A
اطلاعات کاربردی سالمندان

شغل مشاوره تحصیلی در دوران بازنشستگی

خود شما بهتر از هر شخص دیگری می­دانید که دوره کاری و شغلی چه میزان با استرس و فشار می­تواند همراه باشد. اما، حالا روزهای بدون دغدغه بازنشستگی فرا رسیده است. اما آیا این روزها را بدون هیچ درگیری ذهنی می­توان گذارند؟ بزرگترین مسئله‌­ای که افراد بازنشسته با آن درگیر هستند درآمد دوران بازنشستگی است. زمانی که وارد این دوره می­شوید کمی از درآمدتان کاسته خواهد شد و این مسئله فکر شما را به­ خود مشغول خواهد کرد. چرا که هزینه­ های این دوران بسیار زیاد و درآمد شما محدود است. اما نگران نباشید. برای اینکه به شغل و حرفه‌­ای در این دوران مشغول شوید، پیشنهاد می­کنیم در مورد شغل مشاوره تحصیلی کمی بیشتر فکر کنید.

ویژگی­ شغل مشاوران تحصیلی

یک مشاوره تحصیلی انتخاب می­کند که در چه مقطع تحصیلی می­تواند مشاوره دهد و برنامه ­ریزی درسی ارائه کند. سپس به ­صورت حضوری و تلفنی عملکرد افراد را بررسی کرده و برای ارتقاء وضعیت تحصیلی راهکار می‌دهد.

بهترین مقطعی که می­توانید به دانش ­آموزان مشاوره دهید سال­های قبل کنکور است که افراد به یک راهنما نیاز بیشتری دارند و شما می­توانید این نیاز را به شایستگی برآورده کنید. اگر شما به تحصیلات و کمک کردن به دیگران علاق­مند هستید پیشنهاد می­کنیم یک دوره کوتاه و اجمالی در یک موسسه که با هدف مشاوره و برنامه ­ریزی تحصیلی تاسیس شده­، مشغول به­ فعالیت شوید که بتوانید جزء مشاوران تحصیلی موفق باشید.

چرا شغل مشاوره تحصیلی برای دوران بازنشستگی مناسب است؟

شما در این دوره نیاز دارید که به شغل و حرفه‌­ای مشغول باشید که کمترین میزان فشار عصبی و استرس را به ­همراه داشته باشد. مشاور تحصیلی شما را تحت فشار نمی­گذارد، با این حساب با آرامش می­توانید به­ فعالیت ادامه دهید. البته یکی از الزامات این شغل داشتن آرامش و انتقال این حس به افراد است که آن‌ها هم بتوانند به خوبی دوره تحصیلی­شان را بدون استرس پشت سر بگذارند.

زمانی­که شما به شغل مشاوره تحصیلی می­پردازید نیاز ندارید که فعالیت­‌های سنگین بدنی انجام دهید. محل کار شما یک میز و صندلی و تلفن است که بتوانید کارتان را انجام دهید. اما برای اینکه بدن سالم­تری داشته باشید پیشنهاد می­کنیم که در طول روز زمانی را به فعالیت و ورزش اختصاص دهید تا بتوانید سلامتی جسم­تان را تضمین کنید.

مشاوره تحصیلی کنکور

در این شغل باید با افراد زیادی در ارتباط باشید. این ارتباط به ­صورت حضوری و تلفنی شکل می­گیرد و دغدغه بزرگ شما که محدود شدن دایره ارتباطی‌تان است را برطرف می­کند. در نتیجه برای اینکه بتوانید در این شغل پیشرفت کنید و موفق شوید باید بتوانید با افراد ارتباط خوبی برقرار کنید و جزء افراد تاثیرگذار باشید.

موثرترین ویژگی که باعث موفقیت شما در این شغل می­شود برنامه­ ریزی صحیح و پیگیری امور است. دانش ­آموزان به فردی نیاز دارند که در کنار مشاوره تحصیلی مناسبی که ارائه می‌دهد بتواند امور و فعالیت‌­های انجام شده را به ­خوبی پیگیری و ایرادات را استخراج نماید.

در شغل مشاوره تحصیلی باید بتوانید خیلی دقیق گوش کنید و شنوای فعال باشید. مسائل را دقیق تجزیه و تحلیل کنید و برای مشکلاتی که به ­وجود می‌­آید راه­ حل مناسب ارائه دهید. حالا که راه ­حل مناسب را پیدا کردید باید بتوانید آن ­را به ­بهترین شکل ممکن ارائه دهید. سخن­­وری یکی از ویژگی‌هایی است که در شما تقویت خواهد شد.

کلام آخر

شما با اشتغال به شغل مشاوره تحصیلی می­توانید به دیگران برای رسیدن به موفقیت کمک کنید و این می­تواند حس نوع دوستی و مفید بودن را در شما تقویت کند. در نتیجه شما را به فردی شاد، با اعتماد به ­نفس و سرزنده تبدیل خواهد کرد.

در کنار تمام ویژگی­‌ها و خصوصیات اخلاقی مثبتی که به شما اضافه می­کند، می­تواند درآمد خوبی را نیز برایتان شکل دهد. درآمدی مستمر که می­توانید روی آن حساب باز کنید و تمام نیازهای مالی خود را به­ خوبی پاسخ مثبت دهید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا