A
اطلاعات کاربردی سالمندان

۶ فعالیت جالب برای سرگرمی سالمندان در تابستان

تابستان یک فرصت عالی برای حمام آفتاب و استفاده از ویتامین دی از خورشید است. آب و هوای گرم به معنای یک فرصت برای تحرک بیشتر و حرکت رو به جلوست. فعال بودن و تحرک فیزیکی در فصل تابستان می‌تواند به شما در حفظ وزن ایده آل، بهبود سلامت روان، کاهش فشار خون و کاهش کلسترول کمک کند و حتی ادامه زندگی را راحت تر و طول عمر بیشتری را به شما بخشد. در ادامه فعالیت های تابستانی برای سرگرمی سالمندان معرفی شده است.

سالمندان معمولا در فصل تابستان با خطر بیشتری از گرمازدگی و سایر بیماری های مربوط با گرما روبرو هستند؛ به همین دلیل سعی کردیم در این مقاله به شما کمک کنیم تا با فعالیت های سالم و نگه داشتن تعادل در میزان دمای بدن، یک تابستان جذاب را تجربه کنید.

لذت تماشای طلوع و غروب خورشید را از دست ندهید

اجداد ما از گذشته، غروب و طلوع خورشید را تماشا می‌کردند و برای آنان این موضوع آرامش بخش و الهام بخش بود؛ اما امروزه بسیاری از ما به ندرت برای تماشای طلوع و غروب خورشید وقت می‌گذاریم و کمتر به آفتاب توجه می‌کنیم. بسیاری از تحقیقات نشان داده که تماشای طلوع یا غروب خورشید ممکن است به همگام سازی ریتم های شبانه روزی ما کمک کند و همچنین بر کیفیت خواب ما تاثیر شگرفی بگذارد. بنابراین نزدیک به زمان طلوع خورشید از خواب برخیزید، یک فنجان چای یا قهوه برای خود آماده کنید و نظاره‌گر طلوع زیبای خورشید باشید. برای تماشای غروب خورشید می‌توانید با پیاده روی به سمت یک مکان مرتفع و بلند روید و در آنجا از دیدن غروب خورشید لذت ببرید. خورشید منبع تمام انرژی هاست، پس از آن غافل نشوید.

بهترین زمان برای باغبانی کردن، تابستان است

باغبانی، صبر، فداکاری، برنامه ریزی متفکرانه و تمایل به سازگاری را طلب می‌کند. این کار باعث می‌شود از نظر ذهنی و جسمی فعال باشید؛ البته شما می‌توانید از محصولاتی که خودتان کاشته‌اید استفاده کنید و فرصتی برای نشستن در یک باغ سرسبز که خودتان پرورش داده‌اید، به دست آورید. باغبانی می‌تواند به شدت یک کار فیزیکی باشد تا مانند حرکت ورزشی به شما کمک کند. بنابراین برای ساعات خنک تر روز، هنگامی که نور خورشید شدید نیست (در اوایل غروب یا صبح قبل از ساعت ۱۰ صبح) وقت خود را در باغ بگذرانید؛ همچنین می‌توانید از دوستان کمک بگیرید و حتی به آنان باغبانی را آموزش دهید تا روابط اجتماعی خود را مستحکم کنید.

باغبانی در دوره بازنشستگی، مثل زندگی در طبیعت

پیاده روی برای سرگرمی سالمندان در فصل تابستان دلچسب است

لازم نیست برای ورزش کردن و سالم ماندن حتما از وزنه استفاده کنید و امکانات زیادی مثل باشگاه را داشته باشید، پیاده روی یک گزینه سالم برای ورزش ارزان و مناسب برای طراوت و آمادگی اندام های شماست. سعی کنید برای پیاده روی یک همراه، دوست یا همسایه با خود داشته باشید و برای پیاده روی برنامه ریزی کنید. در هنگام پیاده روی از طبیعت لذت ببرید و از بودن در پارک های محل و وقت گذراندن در این فضای با نشاط استفاده کنید.

فعالیت های تابستانه سالمندان

آب درمانی باعث آرامش شما می‌شود

چیزی که در مورد آب وجود دارد این است که، خیال‌انگیزترین و مشغول‌ترین افکار و ذهن‌ها را آرام می‌کند. از استخرها و مراکز آب درمانی که از لحاظ بهداشتی به آن‌ها اطمینان دارید، حتما استفاده کنید. فصل تابستان بهترین فصل آب‌تنی برای سالمندان است؛ چون احتمال سرماخوردگی بعد از آب‌تنی کمتر می‌شود. ماهی‌گیری، قایقرانی و حتی نشستن لبه آب می‌تواند لذت بخش و آرام کننده باشد و شما را با طبیعت آشتی دهد.

برخی از ورزش‌ها و فعالیت‌های بدنی مثل شنا یا ایروبیک آبی می‌تواند برای شما سالمندان بسیار عالی و تسکین دهنده باشد. ورزش های آبی برای سالمندانی که مبتلا به درد مزمن یا اختلالات حرکتی هستند می‌تواند مانند یک دوره درمانی تاثیرگذار باشد. آرمیدگی عضلات بدن هنگام شنا یا آب‌تنی می‌تواند حرکت اندام‌ها را آسان کند و تسکین مناسبی برای دردها و گرفتگی‌های بدن سالمندان باشد. بسیاری از متخصصان آب‌درمانی و راه رفتن در آب را برای سالمندان توصیه می‌کنند و همچنین روانشناسان معتقدند حتی شنیدن صدای آب می‌تواند به کنترل استرس و اضطراب و آرام شدن روح و روان آنان کمک کند.

گردش های یکروزه و پیک نیک، بهترین سرگرمی سالمندان

گاهی لازم است که در فضای سرسبز و آرام بشینید، استراحت کنید، پرندگان را تماشا کنید و غذای خوشمزه و مورد علاقه خود را بخورید. برای پیک نیک کافی است یک سبد بردارید و داخل آن نان و پنیر، یک فلاسک چای، کمی میوه و خوراکی مورد علاقه خود را گذاشته و با اعضای خانواده، دوستان و یا همسایگان به یک پارک و یا فضای سرسبز برای یک ماجراجویی کوتاه و کوچک راه بیفتید. برای لذت بیشتر از موسیقی استفاده کنید و همراه این تفریح سالم روابط اجتماعی خود را تقویت کنید.

تورها و مسافرت های مناسب سالمندان چه ویژگی دارند؟ (اینجا بخوانید)

به بازارچه های محلی سر بزنید

بازارهایی که محصولات کشاورزی تر و تازه‌ای را ارائه می‌کنند، می‌تواند یک محل جذاب و جالب برای کاوش شما باشد. آن‌ها نیاز جامعه، دسترسی به غذاهای تازه و محلی و گاهی اوقات سرگرمی جدید و محلی را ارائه می‌دهند که همگی می‌تواند یک روز عالی را برای شما به ارمغان آورد. آخر هفته‌ها حتما به این بازارها سر بزنید و از محصولات تازه خرید کنید. همچنین بازارهای گل و گیاه هر شهری می‌تواند حس زیبایی را به شما منتقل کند. حتما لازم نیست خرید کنید، بودن در فضایی که پر از گل و گیاه‌های رنگی و نشاط‌آور است و عطرهای ماندگاری را ایجاد می‌کنند، می‌تواند حس شادابی شما را برانگیزد.

در پایان

چند فعالیت برای سرگرمی سالمندان مناسب فصل تابستان معرفی شد. لزوما سالمندی به معنای کسالت و از هم پاشیدگی نیست. سالمندی یک دوره از زندگی انسان هاست که شاید حتی خیلی از آدم های این دنیا این دوره را هرگز تجربه نکرده باشند. بنابراین از تک تک لحظات سالمندی خود نهایت استفاده را ببرید. بیماری‌ها، ناتوانی‌ها و محدودیت‌ها شاید موانع لذت شما باشند اما گروه تخصصی زیمد همواره تلاش می‌کند تا شما دوران سالمندی و بازنشستگی خوبی را تجربه کنید؛ پس از فعالیت و حرکت دست نکشید و برای خود برنامه های ویژه ای تدارک ببینید.

منبع
blog.arborcompany

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا