A
اطلاعات کاربردی سالمندان

لیست خانه سالمندان منطقه ۴ تهران

تحول مسیر زندگی باعث شده شکل دیگری از روابط را تجربه کنیم. در گذشته زندگی با بزرگترها مرسوم بود. معمولا فرزند کوچکتر خانواده که شاهد کهنسالی پدر و مادر بود، توانایی دوری از آن‌ها را نداشت و در کنار زندگی شخصی خودش از والدین هم مراقبت کرد. ما می‌خواهیم لیستی از خانه سالمندان منطقه ۴ تهران به همراه امکانات و شرایط آن‌ها در اختیار شما قرار دهیم.

امروزه به هر دلیلی کمتر کسی حاضر می‌شود به شیوه گذشته زندگی‌اش را سپری کند. اما نیازهای سالمندان تغییر نکرده و همواره آن‌ها خواهان توجه و مراقبت هستند. خانه‌های سالمندان از سال‌های دوری آغاز به فعالیت کرد و توانست سطح کیفی زندگی سالخوردگان را بیشتر کند.

هر کدام از سالمندان دارای نیازهای متفاوتی با هم هستند. بنابراین وجود افراد باتجربه در نزدیکی آن‌ها می‌تواند خیال آسوده‌تری هم برای آن‌ها باقی بگذارد. پرستاران حاضر در خانه‌های سالمندان معتبر افراد با تجربه‌ای هستند که رفتار و روحیات سالمند را درک می‌کنند.

هنوز هم در فرهنگ کشورمان، خانه سالمندان تعریف مثبتی ندارد. هر شخصی که پدر یا مادر خود را در یکی از خانه سالمندان تهران تحت مراقبت گذاشته با دید منفی او را نگاه می‌کنند و صحبت‌هایی از بی‌وفایی و قدرنشناسی به میان می‌آورند. در صورتی که اگر بدانند با این کار سالمند از لحاظ روحی و جسمی می‌تواند سالم‌تر باشد، این ذهنیت از بین می‌رود. سالمند نیاز به مراقبت و توجه زیادی دارد. این کار در یک خانه سالمندان خوب امکان پذیر است.

در صورتی که ساکن یکی از محله‌های منطقه ۴ شهر تهران هستند یا به دنبال خانه سالمندان منطقه ۴ تهران هستید، ما به شما چند مرکز را به همراه ویژگی و امکانات معرفی می‌کنیم.

لیست خانه سالمندان منطقه ۴ تهران؛ محله پاسداران

در این بخش با خانه سالمندان محله پاسداران آشنا می‌شوید.

آسایشگاه سالمندان مهرگان

خانه سالمندان مهرگان یک مرکز توانبخشی در شمال شرقی تهران است که در سال ۱۳۸۱ تاسیس شده است. این خانه سالمندان به صورت بخش خصوصی فعالیت خود را به همراه تیم حرفه‌ای آغاز نموده و تمامی هدف آن ایجاد آرامش و رفاه برای سالخوردگان و خانواده‌های آنان است.

یکی از شروط اصلی یک خانه سالمندان خوب، فضای داخلی و  انرژی حاکم در محیط مجموعه است. یک سالمند دارای روحیات لطیفی است که احتمالا در مدت زمان کوتاه قادر نباشد با خانه جدید کنار بیاید. معماری خانه سالمندان مهرگان شبیه به یک خانه واقعی است؛ امن و آرام. با این حساب روحیات سالمند شما در مدت زمان کوتاهی با فضای جدید وفق پیدا می‌کند و آن را به عنوان یک محل زندگی جدید پذیرا می‌شود.

این مرکز به صورت شبانه روزی آماده پذیرایی از سالمندان است. کادر مجرب پرستاران وظیفه خدمت رسانی به سالخوردگان را بر عهده دارند که تمامی آن‌ها با اصول نگهداری یک سالخورده آشنا هستند.

اتاق‌های این خانه هم مانند دیگر خانه‌های سالمندان به صورت ۲، ۳ یا ۴ تخته هستند. هر سالمند بر اساس انتخاب خودش می‌تواند در هر کدام از این اتاق‌ها حضور داشته باشد. برخی از اتاق‌های این مرکز به صورت ۱ تخته و خصوصی چیدمان شده‌اند که قاعدتا از لحاظ هزینه پرداخت گران‌تر از دیگر اتاق‌ها هستند.

تمامی اتاق‌های این خانه سالمندان منطقه ۴ تهران دارای امکاناتی مانند یخچال و تلویزیون هستند. سالمندان در صورتی که از فضای اتاق خود خسته شوند می‌توانند در محیط لابی قدم بزنند یا اگر دمای هوا مناسب باشد می‌توانند در حیات حضور پیدا کنند.

سالمند شما در این مرکز از امکانات مناسبی می‌تواند استفاده کند. در صورت لزوم، آمبولانس خصوصی برای جابه‌جایی سالمند به مراکز درمانی در این خانه وجود دارد. برای تردد سالمندان رانندگانی نیز با این مجموعه همکاری می‌کنند.

وعده‌های غذایی سالمندان در محیط آشپرخانه سرو می‌شود و آن‌ها از منوهای مختلفی می‌توانند غذای خود را انتخاب کنند. در طول روز با میان وعده مانند میوه از آن‌ها پذیرایی می‌شود.

از خدمات تفریحی که این مجموعه برای سالمندان شما در نظر گرفته می‌توان به سینما، رستوران، فضاهای زیارتی، برنامه‌های ورزشی، تماشای فیلم گروهی و برگزاری مراسم شاد و جشن‌ها اشاره کرد.

به عنوان نکته در یاد داشته باشید که برای پذیرش در این مجموعه، سالمند شما باید سن بیشتر از ۶۰ سال را داشته باشد. در صورتی که فرد سن کمتر از ۶۰ سال را دارا باشد با ارائه مجوز از بهزیستی می‌توانید مراحل پذیرش او در این خانه را درخواست کنید.

آدرس خانه سالمندان منطقه ۴ تهران : پاسداران، خیابان دولت، خیابان محسنیان، بعد از سه راه سلیمانیه، کوچه نگار، پلاک ۳۷۲

شماره تماس: ۲۲۵۷۳۰۰۲، ۲۲۵۷۳۰۰۱

لیست خانه سالمندان رسالت؛ مجیدیه شمالی

در این بخش با خانه سالمندان محله مجیدیه شمالی آشنا می‌شوید.

آسایشگاه سالمندان نارون

بعد از پذیرش و ورود سالمندان عزیز، هر کدام برای تشکیل پرونده توسط پزشک معاینه می‌شوند. در صورت نیاز از دکترهای متخصص نیز در این امر راهنمایی و مشورت درخواست می‌شود.

تمامی سالمندان همه روزه از لحاظ بهداشتی تحت کنترل هستند. آن‌ها به صورت منظم پیرایش می‌شوند و از رسیدگی منظم توسط کارکنان بهره‌مند می‌شوند.

خدمات در این مرکز به صورت شبانه روزی ارائه شده و کادر درمانی با تجهیزات مناسب خدمت رسانی می‌کنند.

بسیاری از سالمندان ممکن است به دلیل فشارهای عصبی در اثر سکته قدرت بیان خود را از دست بدهند. پزشکان به کمک پرستان این مجموعه برای گفتار درمانی این عزیزان تلاش می‌کنند تا هر چه سریع‌تر بیان آن‌ها را مانند قبل آسان کنند.

استفاده از خدمات فیزیوتراپی زیر نظر پزشک، روانشناسی، روانپزشکی، توانبخشی و … همگی با مدیریت کادر با تجربه آسایشگاه سالمندان نارون انجام می‌پذیرد.

آدرس: بزرگراه رسالت، مجیدیه شمالی، ۱۶ متری دوم شمالی (شهید منصوری)، گلستان سوم شرقی، پلاک ۸

شماره تماس: ۲۲۵۲۷۰۹۲

لیست خانه سالمندان تهرانپارس

در این بخش با خانه سالمندان محله تهرانپارس آشنا می‌شوید.

آسایشگاه سالمندان صدرا

با یکی دیگر از خانه سالمندان منطقه ۴ تهران آشنا شوید. این آسایشگاه حدود ۱۸ سال قدمت دارد. کادر مجرب پرستاری نگهداری از سالخورده شما را به عهده می‌گیرند. خدمات پزشکی، توانبخشی، کار درمانی، روانشناسی و مددکاری در این مرکز قابل ارائه است.

در صورتی که لازم باشد سالمند شما از فیزیوتراپی استفاده کند، در این مرکز این امکان فراهم شده است. انجام مراحل فیزیوتراپی توسط پزشک انجام می‌شود و به بهبود قدرت جسمی سالمند کمک شایانی می‌کند.

به جهت حفظ و تقویت روحیه سالمند، انواع کلاس‌های آموزشی در این خانه برگزار می‌شود. برنامه‌های مفرح و شاد همه روزه برای آنان تدارک دیده می‌شود. علاوه بر این برنامه‌ها، کلاس قصه خوانی نیز برای آنان برگزار می‌شود.

سالمندان می‌توانند از خدمات شبانه روزی این خانه استفاده کنند.

سالمند شما می‌تواند در خانه خودش اقامت داشته باشد. در این صورت این آسایشگاه پرستاری جهت نگهداری روزانه از سالمند اعزام می‌کند.

روانشناس به صورت دوره‌ای در مرکز حضور دارد و رفتارها و عواطف سالمندان را بررسی می‌کند و در صورت لزوم دارو یا روش‌های درمانی تجویز می‌کند. جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به صورت حضوری به این مرکز مراجعه کنید، یا با شماره‌های این مجموعه تماس بگیرید. مشاوران این خانه با بررسی شرایط سالمند شما، آموزش‌های لازم جهت نگهداری از سالخورده را در اختیار شما قرار می‌دهند و اگر لازم باشد می‌توانید سالمند خود را به این مجموعه بسپارید تا تحت نظر یک تیم حرفه‌ای زندگی کند.

آدرس: فلکه اول تهرانپارس، خیابان رشید جنوبی، خیابان ۱۳۸ غربی ( احمدی)، پلاک ۸۷

شماره تماس خانه سالمندان منطقه ۴ تهران : ۷۷۷۲۷۰۸۲ ، ۷۷۷۲۷۵۶۲ ، ۰۹۹۰۴۴۰۵۵۴۹

آسایشگاه سالمندان موج نو

بر اساس قانون سازمان بهزیستی کشور، سالمند حداقل باید ۶۰ سال سن داشته باشد. اما برخی از افراد هستند که دچار پیری زودتر می‌شوند. بنابراین شما می‌توانید سالمند خود را که حداقل ۵۰ سال سن دارد، در خانه سالمندان موج نو تحت مراقبت قرار دهید.

حضور پزشک و پرستار به صورت ۲۴ ساعته در آسایشگاه به شما اطمینان خاطر می‌دهد تا در صورت بروز مشکلی برای سالمند سریعا راه‌های درمانی را پیش بگیرند. وضعیت سالمندانی که دچار بیماری خاصی هستند در این مرکز به صورت مرتب کنترل می‌شود.

در صورتی که بخواهید سالمند خود را به این مرکز انتقال دهید و مراحل آن را نمی‌دانید، با شماره ۷۴۴۰۲ تماس بگیرید. مشاوران این مرکز شما را راهنمایی خواهند کرد.

به شما پیشنهاد می‌کنیم برای سالمند خود نزدیکترین خانه سالمندان را انتخاب کنید. در صورتی که منزل شخصی شما در محدوده شرق تهران باشد، خانه سالمندان موج نو انتخاب خوبی برای اقامت سالمند شماست. در این صورت به راحتی می‌توانید در کمترین فاصله و زمان به سالمند خود سر بزنید و دلتنگی خود و او را رفع کنید.

هر زمان که تصمیم بگیرید می‌توانید قرارداد را لغو کنید و سالمند خود را از این مرکز خارج کنید.

موج نو یکی از خانه سالمندان منطقه ۴ تهران است که دارای امکانات درمانی، توانبخشی، امکان نگهداری از سالخورده توسط پرستاران خبره، امکانات رفاهی و آموزش‌های اجتماعی است. فیزیوتراپی، کاردرمانی، حضور دائمی پزشک در مرکز، روانشناس نیز از دیگر ویژگی‌های این مرکز است.

فضای خاصی برای نگهداری داروهای مورد نیاز سالمندان برای این خانه در نظر گرفته شده است. تیم پرستاری به صورت ۲۴ ساعته سالمندان را تحت نظر می‌گیرند و از آن‌ها مراقبت می‌کنند.

برای افزایش روحیه و شادابی سالخوردگان برنامه‌های مفرح به صورت روزانه برگزار می‌شوند. پرسنل سعی می‌کنند ورزش صبحگاهی را برای سالمندان به یک عادت تبدیل کنند.

در این خانه صمیمی سالمندان می‌توانند دوستان خوبی برای هم باشند و از لحاظ روحی احیا شوند. خانواده این عزیزان در هر ساعتی از طول روز می‌توانند در این مرکز حضور داشته باشند و دیداری با سالمند خود تازه کنند.

تیم پرستاری و خدماتی و به طور کلی تمامی افرادی که در این مرکز مشغول به کار هستند، همگی دارای تخصص و تجربه در حوزه کاری خود هستند. سختگیری این مجموعه در استخدام این افراد نشان دهنده دید حرفه‌ای این خانه است.

آدرس: تهرانپارس، بین فلکه ی دوم و سوم، خیابان اصفهانی ۱۸۴ شرق پلاک ۳۲

شماره تماس: ۷۴۴۰۲

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا