A
اطلاعات کاربردی سالمندان

آرامش و درآمد خوب با سفالگری در دوران بازنشستگی

اینکه نیاز دارید در دوره بازنشستگی کمی به ­خودتان استراحت دهید و آرامش را لمس کنید کاملا طبیعی و قابل درک است. شما به ­مدت سی سال شغلی را با همه سختی­‌ها و فراز و نشیب‌­هایش به پایان رسانده‌­اید و حالا وقت آن رسیده کمی طعم آرامش را بچشید. اما یک دغدغه بزرگی، ذهن شما را به ­خود مشغول کرده و آن هم هزینه­‌های رو به افزایش و کاهش درآمد شما در این دوران است. اما نگران آن هم نباشید. مشاغل زیادی وجود دارند که می‌­توانید به آن­‌ها مشغول شوید و در کنار سرگرمی که برای خود می­‌سازید و لذت می‌برید، درآمد هم کسب کنید. یکی از مناسب ترین شغل های دوره بازنشستگی ، سفالگری است. سفالگری در دوران بازنشستگی هم هنر است، هم تفریح و البته همراه با درآمد.

آشنایی با شغل سفالگری

سفالگری هنر شکل بخشیدن به گِل است. اینکه بتوانید به یک تکه گل روح و جان ببخشید و به­ اشکالی متفاوت درآورید و قابل استفاده کنید. این گل شامل آب و خاک رس است. بعد از اینکه این دو را با هم ترکیب کردید باید به آن شکلی ببخشید و درون کوره قرار دهید تا ظروف شما پخته شود. با این کار به ظروف سفالی استحکام و مقاومت بالایی می­‌بخشید.

سفالگری یک هنر است و شما با مشغول شدن به ­آن می­‌توانید از سرگرمی خود کسب درآمد کنید.

چرا سفالگری مناسب افراد بازنشسته است؟

شما نیاز دارید کمی چهره آرام زندگی را ببینید و از آن لذت ببرید. برای دوره بازنشستگی نباید شغلی را انتخاب کنید که شما را دچار استرس کند و تحت فشارهای عصبی قرار دهد. سفالگری یک شغل هنری است که علاوه بر آرامشی که به شما می­‌بخشد در حین کار هم هیچ­گونه استرسی به فرد وارد نمی‌کند.

امروزه بازار ظروف سفالی و سرامیکی بسیار داغ است و شما با کمی خلاقیت می‌­توانید اجسام و ظروفی را خلق کنید که مورد توجه بسیاری از افراد قرار گیرد.

سفالگری در دوران بازنشستگی کار بسیار راحتی است و نیاز به تخصص و تحصیلات بالا ندارد. شما با گذراندن یک دوره کوتاه در یکی از آموزشگاه های هنری و سفالگری می‌توانید این هنر را به­ خوبی یاد بگیرید و بعد از آن وارد بازار کار شوید.

طراحی و نقاشی سفال برای بزرگسالان

مسیر شغلی سفالگری در دوران بازنشستگی

نیاز نیست که حتما در جایی استخدام شوید. می­‌توانید یکی از اتاق­‌های خانه‌­تان را کارگاه کنید و خودتان مدیر خود شوید و طعم کارآفرین بودن را بچشید. در این حالت شما می‌­توانید در محیط امن خانه بمانید و بدون آنکه در مسیر طولانی رفت و برگشت، مسیر پر ترافیک بمانید و خسته راه شوید به کسب­‌وکارتان مشغول شوید و درآمد کسب کنید.

با وجود نفوذ شبکه‌­های اجتماعی می­‌توانید روی افراد حاضر در این فضا حساب کنید. ظروف سفالی خلق می‌­کنید، با افراد در فضای مجازی ارتباط برقرار می­‌کنید و آثار هنری خود را می‌­فروشید.

مهم­ترین نکته در مورد سفالگری در دوران بازنشستگی ایجاد طرح‌­های جدید و خاص است که افراد مجذوب کارهای شما شوند. برای اینکه به این درجه از خلاقیت برسید باید در زمینه سفالگری اطلاعات خود را بالا ببرید و هر روز در حال پیشرفت باشید. با وجود آموزش ­های آنلاین در فضای اینترنت خیلی راحت و به­ سرعت می‌توانید متخصص شوید.

یکی دیگر از بازارهایی که می‌­توانید آثار سفالگری خود را بفروشید بازارچه ­هایی است که در فضاهای مختلف و مناسبت­‌های متفاوت برگزار می‌­شود. در این فضاها قرار بگیرید، از ارتباطی که با افراد مختلف ایجاد می­‌کنید لذت ببرید و در کنار سرگرمی که برای خود ایجاد کرده‌اید لذت ببرید.

کلام آخر

در دوران بازنشستگی نباید خیلی به ­خودتان سخت بگیرید. اگر باید برای گذراندن راحت­تر زندگی به شغل و حرفه‌­ای مشغول شوید بهتر است این کار برایتان بیشتر جنبه سرگرمی داشته باشد. تا ذهن و جسم شما را خسته و فرسوده نکند، سلامتی­تان را در معرض خطر قرار ندهد و درآمد خوبی را نیز برایتان داشته باشد.

سفالگری در دوران بازنشستگی شغلی آرام و بی‌­دغدغه است که می­‌تواند روح خسته شما را التیام ببخشد و بدون اینکه در جایی استخدام شوید خیلی راحت درآمد کسب کرده و تمام نیازهای خود را برآورده کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا