A
اطلاعات کاربردی سالمندان

۶ شغل مناسب برای پرستاران بعد از بازنشستگی

زمانی‌که دوران بازنشستگی پرستاران فرا می‌رسد، برخی از آن‌ها مشتاقانه منتظر استراحت دائمی از کار هستند و برخی دیگر نیز منتظرند تا دوباره کار خود را شروع کنند. دسته دوم معمولا ترجیح می‌دهند تا یک شغل راحت برای دوران بازنشستگی خود داشته باشند. از این‌رو همواره به‌دنبال پیدا کردن شغل‌هایی مناسب برای خودشان هستند. در این مطلب ۶ شغل را برای پرستاران بعد از بازنشستگی بررسی خواهیم کرد که این امکان را به آن‌ها می‌دهد تا در کنار استراحتی که دارند، یک شغل نیمه‌وقت یا در صورت تمایل تمام‌وقت نیز داشته باشند.

بنابراین پرستاران عزیز به‌کمک این شغل‌ها می‌توانند از مهارت‌ها و تجربیاتی که طی چندین سال تلاش کسب کرده‌اند، استفاده کنند. در ادامه این نوشته، اطلاعات بیشتری در مورد این مشاغل ارائه خواهیم داد.

۱. پرستاری در منزل

بسیاری از پرستاران بعد از بازنشسته شدن، به‌عنوان یک پرستار خصوصی جهت نگهداری از سالمندان، بیماران و کودکان، کار خود را ادامه می‌دهند. امروزه در بسیاری از خانه‌ها، بیمارانی وجود دارد که نیاز به خدمات درمانی دارند. به‌همین دلیل در حال حاضر تقاضای زیادی برای جذب پرستار و ارائه خدمات در منزل وجود دارد. پرستاران بازنشسته نیز می‌توانند با توجه به شرایط خودشان، به بیماران مختلفی خدمات ارائه دهند.

شغل پرستاری در منزل، درآمد بسیار خوبی برای بازنشستگان خواهد داشت. از این‌رو، یکی از شغل‌های مناسب برای سپری کردن این دوران است.

۲. آموزش پرستاری

یک پرستار بازنشسته به‌راحتی می‌تواند در حوزه آموزش مشغول به‌کار شود و در زمینه‌های مختلفی به تدریس بپردازد. برای مثال، در بسیاری از مدارس کلاس‌هایی جهت آموزش نکات بهداشتی برگزار می‌شود که پرستاران بازنشسته می‌توانند به‌عنوان مدرس این کلاس‌ها فعالیت داشته باشند. برگزاری چنین کلاس‌هایی به زمان و برنامه‌ریزی زیادی نیاز نداشته و نسبت به شغل پرستاری در منزل، راحت‌تر است. بنابراین بازنشستگانی که قصد دارند به‌صورت نیمه‌وقت و بدون تحمل فشار زیاد کار کنند، بهتر است وارد حوزه آموزش شوند.

۳. تولید محتوا در حوزه پرستاری

امروزه در عصر دیجیتال، تولید محتوا یکی از شغل‌هایی است که این امکان را به افراد می‌دهد تا در حوزه‌ای که دانش و تخصص آن‌را دارند، محتوا تولید کرده و درآمد کسب کنند. پرستاران نیز می‌توانند به‌عنوان یک نویسنده محتوا یا تولید کننده محتوای ویدیویی، کار خود را در بستر اینترنت شروع کنند. نحوه کار آن‌ها به این صورت خواهد بود که در مورد موضوعات مختلف و نیازهای جامعه می‌توانند محتوا تولید کنند و بعد از طریق مشاوره یا تولید محتوا برای یک وبسایت به درآمد برسند.

همچنین پرستاران می‌توانند کتاب‌های الکترونیکی، جزوه‌ یا ویدیوهای آموزشی نیز برای پرستاران تازه‌کار آماده کنند.

بنابراین، در صورتی‌که پرستاران به تولید محتوا علاقه داشته باشند، به‌راحتی می‌توانند در دوران بازنشستگی درآمد کسب کنند.

۴. فروش لوازم پزشکی

پرستاران سال‌های زیادی از زندگی خود را در بیمارستان و در بین لوازم پزشکی سپری می‌کنند. به‌همین دلیل آشنایی کاملی با تمامی لوازم دارند و می‌توانند از این طریق درآمد کسب کنند. همچنین از آن‌جایی‌که بیمارستان‌ها و کلینیک‌هایی زیادی با پرستاران آشنایی دارند، قطعا مشتری‌های زیادی خواهند داشت. به‌همین دلیل ایجاد چنین فروشگاهی درآمد زیادی برای پرستاران در دوران بازنشستگی خواهد داشت.

این شغل برای پرستارانی مناسب است که سرمایه‌ای کافی برای خرید لوازم پزشکی و شروع یک کسب‌وکار جدید دارند.

۵. تأسیس یک کلینیک ساده

بعد از پزشکان، پرستاران با تجربه بهترین راهنما برای بیماران هستند. به‌همین دلیل بیشتر پرستاران ارتباط نزدیکی با بیماران دارند. هر یک از پرستاران بازنشسته‌ای که قصد کار کردن در این دوران را داشته باشند، می‌توانند یک کلینیک راه‌اندازی کنند و با ارائه خدمات درمانی به بیماران کمک کنند.

۶. مشاور تغذیه یا سبک زندگی

پرستاران بازنشسته می‌توانند به‌عنوان یک مشاور سبک زندگی یا تغذیه به افراد مختلفی کمک کنند تا تغییرات مثبتی را در زندگی خود ایجاد نمایند یا با داشتن یک رژیم غذایی مناسب و انجام تمرینات توانبخشی، بدن سالم‌تری داشته باشند. پرستاران از آن‌جایی‌که در این زمینه اطلاعات خوبی دارند، می‌توانند در این شغل موفق باشند.

جمع‌بندی

پرستاران در طول سال‌های خدمتشان، مهارت‌ها و تجربه‌های زیادی را کسب می‌کنند که از طریق آن می‌توانند در دوران بازنشستگی نیز درآمد کسب کنند. علاوه‌بر درآمد، پرستاران سالیان زیادی به‌صورت روزانه با بیماران و همکاران‌شان در ارتباط بوده‌اند و خانه‌نشینی قطعا برای آن‌ها خوشایند نخواهد بود. به‌همین دلیل شروع فعالیت برای یک شغل جدید و داشتن ارتباط مستمر با بیماران و همکاران، منجر به بهبود روحیه آن‌ها خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا