A
اطلاعات کاربردی سالمندان

آن‌چه باید در مورد شغل راننده سرویس برای بازنشستگان بدانید!

بیشتر بازنشستگان تمایل دارند دوران بازنشستگی خود را با شغل‌هایی پر کنند که جذابیت زیادی برای آن‌ها داشته باشد. یکی از شغل‌هایی که در دوران بازنشستگی می‌تواند به شما کمک کند تا احساس جوانی دوباره داشته باشید، راننده سرویس مدرسه است. به‌کمک این شغل می‌توانید با کودکان و نوجوانان زیادی سروکار داشته باشید و انرژی خوبی از آن‌ها بگیرید. علاوه‌بر این، شغل راننده سرویس به مهارت خاصی به‌جز رانندگی نیاز ندارد و شما به‌عنوان یک فرد بازنشسته به‌راحتی می‌توانید یک شغل نیمه‌وقت داشته باشید.

بنابراین سپری کردن دوران بازنشستگی با کودکان تنها راهکاری برای کسب درآمد نیست و به شما کمک می‌کند تا روحیه خوبی داشته باشید و از مشکلاتی نظیر افسردگی نیز دور بمانید.

بسیاری از افراد از روزهایی که قرار است به دوره بازنشستگی خود نزدیک شوند، دچار افسردگی می‌شوند. با نشانه‌های افسردگی در مردان آشنا هستید؟

ویژگی‌های یک راننده سرویس

  • وقت شناس بودن: زمانی‌که شما به‌عنوان یک فرد بازنشسته تصمیم می‌گیرید که مسئول رفت‌وآمد دانش‌آموزان باشید، باید هر روز رأس ساعت مشخصی کارتان را شروع کنید. شما هر روز باید دانش‌آموزان را قبل از شروع کلاس درس به مدرسه برسانید و همچنین به‌محض تعطیلی مدرسه هم، آن‌ها را به خانه ببرید. بنابراین وقت شناس بودن برای شغل راننده سرویس نکته مهمی است که باید به آن توجه داشته باشید.
  • صبور بودن: رانندگی یکی از فعالیت‌هایی است که به صبر زیادی نیاز دارد و یک لحظه غفلت یا سرعت زیاد ممکن است عواقب ناخوشایندی داشته باشد. از این‌رو راننده سرویس نیز باید برای رانندگی کردن، عجله نداشته باشد تا جان دانش‌آموزان را به‌خطر نیندازد. البته در برخورد با دانش‌آموزان هم باید صبور باشد.
  • گواهی عدم سوء پیشینه: این فرد باید گواهی عدم سوء پیشینه و اعتیاد داشته باشد تا والدین بتوانند به آن‌ها اعتماد کنند. این گواهی توسط شهرداری به‌مدت یک‌سال صادر می‌شود. بنابراین با مراجعه به شهرداری می‌توان شروع به‌کار کرد.
  • دقت بالا: یکی دیگر از ویژگی‌هایی که راننده سرویس دانش‌آموزان باید داشته باشد، دقت زیاد است. کودکان و نوجوانان گاهی اوقات اقداماتی عجولانه و در عین حال خطرناک انجام می‌دهند، بنابراین راننده باید دقت زیادی داشته باشد تا اقدامات هر یک از دانش‌آموزان را زیر نظر بگیرد. در این حالت هیچ خطری سلامت دانش‌آموزان را تهدید نخواهد کرد.
  • آشنایی با خیابان‌ها و کوچه‌های شهر: راننده سرویس باید دانش‌آموزان مختلفی را به خانه یا مدرسه برساند. در نتیجه باید با خیابان‌ها و کوچه‌های شهر آشنایی داشته باشد.

درآمد شغل راننده سرویس چگونه محاسبه می‌شود؟

راننده‌های سرویس معمولا با توجه به تعداد سرویس‌ها و دانش‌آموزان دستمزد دریافت می‌کنند. بنابراین هر چه تعداد دانش‌آموزان و سرویس‌ها بیشتر باشد، درآمد راننده نیز بیشتر خواهد بود. افراد بازنشسته با توجه به شرایطی که دارند می‌توانند چند سرویس را قبول کنند و درآمد خوبی داشته باشند. این درآمد برای یک شغل نیمه‌وقت مناسب است و کمک خرج خوبی برای افراد بازنشسته خواهد بود.

مزیت‌های شغل راننده سرویس برای افراد بازنشسته

  • عدم نیاز به مهارتی خاص: همان‌طور که در بخش‌های قبلی نیز به آن اشاره کردیم، این شغل به مهارت خاصی نیاز ندارد. تنها کافیست فرد، راننده خوبی باشد و با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی، دانش‌آموزان را به مدرسه و خانه برساند.
  • طاقت‌فرسا نبودن: هر شغلی سختی‌های خود را دارد. اما رانندگی کردن برای افراد بازنشسته چندان سخت نیست و جزو شغل‌هایی است که فشار زیادی به بدن فرد بازنشسته وارد نمی‌کند. بنابراین این شغل حتی برای افرادی‌که بدن ضعیفی نیز دارند، مناسب خواهد بود.
  • جلوگیری از افسردگی: افسردگی یکی از مشکلاتی است که گاهی اوقات گریبان‌گیر افراد بازنشسته می‌شود و همین امر منجر به دوری آن‌ها از جامعه خواهد شد. راننده سرویس در طول روز با دانش‌آموزان و والدین مختلفی ارتباط خواهد داشت. در نتیجه این ارتباط و تعامل، آن‌ها را از مشکلاتی نظیر افسردگی دور خواهد کرد.
  • انعطاف‌پذیری: راننده سرویس در قبول تعداد سرویس‌ها می‌تواند آزادانه عمل کند. به‌همین دلیل می‌توان گفت این شغل انعطاف‌پذیری بالایی دارد و هر یک از افراد می‌توانند به‌صورت نیمه‌وقت کار کنند. ‌
  • داشتن روزهای تعطیل: راننده‌های سرویس همانند دانش‌آموزان در روزهایی که تعطیلی رسمی است، تعطیل خواهند بود و همین امر به آن‌ها کمک می‌کند تا کمی استراحت داشته باشند.

جمع‌بندی

راننده سرویس شغل مناسبی برای افراد بازنشسته‌ای است که یک وسیله نقلیه دارند و با استفاده از آن می‌توانند دانش‌آموزان مختلفی را جابه‌جا کنند. این شغل به مهارت خاص یا نیروی بدنی زیادی نیاز ندارد، در نتیجه افراد بازنشسته بدون محدودیتی خاص می‌توانند به‌عنوان راننده سرویس مشغول به فعالیت شوند تا درآمد خوبی داشته باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا