A
اطلاعات کاربردی سالمندان

لیست خانه سالمندان منطقه ۷ تهران

منطقه ۷ تهران یکی از مناطق مرکزی این شهر است که البته اقلیت‌های مذهبی زیادی در این منطقه ساکن هستند. از همین رو اماکنی برای این عزیزان مانند کلیسا، مدارس و مراکز آموزشی در این منطقه تاسیس شده تا برای رفت‌وآمد به این فضاها با مشکل روبرو نشوند. در این نوشته می‌خواهیم لیستی از خانه سالمندان منطقه ۷ تهران را به شما ارائه دهیم که بین آن‌ها چندین آسایشگاه سالمندان ویژه اقلیت مذهبی به چشم می‌خورد.

تعصب بر روی مذهب از همان سال‌های کودکی باعث شده که هر فردی دین خود را بالاتر و اصیل‌تر بداند. مذهب یک باور قلبی است که هر شخصی می‌تواند آن را در دل نگه دارد و با شیوه خود با خدای خویش راز و نیاز کند. فکر می‌کنید چرا این جملات را گفتم؟ قصد دارم به شما بگویم که ما هر چقدر هم دانا و پخته باشیم، باز هم کنار افرادی که هم‌فکر و هم‌دین ما هستند راحت‌تر زندگی می‌کنیم. این موضوع برای افراد مسن می‌تواند پررنگ‌تر باشد. چرا که پذیرش عقاید متفاوت در این سن سخت‌تر به نظر می‌رسد.

خانه سالمندانی که ویژه اقلیت‌های مذهبی ساخته می‌شوند، همان‌طور که از نامشان پیداست یک محدودیت برای پذیرش دارند. آن هم این است که سالمند مورد نظر از دین آن‌ها پیروی کرده باشد. در ادامه اطلاعات چند آسایشگاه نگهداری از سالمند در منطقه ۷ تهران برای ادیان مختلف را به شما معرفی می‌کنیم.

خانه سالمندان منطقه ۷ تهران ویژه اقلیت مذهبی

آسایشگاه پیران

آدرس: جاده تهران نو، خیابان دماوند، جنب برق بوعلی

شماره تماس: ۷۷۵۵۴۹۱۷

آسایشگاه سوسه مایریک

آدرس: خیابان بهارشیراز، کوچه لواسانی، پلاک ۴

شماره تماس: ۷۷۶۵۵۲۵۳

آسایشگاه سالمندان یهودی

این خانه وابسته به انجمن کلیمیان تهران است که توسط خیرین در سال ۱۳۴۲ تاسیس شد. این آسایشگاه یکی دیگر از خانه سالمندان منطقه ۷ تهران است که از سالمندان یهودی مراقبت می‌کند.

برای حفظ روحیه سالمندان در این خانه، پرسنل سرگرمی و بازی‌های مختلفی مانند پازل، نقاشی با آبرنگ، بافتنی، مجسمه‌سازی و … را به سالمندان آموزش می‌دهند.

امکانات و بخش‌های خانه سالمندان یهودی: 

  • بخش نگهداری از سالمندان
  • اورژانس و پرستاری
  • اتاق روانشناس
  • اتاق متخصص تغذیه
  • امور اداری
  • سردخانه مواد غذایی
  • کنیسا در خانه سالمندان منطقه ۷ تهران
  • انبار نگهداری از وسایل
  • رختشویخانه
  • فیزیوتراپی
  • آشپزخانه
  • کشتارگاه
  • باشگاه ورزشی
  • فضای باز به همراه وسایل ورزشی
  • سالن اجتماعات

آدرس : امام حسین، اول تهران نو، روبروی خیابان ایران مهر، کوچه عاشقباه، پلاک ۲

شماره تماس: ۷۷۵۵۴۹۱۷، ۷۷۵۶۴۱۶۹

خانه سالمندان منطقه ۷ تهران در محله سیدخندان

آسایشگاه سالمندان آریان

آدرس: سید خندان، خیابان ارسباران، خیابان عطار، پلاک ۶۴

شماره تماس: ۲۲۸۸۰۹۲۳، ۲۲۸۶۲۰۸۰

خانه سالمندان منطقه ۷ تهران در میدان هفت تیر

خانه سالمندان امید

آسایشگاه سالمندان امید که یکی از خانه سالمندان منطقه ۷ تهران است، در سال ۱۳۷۹ فعالیت خود را آغاز کرد. برای سالمند خودتان می‌توانید اتاق‌های ۲ تا ۶ تخته را انتخاب کنید که قاعدتا هر چقدر تعداد افراد بیشتری در یک اتاق پذیرش شده باشند، قیمت مناسب‌تری هم دارد. اما از آن‌جایی که سالمند نیاز به آرامش بیشتری دارد، لطفا به خواسته او توجه کنید و انتخاب بهتری برایش داشته باشید.

ممکن است برخی از سالمندان باشند که حتی در اتاق‌های ۲ نفره احساس دلتنگی کنند و خودشان ترجیح بدهند که در طول روز با افراد بیشتری در اتاق به صحبت بنشینند. از طرفی هم در هنگام شب خواب آرام‌تری داشته باشند. قبل از این که سالمند خود را برای پذیرش به این مراکز ببرید، با او صحبت کنید و نظرش را بپرسید. به هر حال خانه‌ای است که می‌خواهد شب و روزش را در آن سپری کند.

مدیر این آسایشگاه، پزشک باتجربه در طب سالمندان است که تمامی خدمات این مرکز سالمند محور ارائه می‌شود.

یکی از نکاتی که همه ما ساده از کنار آن گذر می‌کنیم، احترام برای سالمندان است. ممکن است به تعداد تخت در اتاق، نظافت، تجهیزات مجموعه و … توجه کنیم، اما به نحوه رفتار پرسنل با سالمندان دقت نکنیم. پرسنل این مجموعه برای حفظ شان اجتماعی سالمندان، به صورت محترمانه رفتار می‌کنند. خانه سالمندان منطقه ۷ تهران

برای حفظ روحیه سالمندان، برنامه‌های متنوعی در این خانه برگزار می‌شود. پرسنل در مناسبت‌های مختلفی، برنامه جشن و دورهمی در خانه سالمندان تدارک می‌بینند. علاوه بر این، آن‌ها را تشویق به شرکت در جلسات بحث با موضوعات مختلف می‌کنند تا با این کار ذهن سالمند را تقویت کنند.

حفظ روحیه و تقویت ذهن بخشی از برنامه‌ریزی‌های این مرکز است. اما پرسنل این مجموعه به فکر سلامت جسمانی سالمندان نیز هستند. تشویق به پیوستن در تیم ورزش‌های گروهی یکی از برنامه‌های اصلی در این خانه است. همانطور که می‌دانید ورزش، به استقلال سالمند در انجام کارهای روزمره کمک می‌کند.

یکی دیگر از نقاط مثبت این خانه سالمندان منطقه ۷ تهران نحوه دسترسی به آن است. میدان هفت تیر از طریق اتوبان مدرس، مترو هفت تیر، تاکسی و اتوبوس مسیر و دسترسی مناسبی دارد.

آدرس: میدان هفت تیر، جنب مسجد الجواد، کوچه بهار مستیان، پلاک ۱۱

شماره تماس: ۸۸۸۳۶۸۵۹، ۸۸۳۲۲۰۴۰

 

پیشنهاد مطالعه: خانه‌های سالمندان منطقه ۴ تهران

پیشنهاد مطالعه: خانه‌های سالمندان منطقه ۶ تهران

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا