A
اطلاعات کاربردی سالمندان

پرستار سالمند ارزان: ویژگی و نکات مهم برای استخدام

پرستار سالمند ارزان چه ویژگی‌هایی دارد؟

سختی یا آسانی دوران سالمندی کاملا بستگی به فرد دارد. اینکه این دوران به چه نحوی و با چه شرایطی سپری شود. در این دوران تغییرات بسیاری در انسان ایجاد می‌شود. بدن فرد سالمند توانایی انجام بسیاری از کارها را ندارد و نمی‌تواند همانند دوران جوانی فعالیت داشته باشد. بدن فرد در سنین سالمندی بسیاری از مواد ضروری و مورد نیاز را نمی‌تواند تامین کند از این رو در این سنین فرد به سمت استفاده از مکمل‌های غذایی و داروهای شیمیایی روی می‌آورد.

یکی از بهترین راه‌ها برای سالمندانی که توانایی انجام کارهای روزمره خود را ندارند، استخدام پرستار سالمند است. پرستاران می‌توانند به صورت تمام‌وقت، پاره‌وقت و ساعتی در کنار فرد سالمند باشند و به او در انجام فعالیت‌های روزانه کمک کنند. از طرفی؛ برخی افراد فقط برای انجام کارهایی مثل استحمام، پیاده‌روی و … به پرستار نیاز دارند؛ برای این موارد بهتر است استخدام یک پرستار ارزان‌قیمت و پاره‌وقت را برای سالمند خود در اولویت قرار دهید.
در این مقاله با ما همراه باشید تا با پرستار ارزان قیمت برای سالمندان و نکات مهم و تاثیرگذار در استخدام او بیشتر آشنا شوید.

انواع پرستار سالمند ارزان

پرستار برای سالمندان یا به صورت شبانه‌روزی (پرستار شبانه روزی) است، یا دوشیفت و یا پرستاری که در نزدیکی خانه سالمند زندگی می‌کند.

پرستار سالمند ۲۴ ساعته یا شبانه‌روزی

معمولا سالمندانی که تنها زندگی می‌کنند یا صاحب فرزندی نیستند از پرستار شبانه‌روزی استفاده می‌کنند. پرستار شبانه‌روزی یا ۲۴ ساعته هزینه‌ی بسیار بالایی دارد. اگر به دنبال پرستار ارزان قیمت هستید به هیچ عنوان نباید به طور ۲۴ ساعته از او توقع ارائه خدمات داشته باشید.

پرستار سالمند دو شیفت

پرستار سالمند دو شیفت نیز هزینه بسیار بالایی دارد. مراکز بسیاری هستند که برای شیفت صبح تا عصر یک پرستار و برای شیفت شب تا صبح پرستار دیگری را در اختیار فرد سالمند قرار می‌دهند.

 پرستار سالمند در نزدیک محل سکونت

انتخاب پرستاری که در نزدیکی محل سکونت فرد سالمند زندگی می‌کند می‌تواند یک گزینه بسیار مناسب باشد. در اینصورت فرد برای رفتن به خانه سالمند هزینه زیادی پرداخت نمی‌کند و در هر زمان، می‌تواند خود را به شخص سالمند برساند.

نحوه انتخاب پرستار سالمند ارزان‌قیمت

برای استخدام پرستار سالمند ارزان باید در مرحله اول به مراکزی مراجعه کنید که خدمات پرستاری سالمندان را ارائه می‌دهند. در این مراکز معمولا افرادی استخدام می‌شوند که دارای شرایط مناسب باشند و با تخصص و مهارت خود بتوانند به بهترین شکل ممکن از افراد سالمند پرستاری و مراقبت کنند. در حین انتخاب پرستار حتما باید فرد سالمند را در جریان این انتخاب قرار دهید، در واقع فرد سالمند باید بتواند با پرستار یا همدم سالمندان کنار بیاید و ارتباط برقرار کند.

برای انتخاب یک پرستار مناسب باید به تمام ویژگی‌ها و نکات مربوط به انتخاب توجه کنید، در اینصورت است که می‌توانید به نتیجه قابل قبوب برسید.

ویژگی‌های مهم پرستار سالمند ارزان

  • داشتن ظاهر آراسته و مرتب یکی از تاثیرگذارترین ویژگی‌های یک پرستار سالمند است.
  • در قبال سالمند باید مسئولیت‌پذیر باشد.
  • پرستار سالمند باید امین و رازدار سالمند باشد، در اینصورت می‌تواند رابطه نزدیکی با فرد سالمند داشته باشد.
  • یک پرستار سالمند خول باید بتواند در آرامش کامل و با روی خوش با فرد سالمند برخورد کند.

مزایا داشتن پرستار ارزان قیمت

داشتن پرستار ارزان برای سالمندان می‌تواند مزایای بسیاری را به همراه داشته باشد. در ادامه به چند مورد از این مزایا اشاره خواهیم کرد:

  • کمک به فرد سالمند در انجام فعالیت‌های روزمره
  • حفظ استقلال و اعتماد به نفس فرد سالمند
  • جلوگیری از افسردگی و گوشه‌گیری فرد سالمند
  • مراقبت از سالمندان با شرایط بهتر
  • رعایت بهداشت شخصی فرد سالکمند(استحمام، آرایش و پیرایش، آراسته بودن و..)

 

پرستار سالمند ارزان در منزل

چه عواملی روی هزینه‌ی پرستار سالمند ارزان تاثیرگذار است؟

برای اینکه بتوانید هزینه نگهداری سالمند را تا حد ممکن کاهش دهید، باید به دو نکته مهم توجه داشته باشید. این دو مورد می‌تواند روی هزینه پرستار سالمند ارزان تاثیر بسیاری داشته باشد:

۱.     زمان مراقبت ازسالمند

در بسیاری از موارد سالمند توانایی انجام کارهای روزانه خود را دارد. تنها برای مواقعی چون پیاده‌روی، استحمام، آرایش و پیرایش و… نیاز به یک مراقب و همراه دارد. در این زمان فرد می‌تواند با استخدام یک پرستار سالمند ارزان قیمت، کمک بسیار زیادی به فرد سالمند کند. از طرفی؛ در مقایسه با استخدام پرستار تمام وقت، هزینه را به شدت کاهش می‌دهد.

۲.     کاهش میزان وظایف

بسیاری از پرستاران سالمند علاوه بر رسیدگی به امور مراقبتی فرد سالمند باید به امور نظافتی منزل هم رسیدگی کنند. اگر به راهی برای کاهش هزینه‌های خود هستید بهتر است از پرستار بخواهید تنها به امور مراقبتی سالمند رسیدگی داشته باشد. این مورد می‌تواند روی هزینه پرداختی به پرستار ارزان قیمت سالمند تاثیر بسیاری داشته باشد.

آیا انتخاب پرستار سالمند ارزان قیمت می‌تواند به خوبی از سالمند نگهداری می‌کند؟

همیشه این جمله را به یاد داشته باشید که هیچ ارزانی نمی‌تواند نشان‌دهنده کیفیت پایین باشد. هر فردی که برای سالمند خود پرستار استخدام می‌کند توقع آن را دارد که به بهترین شکل ممکن از او نگهداری کند. آنچه بیش از هزینه پرستار سالمند اهمیت دارد، توجه به ویژگی‌های و قابلیت‌ها و مهم‌تر از همه رفتار پرستار با سالمند است، با توجه به این موارد می‌توانید یک پرستار سالمند خوب با قیمت مناسب پیدا کنید. صرفا مقدار هزینه نشان‌دهنده کیفیت خدمات ارائه شده توسط فرد نیست.

در حین استخدام پرستار سالمند ارزان به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

برای استخدام پرستار سالمند ارزان قیمت باید به چند نکته توجه داشته باشید. معیارهای انتخاب در پرستار سالمند ارزان‌قیمت با پرستاران معمولی کمی متفاوت است. معمولا میزان ارائه خدمات از پرستاران سالمند در مقایسه با پرستاران معمولی بسیار کمتر است. در ادامه با دیگر معیارهای انتخاب پرستار ارزان‌قیمت آشنا خواهید شد:

·        پشتیبانی و کنترل پرستار سالمند

مرکز ارائه خدمات پرستاری مورد نظر باید از پرستار پشتیبانی کند، باید به صورت ماهانه گزارش کیفیت کار و خدمات ارائه شده توسط پرستار را از فرد سالمند یا خانواده آن جویا شود.

·        بیمه بودن پرستار سالمند

حتما به این گزینه توجه داشته باشید که پرستار بیمه شده باشد.

·        تایید سلامت و عدم سوپیشینه پرستار سالمند

اگر برای استخدام پرستار ارزان برای سالمندان از مراکز ارائه‌دهنده این خدمات کمک بگیرید بسیار منطقی‌تر است. معمولا این مراکز توسط افراد حرفه‌ای و آموزش دیده اداره می‌شوند، به همین دلیل پرستارانی را به شما معرفی می‌کنند که علاوه بر حرفه‌ای بودن هیچگونه سوسابقه‌ای ندارند.

·        سابقه کار پرستار سالمند

داشتن سابقه کار در زمینه پرستاری از سالمندان بسیار مهم است. این موضوع نشان می‌دهد که فرد چه مقدار توانایی برای نگهداری از سالمندان دارد. همانطور که می‌دانید نحوه پرستاری از سالمندان با سایر بیماران متفاوت است. سالمندان به توجه بیشتری نیاز دارند، در حین برخورد با آن‌ها نباید تندی و پرخاش کنید.

جمع‌بندی مطلب پرستار سالمند ارزان‌قیمت

هزینه بالای پرستاری از سالمندان باعث شده تا بیشتر افراد به سمت استخدام پرستار ارزان‌قیمت روی بیاورند. پرستار ارزان‌قیمت در مقایسه با پرستار معمولی مسئولیت و وظیفه‌ی کمتری دارد، از این رو حقوق و درآمد دریافتی پرستار هم به مراتب کمتر می‌شود. در این مقاله سعی کردیم تا ویژگی‌های یک پرستار خوب و ارزان‌قیمت برای سالمندان را به شما معرفی کنیم. با استفاده از این نکات و ویژگی‌ها می‌توانید یک انتخاب خوب و مناسب داشته باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا