A
اطلاعات کاربردی سالمندان

آشنایی با شغل مشاور بیمه در دوران بازنشستگی

خیلی از مشاغل وجود دارد که محدودیت سنی ندارد و شما می­‌توانید هر زمان که اراده کردید به آن مشغول شوید. شغل مشاور بیمه یکی از آن دسته مشاغلی است که شما می­‌توانید حتی آن­ را در دوره بازنشستگی امتحان کنید. در سراسر دنیا مشاوران بیمه دارای درآمد خوب و زندگی عالی هستند. در کشور ما هم اگر بتوانید به­ خوبی ارتباط برقرار کنید می‌­توانید جزء مشاوران با درآمد خوب در بین همکاران خود باشید.

مشاور بیمه کیست؟

فردی که نماینده یک شرکت بیمه است و می‌­تواند بیمه­ های مختلفی را به ­فروش برساند. این بیمه ­ها می­‌تواند جزء بیمه­ های اجباری مانند بیمه شخص ثالث باشد که مردم باید آن‌­ها را تهیه کنند. این بیمه نیاز به بازاریابی زیادی ندارد و شما می‌­توانید به ­راحتی آن­‌ها را عرضه کنید. اما برخی از رشته ­های بیمه مانند آتش­ سوزی، مسئولیت و اشخاص، نیاز به بازاریابی دارد. کمی فروش این نوع بیمه­ ها سخت­‌تر است، اما به ­همان نسبت کارمزد بالاتری دارد. شما از فروش هر قرارداد بیمه ­ای که منعقد می‌­کنید، میزان مشخصی از کارمزد را دریافت می­‌کنید. این کارمزد­ها می­‌توانند درآمد خوبی را برای شما فراهم کنند.

چرا شغل مشاور بیمه در دوران بازنشستگی خوب است؟

  • فعالیت بدنی کافی برای یک فرد بازنشسته

شما در دوره بازنشستگی نیاز به شغلی دارید که با کم­ترین میزان فعالیت، بالاترین درآمد را برای خود کسب کنید. شما با مشغول شدن به شغل مشاور بیمه نیاز به فعالیت بدنی بالا در حین کار ندارید. برای بیمه ­نامه­ هایی که به ­فروش می­‌رسانید باید در محل و دفتر خود جلسه برقرار کنید یا جلسات را در محل کار مشتری خود برگزار کنید. اما از طرفی عدم فعالیت بدنی در این شغل، شما را ملزم به فعالیت­‌های ورزشی سبک در طول روز می­‌کند تا بدن سالمی داشته باشید.

دوران پراسترس و پرفشار کاری تمام شده و برای این دوران باید به شغلی بپردازید که کم­ترین میزان استرس را به شما وارد کند. شما با مشغول بودن به این شغل فشار کاری را حس نخواهید کرد و با آرامش خیال می­‌توانید به کار خود ادامه دهید.

همه چیز درباره عضله سازی در ۵۰ سالگی

  • تقویت ارتباط با افراد

یکی از مشخصه‌­هایی که باعث می‌­شود شما یک مشاور بیمه موفق باشید توانایی برقراری ارتباط با افراد است. هر چه بهتر بتوانید ارتباط برقرار کنید فروش­تان بیشتر خواهد شد. شما در دوره کاری خود قطعا ارتباطات زیادی برای خود ایجاد کرده‌­اید. برای شروع شغل مشاوره بیمه ، از ارتباطات قدیمی خود استفاده کنید و از آن­‌ها بخواهید که شما را به دیگران معرفی کنند.

  • آزادی در زمان و مسائل مالی

بهترین ویژگی که مشاور بیمه بودن به شما می­‌دهد احساس آزادی مالی و زمانی است. شما در هر لحظه و در هر موقعیت مکانی می­‌توانید خیلی راحت بیمه­ نامه­ های خود را به هر شخصی که بخواهید بفروشید. در جمع دوستان خود می­‌توانید بیمه­ های مختلفی را به­ فروش برسانید و در حال خوشگذارنی کسب درآمد ­کنید.

راه اندازی دفتر مشاوره بیمه

برای این شغل به سر و وضع خود برسید!

برای اینکه بتوانید به ­خوبی بین افراد، جایگاهی برای خود ایجاد کنید باید شیک­ پوش، منظم و خوش­رو باشید. مشاور بیمه بودن از شما فردی با شخصیت و به‌روز می‌­سازد. شخصی که در هر جمع و موقعیتی دوستان زیادی خواهد داشت. در نتیجه اعتماد به ­نفس شما رشد می­‌کند و امید به زندگی در شما افزایش پیدا خواهد کرد.

آموزش شغل مشاور بیمه

برای موفقیت در این کار پیشنهاد می­‌شود برای مدت کوتاهی در یکی از دفاتر بیمه مشغول به فعالیت شوید تا راه کسب درآمد را از این طریق را یاد بگیرید. با روش­ه ای بازاریابی بیمه و با انواع رشته­ های بیمه آشنا شوید. بعد از آن می­‌توانید امتحانات نمایندگی را شرکت کنید و دفتر و کسب ­و کار خود را راه‌اندازی کنید.

زمانی­که دفتر بیمه‌ای ب­نام خود داشته باشید می‌­توانید خود را فرد موفقی بدانید که در دوره بازنشستگی توانسته کار خود را آغاز و برای افراد دیگر هم کارآفرینی کند. در این حالت به بالاترین حد از آزادی مالی و زمانی خواهید رسید.

کلام آخر

اصلا نگران هزینه­ های دوره بازنشستگی نباشید. می‌­توانید به مشاغلی روی آورید که بالاترین میزان درآمد را برای­تان بسازد. مشاغلی مانند شغل مشاور بیمه که آرزو می‌­کنید کاش زودتر به آن مشغول می‌­شدید. برای اینکه به درجه‌­ای برسید که خیال­تان از درآمد راحت شود کمی تلاش و صبوری نیاز است، اما با پشتکار می­‌توانید خیلی زود به آن ­­دست پیدا کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا