A
اطلاعات کاربردی سالمندان

شغل بازاریابی تلفنی در دوران بازنشستگی

زمانی‌که صحبت از کار کردن در دوران بازنشستگی می‌شود، مشاغل سخت و طاقت‌فرسا در رده آخر برای انتخاب قرار می‌گیرند و بیشتر افراد به‌دنبال انتخاب شغل‌هایی آسان با درآمدی مناسب هستند. شغل بازاریابی تلفنی یکی از این شغل‌های راحت و بدون دردسر برای بازنشستگان است که برخلاف تصور بیشتر افراد امروزه بسیاری از کسب‌وکارها به آن نیاز دارند. یک بازاریاب تلفنی به‌عنوان نماینده فروش کار می‌کند و با استفاده از تلفن با مشتریان بالقوه هر کسب‌وکار ارتباط برقرار خواهد کرد. در واقع این افراد بعد از برقراری تماس با مشتریان، یک محصول یا خدمت را به آن‌ها ارائه می‌دهند.

بازاریاب های تلفنی معمولا می‌توانند در یک دفتر یا به‌صورت دورکار کار کنند. همچنین می‌توانند به‌صورت نیمه‌وقت یا تمام‌وقت کار خود شروع کنند. به‌همین دلیل می‌توان گفت که این شغل برای بازنشستگان مناسب است و می‌تواند یک منبع درآمد مناسب برای آن‌ها باشد. در ادامه این نوشتار با ما همراه باشید تا بیشتر با این شغل آشنا شوید.

ویژگی‌ها و مهارت‌های لازم برای شغل بازاریابی تلفنی

  • توانایی برقراری ارتباط: یک بازاریاب تلفنی در طول روز با مشتریان مختلفی باید ارتباط برقرار کند و در همان ابتدای تماس توجه آن‌هارا جلب نماید. به‌همین دلیل توانایی برقرار ارتباط و تعامل با مشتری یکی از مهارت‌هایی است که هر بازاریاب برای فروش بیشتر به آن نیاز دارد.
  • مهارت شنیداری: زمانی‌که بازاریاب با مشتری صحبت می‌کند باید مهارت شنیداری عالی داشته باشد تا بتواند سوالات مشتریان را به‌خوبی جواب دهد.
  • عکس‌العمل سریع: طی یک مکالمه تلفنی، بازاریاب ممکن است با سوالات مختلفی مواجه شود. به‌همین دلیل در بازاریابی تلفنی، افراد باید عکس‌العملی سریع داشته باشند تا بتوانند سوال مشتریان را به‌خوبی جواب دهند.
  • مدیریت زمان: بازاریاب تلفنی باید مهارت مدیریت زمان داشته باشد تا بتواند با برقراری تماس‌های به‌موقع و بدون حواس‌پرتی، کار خود را به‌درستی انجام دهد. در غیر این‌صورت، بازاریاب به‌خوبی نمی‌تواند مشتری را برای خرید محصول یا خدمت متقاعد نماید.
  • فن بیان: در یک مکالمه تلفنی، بازاریاب با مشتری تنها یک ارتباط کلامی برقرار می‌کند. بنابراین باید با ادای درست کلمات و واضح صحبت کردن، بتواند این ارتباط را به‌خوبی برقرار نماید. بنابراین تسلط بر فن بیان یکی از مهارت‌های اصلی مورد نیاز برای این شغل است.
  • صبور بودن: برای شغل بازاریابی تلفنی ، متقاعد کردن مشتری برای خرید یک محصول یا خدمت از طریق تلفن کار راحتی نیست و نیاز به صبر دارد. بنابراین صبور بودن یکی از ویژگی‌هایی است که یک بازاریاب باید داشته باشد تا بتواند در یک مکالمه تلفنی حسی خوب به مشتری منتقل کند و عجله‌ای برای اتمام تماس نداشته باشد.
  • هوش اجتماعی: بازاریاب تلفنی باید در برابر واکنش‌های مختلف افراد آگاه باشد و بتواند علت واکنش‌های آن‌هارا درک کند.
  • توانایی کار با کامپیوتر: یک بازاریاب تلفنی باید قادر باشد با کامپیوتر و نرم‌افزارهای مختلف کار کند.

درآمد بازاریابی تلفنی برای بازنشستگان

درآمد بازاریابی تلفنی برای بازنشستگان

درآمد بازاریاب‌ها ممکن است دو حالت داشته باشد. برخی از افراد به‌صورت ثابت در ازای انجام کار حقوق دریافت می‌کنند و برخی دیگر نیز با توجه به میزان فروشی که داشته‌اند، پورسانت دریافت می‌کنند. بنابراین می‌توان گفت که میزان درآمد در این شغل به توانایی‌ها و قدرت فروش فرد بستگی دارد.

در حالت کلی بیشتر بازاریاب‌ها درآمد خوبی دارند و به چند میلیون در ماه می‌رسد. در نتیجه این شغل می‌تواند یک منبع درآمد مناسب برای بازنشستگان باشد.

مزایای شغل بازاریابی تلفنی برای بازنشستگان

  • امکان فعالیت به‌صورت دورکاری: یکی از مزایای فوق‌العاده این شغل، امکان فعالیت به‌صورت دورکاری است. بنابراین بازنشستگان می‌توانند بدون رفت‌وآمد و حضور در یک سازمان، فعالیت خود را به‌عنوان بازاریاب تلفنی شروع کنند.
  • عدم نیاز به نیروی بدنی: بازاریابی تلفنی به نیروی بدنی زیادی نیاز ندارد، به‌همین دلیل برای افرادی که از نظر بدنی ضعیف هستند انتخاب مناسبی خواهد بود.
  • درآمد مناسب: در کنار سازگاری بالایی که این شغل با شرایط زندگی بازنشستگان دارد، درآمد خوبی نیز برای آن‌ها خواهد داشت.
  • عدم نیاز به مدرک تحصیلی: برای شروع فعالیت به‌عنوان یک بازاریاب تلفنی، بازنشستگان به‌هیچ‌گونه مدرک تحصیلی یا آموزشی نیاز ندارند. تنها کافیست مهارت‌های لازم برای بازاریابی و مذاکره با مشتری را فرا بگیرند.

جمع‌بندی

برخی از افراد بازنشسته توانایی خوبی در متقاعد کردن مشتریان و فروش محصول دارند. بیشتر این افراد در دوران کاری خود به‌عنوان یک فروشنده فعالیت داشته‌اند و تا حدودی با بازایابی آشنایی دارند. شغل بازاریابی تلفنی نه تنها برای افراد باتجربه بلکه برای تمامی افراد علاقه‌مند مناسب است و این امکان را فراهم می‌سازد تا بتوانند از طریق برقراری مکالمه تلفنی با مشتریان، درآمد کسب کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا