A
اطلاعات کاربردی سالمندانسلامت جسمی سالمندان

انتخاب بهترین تب‌سنج (ترمومتر) برای سالمندان

آیا شما هم در زمان همه‌گیری ویروس کرونا، بدنبال انتخاب یک تب‌سنج مناسب بوده اید؟ در مقایسه با نسل جوان، خطر افزایش تب در بزرگترها بخصوص افراد مسن به دلیل عفونت‌های شایع، آنفولانزا و حتی ویروس کرونا افزایش یافته است. جالب است بدانید بازار فروش جهانی دماسنج‌ها بعد از همه گیری ویروس کرونا به میزان ۱.۱۹ میلیارد دلار رسیده است. بدن افراد سالمند در مقایسه با افراد جوان به کوچکترین ناآرامی، واکنش نشان میدهد. از همین رو تشخیص غفونت در افراد سالمند دشوار شده است.

اندازه گیری دقیق دما و پیگیری واکنش‌ها با گذشت زمان میتواند احتمال تشخیص درست بیماری را افزایش دهد. با تغییر زمان و تکنولوژی، حتی دماسنج‌ها نیز تغییر کرده اند. با وجود افراد سالمند در هر خانه، انتخاب یک دماسنج با کاربرد آسان، امری ضروری است. این گجت‌ها باید دارای صفحه نمایش دیجیتالی خوانا، غیر تماسی و با دکمه‌های لمسی باشند. ما در این مقاله از زیمد به بررسی نکات مهم در انتخاب و استفاده از تب‌سنج (ترمومتر) مناسب برای سالمندان پرداخته ایم. بنابراین از شما دعوت میکنیم تا انت‌ها ما را همراهی کنید. از طرفی؛ برای خرید تب‌سنج برای سالمندان می‌توانید از طریف زیمد اقدام کنید.

نکات مهم در انتخاب تب‌سنج مناسب برای سالمندان

حتما در هنگام خرید یک ترمومتر مناسب برای سالمند عزیر خود این ۴ ویژگی مهم را در نظر بگیرید. تب‌سنجی که مجموعه این ویژگی‌ها را داشته باشد در نهایت یک انتخاب ایده آل برای شما خواهد بود.

دقت در اندازه‌گیری

قرائت‌های انجام شده از بدن باید دقیق و در کمترین زمان ممکن انجام شود. توجه داشته باشید که قرائت اشتباه و تغییرات دما میتواند سالمندان را دچار استرس و اضطراب کند.

نمایش رنگی اعداد

در هنگام انتخاب تب‌سنج اولویت را در انتخاب آن‌هایی قراردهید که تغییرات را بصورت رنگی نمایش میدهند. این موضوع به سالمندان کمک میکند تا اختلاف‌های دمایی بدن خود را به راحتی تشخیص دهند.

این دماسنج‌ها در شرایطی که درجه حرارت طبیعی و بدون تب است، رنگ سبز نشان می‌دهند و در حالتی که دمای بدن از حد طبیعی بالاتر باشد نشانگر به رنگ قرمز نمایش داده میشود.

دارای حالت‌های چندگانه

تب‌سنجی را انتخاب کنید که محدود به یک حالت نباشد و چندین حالت را ارائه دهد، در نتیجه میتوان از آن برای چندین منظور استفاده کرد. بیشتر دماسنج‌ها با حالت‌هایی مانند پیشانی، گوش و شی ارائه میشوند. حالت پیشانی و گوش بهترین حالت برای تعیین دمای بدن سالمندان است.

حافظه جهت ذخیره‌سازی

همانطور که در مقدمه اشاره کردیم، گذشت زمان و بررسی تغییرات در چندین روز متوالی میتواند غفونت‌های جدی را در بدن سالمندان نشان دهد. در انتخاب تب‌سنج حتما به امکان ذخیره‌سازی سابقه تغییرات دمای بدن توجه داشته باشید.

کدام تب‌سنج بهترین انتخاب برای سالمندان است؟

زمانیکه نوبت به انتخاب دماسنج برای افراد مسن می‌رسد، همیشه بهتر است آن‌هایی را انتخاب کنید که در سریعترین زمان ممکن، شما را به جواب میرسانند. در حال حاضر تب‌سنج‌های بدون لمس که از طریق گوش و پیشانی دما را ثبت میکنند بهترین انتخاب برای سالمندان هستند.

دمای طبیعی بدن یک فرد بزرگسال سالم چقدر است؟

میانگین دمای یک فرد بزرگسال سالم ۳۷ درجه سانتی گراد است. اما در مقایسه با تب‌سنج‌های دهانی، تب‌سنج‌های بدون لمس پیشانی، همگی یک درجه بالاتر از دماهای معمولی را نشان میدهند.

در ادامه به معرفی بهترین تب‌سنج‌های موجود دربازار برای سالمندان اشاره خواهیم کرد.

بهترین تب‌سنج برای سالمندان

در این بخش بهترین‌ تب‌سنج‌های مناسب برای سالمندان معرفی شده است.

۱) تب‌سنج بدون لمس iHealth شیائومی

تب‌سنج Ihealth یک تب‌سنج پیشانی مادون قرمز بدون تماس است که دمای بدن را در یک ثانیه نمایش می‌دهد. نتایج به دست آمده از این تب‌سنج دقت ۱۰۰٪ را برای شما تضمین میکند. حسگرهای مادون قرمز فوق العاده حساس به شما کمک می‌کنند بیش از ۱۰۰ داده مختلف را در یک ثانیه جمع آوری کنید.

این تب‌سنج بدون نیاز به تماس با پوست، دمای بدن را اندازه گیری و از عفونت‌های پوستی جلوگیری می‌کند.

تب سنج (ترمومتر) برای سالمندان

ویژگی و مزایای تب‌سنج iHealth

کاربر پسند: این تب‌سنج دارای یک سیستم کنترل تک دکمه است که استفاده از آن را آسان می‌کند. دارای یک صفحه نمایش بزرگ با LED که به راحتی دما را حتی در نور کم هم نمایش میدهد.

سه سنسور داخلی: حسگر مادون قرمز فوق العاده حساس، انرژی IR ساطع شده از پیشانی را اندازه گیری و بیش از ۱۰۰ داده را در ثانیه جمع آوری میکنند. این سنسورها با نادیده گرفتن عوامل بیرونی دقت اندازه گیری را افزایش میدهند. عدم تماس فیزیکی

این دماسنج بدون لمس، دمای بدن را در فاصله ۳ سانتی متری از مرکز پیشانی می‌خواند. احتمال آلودگی از یک کاربر به کاربر دیگر کاهش می‌یابد، زیرا هیچ تماس فیزیکی بین بدن کاربر و دماسنج وجود ندارد.

آزمایش در سه مرحله: ۱- نگه داشتن، ۲- هدف گرفتن و ۳- فشار دادن؛ این سه مرحله در ۱ ثانیه، دقیقترین نتایج را به شما میدهد. دماسنج را در فاصله ۳ سانتی متری از پیشانی بگیرید و آن را به سمت مرکز پیشانی نشانه بگیرید. دکمه Scan را فشار دهید.

۲) تب‌سنج iProven DMT-489

تب‌سنج iProven، دومین انتخاب ما برای بهترین تب‌سنج سالمندان است. این تب‌سنج دارای یک سیستم مادون قرمز قوی است که در زمان بالا بودن دمای بدن، سیستم هشدار آن شروع به بوق زدن میکند. همچنین درصورت‌عدم فعالیت بیشتر از ۱۰ ثانیه بطور خودکار خاموش میشود.

ویژگی و مزایای تب‌سنج iProven DMT-489

خواندن سریع: این تب‌سنج ساده، سریع و دقیق است، تنها فقط در ۱ ثانیه دمای بدن را قرائت می‌کند.

استفاده آسان: این تب‌سنج در دوحالت پیشانی و گوش دمای بدن را اندازه گیری میکند و یک انتخاب ایده ال برای افراد سالمند است

زنگ تب: وقتی تب‌سنج درجه حرارت بالایی را تشخیص دهد، صفحه به رنگ قرمز تغییر میکند که نشان دهنده بالا بودن دما است.

۳) تب‌سنج HUHETA

تب‌سنج مادون قرمز Huheta، یک تب‌سنج بدون لمس، ساده، سریع و دقیق است. همچنین دارای سه نمایشگر رنگی است که تغییرات دمای بدن را به حالت سبز، نارنجی و قرمز نشان می‌دهد.

در صورت افزایش درجه حرارت، هشدار دهنده آن به صدا می‌آید که یک مزیت مهم برای افراد سالمند است.

ویژگی و مزایای تب‌سنج HUHETA

نمایشگر قوی: دارای یک LCD قوی که به شما کمک می‌کندتا بدون ایجاد مزاحمت برای دیگران حتی در یک اتاق تاریک دمای بدن را اندازه گیری کنید.

ذخیره‌سازی اطلاعات: ۱۰ قرائت آخر گرفته شده را به طور خودکار ثبت می‌کند. این موضوع به کاربر کمک می‌کند تا دمای بدن را آنالیز کند. در این حالت پیگیری افزایش و کاهش دما راحتتر می‌شود.

قرائت‌های سانتیگراد و فارنهایت: این تب‌سنج دارای یک دکمه سوئیچ است که به ما کمک می‌کند تا بر اساس نیاز و راحتی کاربرآن را به هر یک از حالت‌های سانتیگراد یا فارنهایت تغییر دهیم.

چند حالته: نمایش دمای بدن در حالت‌های مختلف: سبز (طبیعی)، نارنجی (نیاز به مراقبت) و قرمز (خطرناک)

۴) تب‌سنج پیشانی و گوش Alcedo

دماسنج پیشانی Alcedo تنها با فشردن یک دکمه، قرائت‌های فوری و دقیقی را ارائه می‌دهد. همچنین می‌تواند به پنج حالت مختلف تغییر کند (حالت پیشانی بزرگسالان، حالت پیشانی کودک

حالت گوش بزرگسالان، حالت گوش کودک و حالت شی) پوشش مغناطیسی ویژه آن به کارکرد آسان و حفظ تمیزی تب‌سنج کمک می‌کند.

ویژگی و مزایای تب‌سنج Alcedo

خواندن فوری: قرائت‌های ارائه شده توسط این دماسنج سریع، دقیق و قابل اعتماد است.

به راحتی قابل خواندن است: این قابلیت به افراد سالمند کمک میکند تا به راحتی بتوانند اعداد روی نمایشگر را به درستی تشخیص دهند. اعداد به رنگ سیاه در یک پس زمینه سبز رنگ نمایش داده میشوند.

حالت‌های چندگانه: در حالت‌های مختلف میتوان از تب‌سنج Alcedo استفاده کرد. همچنین در حالت خواب نیز بدون کوچکترین صدایی میتوانید از آن استفاده کنید.

خاموش شدن خودکار: دماسنج بعد از ۲۰ ثانیه که عملکردی روی آن نباشد، خاموش می‌شود. این موضوع در صرفه جویی باتری تب‌سنج موثر است.

۵) تب‌سنج رزمکس مدل HC700

استفاده از دماسنج بدون لمس برای سالمندان بسیار آسان است. تب‌سنج رزمکس یک صفحه نمایش بزرگ، با کاراکترهای آسان برای خواندن دارد. روشن / خاموش و تغییر حالت‌ها با این ابزار بسیار ساده است. ارگونومی این تب‌سنج به گونه‌ای است که در حالت‌های مختلف به راحتی در دست قرار میگیرد. این تب‌سنج درحال حاضر یکی از پرفروش‌ترین تب‌سنج‌های حال حاضر بازار ایران است.

ویژگی و مزیای تب‌سنج رزمکس مدل ۷۰۰ HC

دقت و زمان: قرائت تب‌سنج حتی در هنگام خواب نیز بسیار دقیق است و خواندن آن تنها در کمتراز یک ثانیه انجام می‌شود.

فاصله: دمای بدن انسان و سطح اجسام مختلف را میتواند از فاصله ۱۰ سانتی متری اندازه گیری کند.

حافظه داده: این دماسنج می‌تواند تا ۹ قرائت قبلی را ضبط کند. این ویژگی به ما کمک می‌کند تا از الگوی سلامت و تغییرات بدنی به درستی آگاه شویم.

پیشنهاد زیمد در انتخاب بهترین تب‌سنج برای سالمندان کدام است؟

با توجه به تمام نکات و مواردی که در این مقاله برای انتخاب یک تب‌سنج مناسب ارائه کرده ایم، بهترین انتخاب برای این امر تب‌سنج (ترمومتر) بدون لمس پیشانی iHealth است. دلیل این امر داشتن سنسورهای عالی، نمایشگر LED، هشدار لرزش بسیار دقیق، حالت چندگانه، سیستم کنترل تک دکمه و حافظه ذخیره‌سازی است. مجموع این عوامل باعث می‌شود، افراد سالمند بتوانند به راحتی تغییرات بدن خود را بررسی کنند.

جمع‌بندی انتخاب بهترین تب‌سنج برای سالمندان

دقت در انتخاب ابزارهای مراقبتی سالمندان، علاوه بر اینکه زندگی سالمند عزیز را راحتتر و دلپذیرتر میکند، بلکه بروی زندگی اطرافیان و پرستاران آن نیز تاثیر مثبتی خواهد گذاشت.

در این مقاله از وب‌سایت زیمد سعی شد با انواع تب‌سنج‌ها (ترمومتر)، امکانات و نحوه انتخاب یک تب‌سنج ایده آل برای سالمندان آشنا شویم.

چناچنه شما کاربر گرامی تجربه استفاده از ابزارهای معرفی شده در این مقاله یا ابزارهای مشابه دیگر را دارید، نکات و نظرات خود را در این رابطه با ما درمیان بگذارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا