A
اطلاعات کاربردی سالمندان

شغل حراست و نگهبانی مناسب برای دوران بازنشستگی

اگر شما هم جزو کسانی هستید که بازنشسته شده‌اید و به‌دنبال راهکاری برای فعال ماندن و کار کردن هستید، این مطلب مختص شماست! فرصت‌های زیادی برای کار کردن افراد بازنشسته وجود دارد که این شغل‌ها ممکن است به‌صورت مستقل، موقت، کوتاه‌مدت،‌ پاره‌وقت، تمام‌وقت یا فصلی باشند. بنابراین هر یک از افراد بازنشسته می‌توانند با توجه به شرایطی که دارند، شغلی نه ­تنها مناسب، بلکه لذت‌بخش نیز برای خود انتخاب کنند. یکی از موقعیت‌های شغلی که با شرایط بازنشسته‌ها سازگاری زیادی دارد، شغل دربان هتل است.

دربان یا نگهبان هتل، یکی از کارکنان هتل است که مسئولیت جابه‌جایی لوازم مهمان‌ها و همراهی آن‌ها به اتاق را بر عهده دارد. از این‌رو، افراد بازنشسته به‌صورت نیمه‌وقت یا تمام‌وقت می‌توانند از این طریق کسب درآمد داشته باشند. علاوه ­بر این، به‌کمک این شغل می‌توانند با افراد و همکاران زیادی هم در ارتباط باشند. این ارتباط به آن‌ها کمک می‌کند تا احساس بهتری داشته باشند و از مشکلاتی نظیر افسردگی و انزوای اجتماعی هم در امان بمانند.

اگر در هنگام جابجایی وسایل و در حین کار دچار مشکل حرکتی شدید، احتمالا چاره شما فیزیوتراپی باشد. مطلب “فیزیوتراپی سالمندان” اطلاعات کامل‌تری برای شما دارد.

مهارت‌های لازم برای شغل حراست و نگهبانی

یکی از اصلی‌ترین وظایفی که شخص بطور مثال به عنوان دربان هتل برعهده دارد، جابه‌جایی لوازم مهمانان است. هر یک از دربان‌ها موظفند، لوازم مهمانان را از ماشین به پذیرش، از پذیرش به اتاق و از اتاق به ماشین منتقل کنند. بنابراین می‌توان گفت که دربان هتل، اولین فردی است که مهمان هتل با آن روبه‌رو خواهد شد. در نتیجه هر یک از دربان‌ها می‌توانند تأثیر زیادی بر روی مشتری‌ها یا همان مهمانان هتل داشته باشند.

مهارت‌های لازم برای شغل دربان هتل عبارتند از:

  • روابط عمومی خوب: یکی از مهارت‌هایی که یک دربان باید دارا باشد، روابط عمومی خوب است. زمانی‌که مهمان برای اولین بار وارد هتل می‌شود، با دربان هتل مواجه خواهد شد. بنابراین دربان باید قادر باشد به‌خوبی با مهمانان ارتباط برقرار کند و آن‌هارا راهنمایی کند. بنابراین یک دربان به‌راحتی می‌تواند خاطره خوبی در ذهن مهمان هتل ایجاد کند. از این‌رو، داشتن روابط عمومی خوب یکی از مهارت‌هایی است که به فرد بازنشسته در برقراری ارتباط با مهمانان کمک می‌کند.
  • دقت زیاد: یکی دیگر از عواملی که تأثیر زیادی بر روی زندگی کاری دربان هتل دارد، دقت زیاد است. یک دربان باید حتی به جزئیات هم توجه زیادی داشته باشد تا بتواند بهترین خدمات را به مهمانان هتل ارائه دهد.
  • مدیریت خوب: برای شغل دربان هتل گاهی لازم است چندین کار به صورت همزمان با هم مدیریت شود. از آن‌جایی‌که ممکن است تعداد مهمانان زیاد شود، دربان باید قادر باشد در خونسردی کامل، نسبت به انجام کارهای متعددی که دارد، اقدام کند. بنابراین توانایی مدیریت کارها، یکی از فاکتورهایی است که تأثیر زیادی بر روی کیفیت کار دربان‌ها خواهد داشت.
  • شناخت جاذبه‌های شهر: بسیاری از مهمانان زمانی‌که برای سفر وارد شهر جدیدی می‌شوند، در مورد آن‌ شهر اطلاعات زیادی ندارند. از این‌رو، ممکن است از دربان هتل برای دیدن جاذبه‌های شهر کمک بخواهند. بنابراین دربان هتل باید در مورد بهترین رستوران‌های شهر، مکان‌های دیدنی، بازار و سایر مکان‌ها یا خدماتی که برای مهمانان جذاب است، اطلاعاتی داشته باشد تا بتواند به آن‌ها کمک کند.
  • رفتار حرفه‌ای: از آن‌جایی‌که دربان نماینده هتل است و به‌طور مستقیم با مهمانان تعامل دارد، باید رفتاری کاملا حرفه‌ای داشته باشد. لباس و رفتار حرفه‌ای دربان هتل باعث می‌شود که مهمانان بیشتری به او و پیشنهاداتی که ارائه می‌دهد، اعتماد کنند.

حقوق دربان هتل برای بازنشستگان

دربان هتل معمولا به‌صورت ساعتی یا روزانه به‌ازای کاری که انجام می‌دهد، دستمزد دریافت می‌کند. علاوه ­بر این، بیشتر مهمانان هتل نیز در قبال خدماتی که دربان ارائه می‌دهد، مبلغی را به‌عنوان انعام به آن‌ها اهدا می‌کنند. از این‌رو، می‌توان گفت که درآمد نسبتا خوبی دارند.

مزیت‌های شغل دربان هتل برای بازنشستگان

  • بدون نیاز به سرمایه: دربان هتل یکی از شغل‌هایی است که فرد بازنشسته برای شروع نیازی به سرمایه ندارد. بنابراین به‌راحتی می‌توانند به‌صورت نیمه‌وقت یا تمام‌وقت مشغول به‌کار شوند.
  • طاقت‌فرسا نبودن: دربان هتل مسئولیت جابه‌جایی لوازم مهمانان را برعهده دارد و خوشبختانه در حال حاضر بیشتر چمدان‌ها چرخ‌دار هستند و دربان به نیروی بدنی زیادی برای جابه‌جایی آن‌ها نیاز ندارد. در نتیجه می‌توان گفت که افراد بازنشسته را زیاد خسته نمی‌کند و شغل مناسبی برای آن‌هاست.
  • حضور در اجتماع: یکی دیگر از مزیت‌های این شغل، حضور در اجتماع است. فرد بازنشسته روزانه با افراد زیادی در ارتباط خواهد بود. همین امر تأثیر خوبی بر روی روحیه افراد بازنشسته خواهد داشت.
  • حقوق مناسب: دربان هتل به‌صورت ساعتی و در ازای کاری که انجام می‌دهد، حقوق دریافت می‌کند. به‌نسبت کاری که انجام می‌دهند، این حقوق برای آن‌ها بسیار مناسب خواهد بود.
  • عدم نیاز به مهارتی خاص: بازنشستگانی که قصد کار کردن به‌عنوان دربان هتل را داشته باشند، بدون نیاز به مهارت یا آموزشی خاص می‌توانند کارشان را شروع کنند.

جمع‌بندی

شغل دربان هتل برای بازنشستگانی که مهارتی خاص یا سرمایه زیادی برای ایجاد یک شغل مستقل و مناسب ندارند، گزینه بسیار خوبی خواهد بود. بازنشستگانی که از روابط عمومی و دقت خوبی برخوردار باشند، می‌توانند به‌کمک این شغل به درآمد خوبی برسند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا