A
اطلاعات کاربردی سالمندان

لیست خانه سالمندان خصوصی شمال تهران منطقه ۱

در این مقاله می‌خواهیم خانه سالمندان منطقه ۱ تهران را همراه با اطلاعات و امکانات آن به شما معرفی کنیم. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های انتخاب خانه سالمندان، توجه به شرایط محیطی آن است. منطقه ۱ تهران دارای آب و هوای مناسب برای سالمندان است.

میزان رضایت از زندگی در هر دهه از زندگی آدم می‌تواند دستخوش تغییرات شود. عوامل زیادی برای درصد رضایت افراد در زندگی می‌تواند تاثیرگذار باشد. سالمند دچار ناتوانی در جسم می‌شود، اما روح و ذهن آن دائما در حال پرواز است. توجه به نیازهای سالمندان و مراقبت از افراد میانسال و‌ مسن توسط کارکنان خانه سالمندان می تواند مورد بررسی قرار بگیرد.

لیست خانه سالمندان منطقه ۱ تهران؛ نیاوران

در این بخش با خانه سالمندان محله نیاوران آشنا می‌شوید.

آسایشگاه سالمندان مارال

استفاده از دکوراسیون شاد و با رنگ‌های زنده در این آسایشگاه بر روحیه سالمند تاثیر مثبت ایجاد خواهد کرد. این مرکز هم با وجود محوطه باز، گلدان‌های سرسبز و وجود حوضچه آب یکی از خانه سالمندان لاکچری در تهران به حساب می‌آید. در صورتی که حضور سالخورده خود در خانه سالمندان منطقه ۱ انتخاب شما و فرد مسن باشد، آسایشگاه مارال

پرسنل مجرب در این مجموعه با برگزاری کمپ‌های تابستانه توجه ویژه‌ای به امور تفریحی سالمندان کرده‌اند. مراقبت از افراد میانسال و‌ مسن در آسایشگاه سالمندان مارال توسط پرستاران مجرب انجام می‌شود.

آدرس: نیاوران، خیابان باهنر، خیابان آقایی، خیابان پورداد، کوچه آبکوه هفتم، نبش بن بست ایزد، پلاک ۲

شماره تماس: ۲۲۸۱۳۰۰۶، ۰۹۱۲۱۳۳۳۸۹۰

مرکز توانبخشی و نگهداری سالمندان یاس زرین شمیرانات

انواع خدمات روانشناسی، رفاهی، درمانی، پزشکی و پرستاری در این مرکز ارائه می‌شود. خدماتی که در مرکز سالمندان یاس زرین ارائه می‌شود، بسیار جامع است. درمان پارکینسون به صورت تخصصی و با ارائه خدمات توانبخشی و رفع اختلالات حرکتی انجام می‌شود.

برای مراقبت از افراد میانسال و‌ مسن در این مرکز تست حافظه گرفته می‌شود تا اختلالاتی مانند آلزایمر و افسردگی آنان را جلوگیری یا درمان کنند.

احتمالا دائما نگران کنترل وضعیت جسمانی سالمند خود هستید؛ در این مرکز فشار خون، چربی، مشکلات خونی، دیابت، ضربان قلب، پوکی استخوان، مشکلات گوارشی، کلیه و کبد توسط تیم متخصص پرستاری کنترل می‌شود.

تداخل دارویی سالمندان نیز یکی دیگر از عواملی است که در این مرکز کنترل می‌شود. برخی از داروها می‌تواند مشکلات تغذیه‌ای برای سالمندان ایجاد کند. این مشکل زیر نظر دکتر تغذیه در مجموعه رفع می‌شود.

کادر مجرب این مجموعه از متخصصین، کار درمان، روانشناس، سوپروایزر بالینی و دکتر (عضو ارشد شورای سالمندان ملی کشور) تشکیل شده است.

شما در این مجموعه می‌توانید سالمندان خود را در هر گروه سنی را تحت مراقبت قرار دهید. تا این‌جا درباره خدمات پزشکی این خانه سالمندان در شمال تهران صحبت کردیم. در این مرکز برای سرگرمی و فعالیت‌های هنری سالمندان هم دوره‌هایی برگزار می‌شود.

در روزهایی که شرایط هوا آن‌ها را آزار ندهد، به فضای باز دعوت می‌شوند و در کنار پیچک‌های شاداب به فعالیت‌های هنری توسط مربیان سرگرم می‌شوند. استعداد و توانایی آن‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد و به رشد آن کمک می‌شود. اما مجموعه این فعالیت‌ها تنها برای سرگرمی سالمندان نیست؛ روانشناسان مجموعه بر این باورند که شرکت در این کلاس‌ها می‌تواند آرامش ذهنی سالمند را بیشتر و استرس روانی را از آن‌ها دور کند.

آدرس: نیاوران، کاشانک، خیابان پور ابتهاج، خیابان خداوردی، خیابان یازدهم غربی، پلاک ۳

شماره تماس: ۲۶۱۲۳۶۴۲ ، ۲۲۸۰۰۶۷۹

بیشتر بخوانید

خانه سالمندان لاکچری تهران

مرکز جامع توانبخشی و نگهداری سالمندان نورسته

سرسبزی و درختان تنومند محوطه این مرکز نگهداری سالمندان شما را به وجد می‌آورد. امکانات رفاهی مانند راهروی مخصوص ویلچر، سوئیت‌های ویژه برای خدمات متنوع و … به عنوان امتیاز در نظر گرفته می‌شود.

برای ملاقات با سالمند خود می‌توانید روزهای زوج از ساعت ۱۰ تا ۱۱:۳۰ و روزهای فرد از ساعت ۱۴:۳۰ تا ۱۶ مراجعه کنید.

خدمات کاملی در این مرکز توانبخشی جهت مراقبت از افراد میانسال و‌ مسن ارائه می‌شود؛ ویزیت پزشک عمومی، متخصص قلب و عروق، ویزیت دندانپزشک، ویزیت فیزیوتراپ، مشاوره روانشناس، تهیه داروهای مورد نیاز برای سالمند خیال شما را از بابت خدمات پزشکی او راحت می‌کند. حضور پرستار در این آسایشگاه سالمندان به صورت تمام وقت اطمینان خاطر برای سالمند و خانواده‌های آنان ایجاد می‌کند.

برنامه‌های تفریحی و ورزشی در این مجموعه به حفظ روحیه مثبت سالمند کمک شایانی خواهد کرد.

مرکز نگهداری سالمندان نورسته با اخذ استاندارد مدیریت کیفیت توانسته رضایت مشتریان را از آن خود کند.

آدرس: نیاوران، نرسیده به میدان قدس، خیابان مقدسی (مژده سابق)، نبش کوچه مبارزین، پلاک ۸۲

تلفن تماس: ۲۶۸۵۱۰۵۹ ، ۲۶۸۵۱۰۷۳ ،۰۹۱۲۳۱۱۰۶۸۰

مرکز سالمندان آرام

مرکز سالمندان آرام دارای فضای ساختمانی به متراژ ۲۵۰۰ متر و مساحتی حدود ۸۰۰ متر فضای حیات را در بر دارد. همه روزه پزشک عمومی و کارشناسان فیزیوتراپی در این مجموعه حضور پیدا می‌کنند. این مرکز در سال ۹۴ موفق به دریافت رتبه اول در ارائه خدمات پرستاری، پزشکی، روانشناسی و به عنوان یک خانه سالمندان لاکچری در نظر گرفته شده است.

برنامه‌های مفرح مانند پارک، موزه، سینما، می‌تواند تنوعی در روحیه سالمند مقیم در این مجموعه ایجاد کند. همچنین در برخی از روزهای خاص سعی بر آن است که موسیقی زنده در محوطه همراه با دیدار برخی از هنرمندان کشور برگزار شود.

در جابجایی بین طبقات برای راحتی حال سالمندان و خانواده‌های آنان آسانسور نصب شده و همچنین در اکثر اتاق‌ها سرویس بهداشتی مجزا ساخته شده است.

سالمندان در ساعات آزاد روز می‌توانند در محوطه حیات، لابی، بهار خواب استراحت کنند یا به تماشای تلویزیون بپردازند. البته در اتاق‌های این مرکز تلویزیون، مبلمان و یخچال هم وجود دارد تا رفاه بیشتری توسط آنان احساس شود.

حضور دکتر تغذیه در این مرکز، رژیم غذایی اصولی برای سالمندان در نظر می‌گیرد و پرستاران با توجه به این رژیم، برنامه غذایی سالمند را تنظیم می‌کنند.

آدرس: نیاوران، میدان باهنر، بعد از کاخ نیاوران، خیابان پور ابتهاج، خیابان صبوری، خیابان پانزدهم غربی، پلاک ۱۱

شماره تماس: ۲۶۴۵۴۳۸۲ ، ۲۶۴۵۴۸۹۲ ، ۲۶۴۵۴۹۷۵، ۰۹۱۲۲۵۰۵۵۴۸

لیست خانه سالمندان منطقه ۴ تهران

لیست خانه سالمندان شمیرانات

در این بخش با خانه سالمندان شمیرانات آشنا می‌شوید.

خانه سالمندان والا

این مرکز شبانه روزی که یکی دیگر از خانه سالمندان منطقه ۱ تهران است، خدمات پزشکی، پرستاری، توابخشی جسمی، توانبخشی اجتماعی و روانی را به سالمند شما ارائه می‌کند.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های مثبت این مرکز داشتن برنامه منظم برای رسیدگی به سالمندان است. صبحانه، میان وعده، نهار، عصرانه، شام در طی ساعاتی خاص برای آن‌ها آماده می‌شود. همچنین برای سالمندانی که توانایی هضم لبنیات را داشته باشند، قبل از خواب با یک لیوان شیر از آن‌ها پذیرایی می‌شود. در این مرکز برای مراقبت از افراد میانسال و‌ مسن تمامی غذاها به صورت سالم و رژیمی طبخ می‌شود.

همه روزه بعد از صبحانه برنامه‌های آموزشی و ورزش گروهی برای آنان تدارک دیده می‌شود. برای افزایش روحیه مثبت سالمند، جشن و اردو نیز در جدول برنامه‌ها وجود دارد.

نگران نظافت آن‌ها نباشید. برای هر سالمند در هفته، ۲ مرتبه برنامه استحمام تعریف شده است.

برای ملاقات همه روزه از ساعت ۱۱ تا ۱۵ می‌توانید به این مجموعه مراجعه کنید.

آدرس: شمیرانات، بزرگراه ارتش، شهرک نفت، بلوار آبادان

شماره تماس: ۲۲۴۷۳۱۱۲، ۰۹۱۲۲۹۷۷۴۱۴

لیست خانه سالمندان منطقه ۱؛ زعفرانیه

در این بخش با خانه سالمندان محله زعفرانیه آشنا می‌شوید.

نگهداری سالمندان بزرگمهر

یکی دیگر از خانه سالمندان منطقه ۱ تهران است. مجاورت این مرکز با فضای سبز یکی از نقات قوت آن که بر روی تلطیف هوای محوطه تاثیر بسزایی گذاشته است.

حضور کارشناس تغذیه، مشاوره و روانشناس، پزشک و پرستاران مجرب به بهبود ارائه خدمات مراقبت از افراد میانسال و‌ مسن کمک کرده تا سالمندان در صورت نیاز بتوانند توسط تیم پزشکی ویزیت و درمان شوند.

برگزاری جشن، برنامه‌های ورزش گروهی، تورهای تفریحی، بازی‌های فکری مانند شطرنج، تماشای سریال، کتاب خوانی و … از برنامه‌های مفرح این مجموعه است. این تفریحات تنها به محوطه داخلی مرکز بزرگمهر ختم نمی‌شود؛ در برخی از روزهای سال  سالمندان به همراه تیم پرستاران به خارج از محوطه برای گردش و تفریح فرستاده می‌شوند.

آنان اعتقاد دارند که کودک درون هر فردی تا انتهای پیری با آن همراه است. بنابراین از برگزاری جشن‌های تولد سالمندان غافل نمی‌شوند.

آدرس: زعفرانیه ، انتهای خیابان اعجازی (آصف) ، ضلع شمالی پارک ولنجک ، بن بست آرش ، پلاک ۱۲

تلفن تماس: ۲۲۴۰۳۷۲۴، ۲۲۱۸۳۰۲۶ , ۲۲۱۸۳۴۵۷

لیست خانه سالمندان منطقه ۱ تهران؛ فرمانیه

در این بخش با خانه سالمندان محله فرمانیه آشنا می‌شوید.

مرکز سالمندان آراد

این مرکز در سال ۱۳۹۰ در ۴ طبقه تاسیس شد. اتاق‌ها مجهز به سیستم کنترل دما، یخچال، تلویزیون، تلفن و … هستند. امکانات رفاهی برای هر طبقه به صورت مجزا در نظر گرفته شده است. طبقه زیرین که ویژه استخر و خدمات فیزیوتراپی است توسط تیم توانبخشی و واحدهای خدماتی اداره می‌شود. این طبقه ویژه مراقبت از افراد میانسال و‌ مسن است که نیاز به خدمات خاص و اورژانسی دارند. دستگاه نوار قلب، ساکشن، اکسیژن ساز و کلیه خدمات اورژانسی مختص به این طبقه است.

طبقات اول تا سوم ویژه سالمندانی است که به صورت مستقلانه می‌تواند برخی از کارهای خود را انجام دهند. در اتاق‌های این طبقات سالمندانی مقیم هستند که از لحاظ شرایط جسمانی شبیه به هم باشند.

حضور فیزیوتراپیست مجرب هر هفته امکان استفاده از دستگاه‌ها را به سالمندان مورد نظر می‌دهد. علاوه بر این تمامی سالمندان همه روزه توسط پزشک مقیم در آسایشگاه سالمندان آراد ویزیت می‌شوند.

غذاهای طبخ شده در این مرکز توسط پزشک تغذیه تایید و آماده سرو می‌شود.

آدرس: فرمانیه، خیابان علیرضا بازدار، (کامرانیه شمالی)، پلاک ۲۳

شماره تماس: ۲۶۱۲۰۷۳۷ ، ۲۶۱۳۰۹۰۱ ، ۰۹۱۲۳۱۹۷۱۴۵

مرکز سالمندان فرمانیه

رنگ سفید و سبز می‌تواند حس تازگی و طراوت را در روحیه بیننده ایجاد کند. یکی از خانه سالمندان منطقه ۱ در تهران که به این موضوع اهمیت داده است، مرکز نگهداری سالمندان فرمانیه است.

این مرکز از این رنگ برای طراحی دکوراسیون خود استفاده کرده تا همواره با علم روانشناسی رنگ‌ها به بهبود روحیه سالمندان کمک بسزایی کند. علاوه بر این وجود بهارخواب و لابی زیبا محلی برای آرامش سالمندان است که همه روزه می‌توانند از این فضا استفاده کنند.

اتاق‌های مرکز سالمندان فرمانیه با ظرفیت ۲، ۳ و ۴ نفره ساخته شده‌اند. البته اتاق‌های خصوصی هم در این مرکز وجود دارد. این اتاق‌ها هر کدام به سرویس بهداشتی، کمد، مبلمان، یخچال و تلویزیون مجهز شده‌اند.

خدمات رفاهی، پزشکی، مشاوره روانشناسی، توانبخشی و … توسط کادر حرفه‌ای به صورت منظم به سامند عزیز ارائه می‌شود.

آدرس: چهار راه فرمانیه ، پشت ساختمان کشتیرانی ، نبش نارنجستان هشتم ، پلاک ۱

شماره تماس: ۲۶۴۵۳۹۳۱، ۲۶۴۵۳۹۲۸، ۲۶۴۵۳۹۴۵

 

خرید وسایل ضروری سالمندان

نوشته های مشابه

‫۳ دیدگاه ها

  1. سلام وقت بخیر. من علاقه زیادی ب پرستاری ،همیاری و صحبت کردن و مشاوره دادن و بالا بردن سطح روحیه سالمندان هستم و ازآنجا ک انرژی درمانی هم بلد هستم برای آرامش هرچ بیشتر سالمندان میتونم بکار ببرم.
    علاقمند همکاری با شما هستم🌹

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا