A
اطلاعات کاربردی سالمندان

هزینه نگهداری از سالمند در منزل

امروزه به دلیل افزایش مشغله‌­های کاری و افزایش فاصله­‌های محل سکونت هم­چنین محدودیت در رفت‌­وآمد باعث می‌شود که کمتر از قبل بتوانید به سالمندتان رسیدگی کنید. سالمندان بیش­تر از هر زمان دیگری نیازمند مراقبت و توجه دارند. می‌توانید برای مراقبت از سالمندتان از پرستاران باتجربه کمک بگیرید. اما هزینه نگهداری از سالمندان در منزل چقدر است؟

نگهداری از سالمندان در منزل هزینه‌­های مربوط به خود را دارد. این هزینه‌ها شامل هزینه پرستار، هزینه خانه و هزینه همدم است. اگر قصد دارید که از سالمندتان در خانه نگهداری کنید بهتر است با تعرفه تمامی این موارد آشنا باشید.

قیمت پرستاری از سالمند در منزل

یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های نگهداری از سالمند، هزینه های پرستار سالمند است. این هزینه به عوامل مختلفی بستگی دارد. به عنوان مثال وضعیت خود سالمند، زمان نگهداری از سالمند و … که در قیمت پرستار سالمند تأثیرگذار است.

تعرفه قیمت پرستار خانم یا آقا

زمان حضور یا خدمت موردنیاز سالمند با توجه به وضعیت جسمی او نیز در میزان حقوق دریافتی پرستار تأثیرگذار است. انجام دادن کارهای سخت و سنگین شاید نیازمند پرستار آقا باشد که مسلما هزینه بیشتری دارد. زمان هم به همین صورت، اگر شبانه روزی نیازمند سالمند خود هستید، میبایست نیازهای مالی و مکانی پرستار را تامین کنید.

زمان استخدام پرستار جنسیت وضعیت سالمند خدمات مورد نیاز تعرفه(تومان)
 ۸ ساعت کاری در روز خانم سالم نگهداری و پرستاری از سالمندتان، آشپزی و  انجام امور منزل ۱.۶۰۰.۰۰۰الی ۱.۸۰۰.۰۰۰
۸ساعت کاری در روز خانم عدم توانایی حرکت انجام آشپزی و امور منزل سالمند، تعویض پوشک و یا گذاشتن لگن ۱.۹۰۰.۰۰۰الی ۲.۱۰۰.۰۰۰
۸ ساعت کاری  در روز سالمند آقا کاملا سالم و سلامت نگهداری و پرستاری از سالمند، آشپزی و انجام امور منزل ۱.۸۰۰.۰۰۰الی ۱.۹۰۰.۰۰۰
۸ ساعت کاری در روز آقا عدم توانایی حرکتی انجام آشپزی و امور منزل سالمند، تعویض پوشک و یا گذاشتن لگن ۲.۰۰۰.۰۰۰الی ۲.۲۰۰.۰۰۰
شبانه روزی خانم سالم نگهداری و پرستاری از سالمند، آشپزی و امور منزل ۲.۰۰۰.۰۰۰الی ۲.۳۰۰.۰۰۰
شبانه روزی خانم عدم توانایی حرکتی انجام آشپزی و امور منزل سالمند، تعویض پوشک و یا گذاشتن لگن ۲.۵۰۰.۰۰۰الی ۲.۸۰۰.۰۰۰
شبانه روزی آقا سالم نگهداری و پرستاری از سالمند، آشپزی و امور منزل ۲.۳۰۰.۰۰۰الی ۲.۵۰۰.۰۰۰
شبانه روزی آقا عدم توانایی حرکتی انجام آشپزی و امور منزل سالمند، تعویض پوشک و یا گذاشتن لگن ۲.۷۰۰.۰۰۰الی ۳.۰۰۰.۰۰

تعرفه های خدمات پزشکی سالمند توسط پرستار

 

خدمات پرستار هزینه (هزار تومان)
سونداژ مثانه با فولی یا نلاتون بدون لوازم مصرفی در منزل ۱۲۰
نمونه گیری آزمایش همراه با هزینه ارسال نمونه به آزمایشگاه ۱۲۰
پانسمان معمولی متوسط در منزل (به تعداد زخم بستگی دارد) ۹۰ تا ۱۲۰
پانسمان مدرن (زخم بستر) در منزل (بسته به تعداد، عمق و سطح زخم) ۱۲۰ تا ۲۲۰
تزریق پنی سیلین با تست در منزل ۹۰
تزریق وریدی در منزل ۸۰
تزریق عضلانی ۸۰
تعویض بگ کلستومی در منزل ۹۰
سوند معده ۲۳۰
اجاره تجهیزات اتاق (ICU ماهیانه، متناسب با نوع درخواست و نوع تجهیزات مورد نیاز) ۸۶۰
کشیدن بخیه (بسته به تعداد بخیه) ۱۲۰
کنترل علائم حیاتی (در مراجعه جداگانه) ۱۰۰
باز کردن گچ با دستگاه ۲۵۰
اجاره دستگاه اکسیژن ساز ۹۰
تزریق انسولین در منزل ۸۰
اندازه‌گیری قند خون ۹۰
وصل سرم ۱۲۰
انجام ساکشن با وسایل مورد نیاز ۱۸۰
شیمی درمانی هرجلسه ۳۷۰
انما (تنقیه) ۲۵۰
گرفتن نوار قلب ۱۷۰
هزینه اقامت پرستار جهت شیمی درمانی در منزل ساعتی ۵۵
مراقبت ویژه پرستاری ICU/CCU در منزل، ۲۴ ساعته ۶۶۰

استخدام پرستار بر اساس وضعیت سلامت جسمانی سالمند

اولین نکته تأثیرگذار در قیمت و انتخاب پرستار سالمند، وضعیت سلامت جسمانی سالمندتان است. بر اساس وضعیت سالمند شما میزان هزینه‌­ای که باید برای این­کار در نظر بگیرید، متفاوت است. طبیعی است هر چه سالمند شما از نظر جسمانی در وضعیت بدتری قرار داشته باشد، باید هزینه بیش­تری برای پرستار پرداخت کنید.

علاوه بر سلامت جسمانی سالمند شما، خلقیات روحی­ سالمند نیز مدنظر پرستاران است. ممکن است سالمند شما رفتارهایی همانند تندخویی، پرخاشگری یا بددهنی در برابر پرستار نشان دهد. همه این عوامل در تعرفه استخدام پرستار موثر است.

آیا سالمند توانایی انجام کارهای شخصی خود را دارد؟

ممکن است سالمند شما توانایی انجام کارهای روزمره خود را داشته باشد و از نظر رفع نیازهای روزانه احتیاج به پرستار نداشته باشد؛ اما احساس تنهایی کند. در این حالت نیاز است تا پرستاری برای پرکردن اوقات سالمند استخدام شود. وظیفه پرستار در این حالت مراقبت از سالمندان است تا مشکلی به وجود نیاید.

زمان کار پرستار در این حالت، بسته به انتخاب خودتان است. پرستار می­تواند ۲۴ ساعته یا فقط زمان‌­های مشخصی از روز را در کنار سالمند شما باشد. کارهایی که معمولاً پرستار در این زمان انجام می‌دهد، کارهای روزمره همانند کتاب خواندن، معاشرت و فیلم دیدن است. تعرفه­ پرستار برای زمانی که فقط برای پرکردن اوقات فراغت سالمند استخدام می‌شود، هزینه کمتری دارد.

توان حرکتی سالمند

یکی دیگر از عوامل تأثیرگذار در هزینه استخدام پرستار، توانایی حرکت سالمند است. سالمندتان اگر با واکر, عصا یا ویلچر جابجا می‌شود، در هزینه نگهداری از سالمندتان تأثیرگذار است. در چنین حالتی سالمندتان به دلیل عدم توانایی حرکت، رفتن به دستشویی برایش مشکل است و کمک کردن به سالمندتان در انجام کارهای شخصی برعهده پرستار خواهد بود.

پرستار در حمام کردن سالمند نیز نقش مهمی دارد. در این حالت هزینه نگهداری از سالمندتان به دلیل سخت­تر شدن وظایف پرستار، قیمت بالاتری دارد.

عدم کنترل ادرار و استفاده از پوشک در سالمندان

یکی دیگر از عوامل موثر در هزینه نگهداری از سالمند در منزل ، عدم کنترل ادرار سالمند است. ممکن است سالمند شما مشکل عدم کنترل ادرار داشته باشد. اگر سالمند شما در این حالت توانایی حرکتی هم نداشته باشد، تعویض پوشک سالمند کار دشواری خواهد بود.

یکی دیگر از موارد انتخاب پرستار در این حالت، توجه به زن و مرد بودن این فرد است. در حالتی که سالمند شما توانایی کنترل ادرار نداشته باشد و هم­چنین فاقد توانایی حرکتی است، هزینه بیشتری را باید پرداخت کنید.

تعرفه استخدام پرستار به میزان خواسته های شما از او برای نگهداری از سالمند نیز بستگی دارد. ممکن است بخواهید بعضی از امورات مربوط به سالمندتان را خودتان انجام دهید. به عنوان مثال در سالمندانی که مشکل حرکتی وجود دارد، ممکن است بخواهید پرستار فقط کارهای مربوط به دستشویی سالمند را انجام دهد. در این حالت هزینه کمتری را پرداخت می‌کنید.

اگر سالمند شما یک بیماری یا مشکل خاصی داشته باشد، در هزینه پرستار تأثیرگذار است. در این صورت پرستار وظیفه دارد با مراقبت­های پزشکی لازم، آشنایی داشته باشد. برای پرستار تخصصی که کارهایی مثل آمپول ­زدن یا سرم وصل ­کردن را انجام می‌دهد، باید هزینه بیش­تری پرداخت کنید. چرا که این نوع پرستارها به علم تخصصی پرستاری آشنا هستند. پس هزینه این پرستارها نسبت به پرستارهای تجربی بالاتر است.

تعرفه پرستارها بر اساس زمان

ممکن است زمان درخواست شما از پرستار متفاوت باشد. گاهی شما فقط احتیاج دارید پرستار فقط چند ساعت در روز را از سالمند شما مراقبت کند. حداقل ساعتی که برای کار پرستار در نظر گرفته می‌شود، ۴ ساعت است. اگر بخواهید زمان کم­تری پرستار از سالمند شما مراقبت کند، باید حق الزحمه پرستار را برای ۴ ساعت در نظر بگیرید.

ممکن است بخواهید پرستار سالمند شما به صورت ۲۴ ساعته مراقب سالمند شما باشد. در این حالت هزینه‌­ای که باید پرداخت کنید به صورت روزانه است.

یکی از حالت­‌های دیگر این است که فقط نیازمند این هستید که پرستار یک کار خاصی از سالمند را انجام دهد. به عنوان مثال پرستار فقط وظیفه استحمام سالمند را قبول کند. در این صورت هزینه­‌ای که باید پرداخت کنید، به صورت ۲ ساعت در روز خواهد بود.

توجه داشته باشید که میزان حقوقی که پرستار برای نگهداری از سالمند شما در طول شبانه روز دریافت می‌کند، حدوداٌ سه برابر قیمت حقوق دریافتی در ۸ ساعت است. البته به طور معمول اگر پرستار شبانه روزی در منزل استخدام کنید او می‌تواند از برخی امکانات رفاهی منزل هم استفاده کند، بنابراین به ازای هر ساعت قیمت کم­تری دریافت می‌کند.

اگر سالمند شما فقط ۱۲ ساعت نیازمند پرستار است، شما موظف هستید تا هزینه مربوط به رفت و آمد پرستار را نیز پرداخت کنید.

نوع سرویسی که از پرستار درخواست دارید

یکی دیگر از عواملی که در تعیین هزینه پرستار نقش دارد، نوع سرویسی است که پرستار ارائه می‌دهد. گاهی ممکن است پرستار علاوه بر رسیدگی به کارهای شخصی سالمند، به کارهای مربوط به خانه نیز رسیدگی کند. مثل کارهای مربوط به بردن سالمند شما به کلینیک یا خریدکردن برای منزل سالمند، اعلام ساعت خوردن داروها و سایر امور مربوط به منزل را نیز انجام دهد.

انجام امورات شخصی سالمند شما، تأثیرگذارترین عامل در قیمت استخدام پرستار است. هر چقدر سالمند شما در انجام کارهای شخصی خود توانایی کم­تری داشته باشد، هزینه بیش­تری را باید برای استخدام پرستار پرداخت کنید. تنوع کاری نیز یکی دیگر از عواملی است که در میزان هزینه نگهداری از سالمند در منزل موثر است. هر چه پرستار وظایف بیش­تری در نگهداری از سالمند شما داشته باشد، هزینه­ بیش­تری را دریافت خواهد کرد.

موقعیت مکانی منزل سالمند

موقعیت مکانی منزل سالمند نیز در میزان حقوق دریافتی پرستار تأثیرگذار است. چرا که هزینه­ی رفت­وآمد یا هزینه­ی وسیله­ی نقلیه همگی در حقوق دریافتی سالمند موثر است. به طبع هر چه فاصله­ی منزل سالمندتان بیش­تر باشد یا از نظر موقعیت مکانی در خارج از شهر باشد، باید هزینه­ی بیش­تری را برای پرستار پرداخت کنید.

۷ هزینه ضروری برای نگهداری از سالمندان

هزینه ضروری و مهم نگهداری از سالمندان که برای مدیریت مالی و آگاهی از هزینه‌های احتمالی شما کمک میکند.

  1. مراقبت های بهداشتی خانگی سالخوردگان

بسته به نیاز سالمندان عزیز شما، ممکن است به برخی از مراقبت های پزشکان، پرستاران و روانشناسان در منزل احتیاج داشته باشید. به عنوان مثال اگر پنج روز در هفته پرستار سالمند داشته باشید و در هربار سه ساعت حضور داشته باشد؛ تقریبا ۳۵۰ هزار تومان در هفته باید هزینه کنید که این مبلغ در ماه به ۱.۴۰۰.۰۰۰ تومان می‌رسد. حال اگر از پزشکان و روانشناسان متخصص استفاده کنید این مبلغ چندین برابر می‌شود.

  1. هزینه نگهداری از سالمند برای مراقبت های شخصی (غیر پزشکی)

بر اساس نیاز سالمندان ساکن در خانه، نیاز به مراقبت های بهداشت شخصی و همچنین کارهایی از قبیل آشپزی، لباسشویی و تمیزکردن دارند که اگر برای این کار خدمتکار استخدام کنید، حداقل ۷ تا ۸ ساعت در روز باید کار کند که حقوق کامل وزارت کار را باید به او بپردازید. البته اگر خودتان توانایی انجام چنین کاری دارید می‌توانید این هزینه را حذف کرده و حتی با کیفیت بیشتری این خدمات را به سالمند خود بدهید.

  1. تعمیر و نگهداری منزل سالمندان

حتی سالمندان مستقل و سالم که هنوز در خانه خود ساکن هستند، ممکن است نتوانند از کارهای خانه، مانند تعمیر شیرآلات، پارو کردن برف، سرویس کردن کولر خانه یا تعمیرهای جزئی خانه برآیند. اعضای خانواده می‌توانند وارد میدان شوند و این کارها را انجام دهند اما برخی از سالمندان مجبور هستند از کسی برای انجام این کارها استفاده کنند که این موضوع می‌تواند هزینه نگهداری از سالمند را هم افزایش دهد.

  1. حمل و نقل در پیری

بسیاری از سالمندان، حتی افرادی که به صورت مستقل زندگی نمی‌کنند هزینه‌های حمل و نقل بالایی دارند. سالمندان ممکن است از سرویس های سالمندان، تاکسی، اتوبوس، مترو و … یا از خودرو های مخصوص معلولین استفاده کنند. فرزندان، نوه‌ها و حتی دوستان می‌توانند هزینه های حمل و نقل را کم کرده و در صورت توان اگر خودرو دارند به آنان کمک کنند.

  1. از دست دادن درآمد مراقبان سالمندان

مراقبان سالمندان خانواده به علت زمان گذاشتن برای پرستاری کردن از سالمندان، چه نیمه وقت یا تمام وقت ممکن است شغل خود را از دست بدهند. این عزیزان برای نگهداری از سالمندان خود پولی نمی‌گیرند و با از دست دادن شغل و درآمد خود ممکن است دچار مشکلات مالی شوند. اگر توان کاهش ساعت کاری خود را دارید حتما این کار را بکنید و ساعت کار کردن خود را کاهش دهید. برخی از کارها می‌تواند به صورت دورکاری انجام شود و ساعات یا روزهای خاصی نیاز به کار کردن حضوری باشد؛ با اعمال این تغییرات می‌توانید هم نگهدار سالمند عزیزتان باشید و هم کسب درآمد کنید. برخی از افراد که خود کارفرما هستند می‌توانند ساعات خود را بیشتر خالی کنند و به افراد پیر خانواده رسیدگی کنند. در هر صورت اگر این کارها را نکنید باید پرستار یا مراقبی را استخدام کرده و به آنان حقوق دهید.

  1. هزینه نگهداری از سالمند و تجهیزات

مراقبت از سالمندان ممکن است به تجهیزاتی (تجهیزات پزشکی، و غیر پزشکی) احتیاج داشته باشد. بسیاری از این تجهیزات در منزل شما وجود ندارد ولی فراهم کردن این تجهیزات می‌تواند بسیار ضروری و مهم باشد. تخت برقی، تشک مواج، کپسول اکسیژن، دستگاه هواساز، ویلچرهای ساده و ویلچرهای برقی جزء تجهیزات پر هزینه‌ای هستند که شاید یکبار باید آن را بخرید اما خرید همین تجهیزات برای بسیاری از خانواده‌ها بسیار چالش برانگیز است. برخی وسایل و تجهیزات می‌تواند یکبار مصرف باشد، پوشک بزرگسال، سوند یا حتی دستکش یکبار مصرف شاید ارزان باشند اما به علت تداوم استفاده از آن ها می‌تواند چالش مالی را بیشتر کند.

  1. هزینه نگهداری از سالمند با روش امن

بسیاری از سالمندان از مشکلات حرکتی یا آلزایمر رنج می‌برند، به همین دلیل اغلب آنان باید کنترل شوند. خطر سقوط و افتادن بر زمین می‌تواند یکی از خطرات جدی در دوران سالمندی باشد که با تهیه عصا برای آن‌ها می‌توانید به تحرک و راه رفتن‌شان کمک بزرگی کنید؛ همچنین افراد سالخوره به علت آلزایمر ممکن است مواقعی که بیرون از خانه هستند، گم شوند و مسیر خانه را پیدا نکنند. بسیاری از مسیر یاب ها و GPS های همراه وجود دارد که می‌تواند در صورت گم شدن فرد مسن به او کمک کند. این ابزار در انواع قیمت ها در دسترس هستند.

درآمدهای احتمالی سالمندان

بسیاری از سالمندان به پاس خدمت به کشورشان از حقوق بازنشستگی بهره می‌برند. حقوق بازنشستگی شاید نتواند پاسخگوی تمام هزینه‌ها باشد اما می‌توان برای تسویه قسمتی از هزینه‌ها روی آن حساب کرد. تعدادی از سالمندان که توانایی کسب درآمد ندارند و امکان کار فیزیکی ندارند، می‌توانند عضو ارگان های حمایتی کشور شوند تا با کمک آن‌ها از پس برخی مخارج برآیند.

در واقع هزینه نگهداری از سالمندان می‌تواند زیاد باشد و برخی از فرزندان والدین پیر خود را به خانه سالمندان ببرند. شاید خانه های سالمندان این هزینه‌ها را بسیار کم کنند اما این خانه‌ها میتواند صدمه های روحی که با هیچ هزینه‌ای جبران‌پذیر نیستند را به وجود آورند. بسیاری از خانواده‌ها، والدین مسن خود را در خانه نگه می‌دارند و بسیاری از هزینه‌ها را به صورت خودکار کاهش می‌دهند.

همدم سالمند کیست؟

ممکن است سالمند شما از مشکل تنهایی رنج ببرد، در این صورت بهتر است برای سالمندتان یک همدم سالمند استخدام کنید. وظیفه همدم سالمندان تقریباً مشابه وظیفه پرستار است. با این تفاوت که همدم سالمند به صورت ۲۴ ساعته همراه سالمند شماست و به او برای انجام کارهای شخصی کمک می‌کند.

تعرفه همدم سالمند متفاوت است؛ اما برای همدم سالمند خانم حقوق پایه به صورت روزانه ۱.۹۰۰.۰۰۰ تومان و حقوق پایه به صورت شبانه‌­روزی حدود ۳.۱۰۰.۰۰۰ هزار تومان است.

برای همدم سالمند آقا حقوق پایه به صورت روزانه، حدود ۲۰۰.۰۰۰ تومان است و حقوق پایه به صورت شبانه­‌روزی ۳.۲۰۰.۰۰۰ تومان است.

چرا انتخاب پرستار سالمند در منزل بهترین گزینه است؟

  • محیط خانه برای سالمند امن‌ترین محیط است.
  • این امکان فراهم است که شخصا به رفتار پرستار با سالمندتان نظارت داشته باشید.
  • حضور اعضای خانواده در منزل و کمک به سالمند در صورت نیاز.
  • کمک به ایجاد رابطه‌ای صمیمانه بین سالمند و پرستار.
  • حضور و هم‌صحبتی با سالمند و پرستار برای ایجاد اعتماد در سالمند.
  • داشتن خیالی آسوده جهت مصرف داروها و مراقبت‌های پزشکی از سالمند.
  • شرکت در تصمیمات و همفکری با پرستار برای ارائه بهترین راه حل برای مشکل سالمند.

شاید به دلیل مشکلات روزمره نتوانید به درستی از سالمندتان مراقبت کنید. به همین دلیل نیاز است تا پرستاری جهت انجام کارهای شخصی سالمندتان استخدام کنید. اگر قصد استخدام پرستاری را داشته باشید، باید به تمامی نکات استخدام پرستار توجه داشته باشید. یکی از نکاتی که باید به آن توجه داشته باشید هزینه استخدام پرستار است. تعرفه پرستارها به عوامل مختلفی بستگی دارد که بسته به وضعیت جسمانی و خلقیات سالمند شما این هزینه متفاوت است.

اگر مشکل سالمند شما فقط تنهایی است، بهتر است از یک همدم سالمند کمک بگیرید. همدم سالمند می‌توانید در کارهای شخصی سالمند شما نیز کمک کند.

سوالات متداول

معیار قیمت گذاری پرستار بر چه اساسی است؟

بر اساس ۳ فاکتور مهم این امر قیمت گذاری میشود. ۱- براساس وضعیت جسمانی سالمند ۲- بر اساس خدمات مورد نیاز سالمند ۳- بر اساس زمان حضور پرستار

طبقه‌بندی بر اساس وضعیت جسمانی به چه معنی میباشد؟

هزینه وقتی که سالمند قادر به انجام کارهای شخصی باشد یا نیازمند کمک دیگران باشد یا کنترل ادرار خود را نداشته باشد، دارای تفاوت است.

طبقه بندی براساس خدمت مورد نیاز چه معنی میدهد؟

هر چه خدمت پرستار بیشتر باشد هزینه آن هم بالطبع بیشتر است. مسلما هزینه پرستار با تخصص خاص از یک پرستار تجربی بیشتر است.

زمان حضور پرستار چه تاثیری بر قیمت دارد؟

حداقل حضور پرستار برای نگهداری سالمند ۴ ساعت است و برای آن حقوق دریافت میکند. اگر ۱ هم ساعت باشد، باید هزینه ۴ ساعت را پرداخت کنید. جز مواردی به طور مثال: استحمام سالمند که حداقل ۲ ساعت حساب میشود.

برای استفاده از کادر مجرب و دلسوز زیمد همین امروز با ما در تماس باشید.

نوشته های مشابه

‫۷ دیدگاه ها

    1. معمولا در مراکز استخدام پرستار، طرح‌های مختلفی وجود دارد. اما به طور معمول پرستاری از فرد سالمند به چهار دسته متفاوت تقسیم می‌شود: پرستار سالمند شبانه روزی، پرستار سالمند ۱۲ ساعته، پرستار سالمند ۸ ساعته، پرستار سالمند پاره وقت. شما براساس نیاز سالمند و وضعیت جسمی او می‌توانید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. میزان حقوق و درآمد پرستار سالمند به میزان ساعت کار و خدماتی که ارائه می‌کند دارد.

      1. سلام خسته نباشی من پرستار سالمند سالم هستم ومیخوام بدونم که هر غذای که بیمار میخوره من باید بخورم یا نه طبق دستور اعضای خانواده بیمار ممنونم

    1. معمولا پرستار تنها وظیفه نگهداری و مراقبت از فرد سالمند را دارد. در صورتی که از آن امکانات و خدمات اضافه‌تری چون شست و شوی لباس‌ها، پخت و پز، نظاقت منزل، مراقبت شبانه روزی، همراهی فرد سالمند در میهمانی و…. را از پرستار انتظار داشته باشند باید هزینه جداگانه پرداخت کنند. پرستار تنها وظیفه نگهداری از فرد سالمند و مراقبت از آن( سرگرمی، دادن قرص و دارو، کنترل فشار خون و علائم حیاتی و..)را به عهده دارد.

  1. توو مراکز استخدام پرستار سالمند، میزان حقوق پرستار سالمند در منزل به چه چیزایی بستگی داره؟

    1. معمولا عوامل مهمی هستند که می‌توانند روی میزان حقوق پرستار سالمند در منزل تاثیر داشته باشد. مهم‌ترین آن‌ها که می‌تواند موجب کاهش یا افزایش حقوق پرستار سالمند شود عبارتند از: ساعت کاری پرستار، وضعیت جسمی و روحی فرد سالمند، خدماتی که باید به فرد سالمند ارائه دهد اعم از شست وشوی منزل، پخت و پز، مراقبت و نگهداری و….

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا