­ و کارها برای ایجاد برندینگ و محبوبیت بین افراد جامعه در این فضاها وجود دارند و به ­فعالیت می­‌پردازند.

برندها برای آنکه بتوانند جایگاه مناسبی در بین افراد جامعه داشته باشند باید بتوانند در این شبکه ­ها به­ روز و فعال باشند و این نیازمند شخصی است که روزانه با توجه به اتفاقات جامعه و مناسبات تقویمی، پست­ هایی در ارتباط با آن و متناسب با برند، ایجاد و در این فضا منتشر کنند. شخصی که این کارها را برعهده دارد را مدیر شبکه های اجتماعی می‌نامند.

برای مدیریت شبکه های اجتماعی فرد باید خلاق و به ­روز باشد، خوب بنویسد و افراد را تحت تاثیر محتوای خود قرار دهد. مدیر شبکه های اجتماعی باید بتواند به ­صورت منظم، در روزها و ساعات مشخصی در فضای مجازی، محتواهای مناسب منتشر کند تا توسط مخاطبان برند دیده شود. بعد از انتشار محتوا باید بتواند آن­ را تحلیل کند و راهکارهای مناسب برای رشد و ارتقاء ارائه دهد.

برای این شغل نویسنده خوبی هستید؟ کلیک کنید و نکاتی برای شغل نویسندگی در دوران بازنشستگی بخوانید.

مدیریت شبکه­ های اجتماعی فقط به اینستاگرام ختم نمی­‌شود و شما باید به دیگر فضاها مانند توییتر، لینکدین، فیس­بوک و یوتیوب هم تسلط داشته باشید. هر کدام از این فضاها دارای قوانین خاصی است و باید برای پیشرفت در آن­‌ها به قوانین مربوطه آشنا باشید. البته نگران نباشید؛ کار سختی نیست. در سایت‌­های مختلف برای هر کدام آموزش‌­های مختلفی وجود که شما می­‌توانید با کمک آن­‌ها در این زمینه متخصص شوید.

درآمد مدیریت شبکه های اجتماعی

چرا مدیریت شبکه های اجتماعی برای افراد بازنشسته فعال است؟

بدون در نظر گرفتن جنسیت شما می­‌توانید به این شغل مشغول شوید. اینکه خانم هستید یا آقا تفاوتی ندارد. مهم‌ترین ویژگی این شغل، خلاق بودن و ارائه ایده‌های نو در تولید محتوا است.

شما می‌­توانید مدیر شبکه اجتماعی باشید و به ­صورت دورکاری این کار را انجام دهید. در این صورت نیاز نیست که دوباره در ترافیک مسیر راه بمانید و خسته راه شوید. به­ جای آن در خانه، کنار خانواده، با لباسی که راحت هستید و روی مبلی که حس آرامش دارید می­نشینید و به شغلتان مشغول می‌شوید.

خیلی از افرادی که وارد دوره بازنشستگی می‌­شوند این فکر را در سر دارند که پیشرفت و رشد آن ها به ­پایان رسیده است. این فکر را از خود دور کنید. زمانی­که به مدیریت شبکه های اجتماعی مشغول هستید باید خود را در زمینه های مختلف به روز کنید و از اخبار جدید روز آگاهی داشته باشید. هر روز باید به دانش خود اضافه کنید و دائما در حال رشد باشید. پس از مدیریت شبکه‌های اجتماعی لذت ببرید.

فردی که به مدیریت شبکه‌های اجتماعی مشغول است با افراد زیادی در ارتباط است و این می‌تواند دایره ارتباطی شخص را به­ شدت افزایش دهد. افراد دوست دارند با آدم‌­های مختلف آشنا شوند و شما می­‌توانید این لذت را با مدیریت شبکه‌های اجتماعی تجربه کنید.

یکی از مزیت­‌های این شغل این است که هر پروژه وقت زیادی از شما نمی­‌گیرد. در نتیجه می­‌توانید با یک برنامه ­ریزی خوب، چند پروژه را با هم مدیریت کنید. برای هر پروژه هزینه جدایی دریافت می­‌کنید و در کل درآمد شما از این شغل بسیار بالا خواهد بود. درآمدی که می­‌توانید با کمک آن به تمام نیازهای خود جامه عمل بپوشانید.

کلام آخر

مدیریت شبکه های اجتماعی شغلی سرگرم کننده، جالب و جذاب، کم استرس، درآمد بالا و بر پایه ارتباطات استوار است. با  این شغل می‌توانید لذتی از کار کردن ببرید که شاید آن را در طول سی سال کار هرگز تجربه نکرده باشید. خود را به­ روز نگه دارید و آموزش‌­های لازم را در این زمینه ببینید تا بتوانید جزء بهترین مدیرهای شبکه اجتماعی باشید که هر برند دوست دارد شما را در تیم خود داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا