A
اطلاعات کاربردی سالمندان

شغل آرایشگر حیوانات خانگی برای دوران بازنشستگی

دوران بازنشستگی به دوره‌­ای اطلاق می­‌شود که دوره حرفه‌­ای و کاری شما به اتمام رسیده است. اما این به­ معنای پایان زندگی نیست. چرا که میتوانید کار و شغل جدیدی را آغاز کرده و در کنار سرگرمی، درآمد خوبی کسب کنید. دوره بازنشستگی هزینه‌ه­ای خاص خود را دارد که شما با شغل جدید می­توانید کسب درآمد کنید. یکی از شغل­‌هایی که می‌تواند برای­تان مناسب باشد و درآمد بسیار عالی هم به همراه دارد، شغل آرایشگر حیوانات خانگی است.

چقدر به آرایشگر حیوانات خانگی نیاز هست؟

براساس تحقیقات انجام شده حدود ۳۰ الی ۴۰ درصد خانواده­‌های ایرانی دارای یک حیوان خانگی هستند. این حیوانات شامل سگ، گربه و حتی پرنده­‌ها هستند که همانند انسان­ها نیازهای مختلفی دارند. نیاز به پزشک و آرایشگر از نیازهای واجب و اولیه حیوانات خانگی محسوب می­‌شود. اما افراد نمی‌توانند موهای گربه یا سگ خود را آرایش کنند و به یک پت استایلیست برای این کار نیاز است. تمام افرادی که در خانه سگ یا گربه دارند و از آن نگهداری می‌­کنند یک معضل بزرگ دارند و آن هم ریزش موهای حیوانات است. برای کاهش این مورد باید حیوان خانگی را هر چند وقت یک بار به دست یک آرایشگر حیوانات خانگی بسپرند تا موهایشان را مرتب کرده و از ریزش مو جلوگیری کنند.

از طرفی با گذشت زمان، حیوان دوستی در بین مردم جا افتاده است و با کوچک­تر شدن خانواده‌­ها، افراد تمایل بیشتری به نگهداری از سگ و گربه پیدا کرده‌­اند. اگر بخواهیم کمی دقیق­تر نگاه کنیم در شهرهای بزرگ مانند تهران به­ دلیل شکل آپارتمانی خانه­‌ها افراد به نگهداری از گربه تمایل بیشتری دارند تا بتوانند میزان سرو صدای تولیدی از سمت حیوان خانگی را کنترل کنند.

وجود شغل آرایشگر حیوانات خانگی به­ خصوص در شهرهای بزرگ می­تواند نیاز خیلی از افراد را برآورده کند. اگر کمی با قیچی و کوتاهی مو آشنایی دارید می­توانید به صورت آنلاین دوره ­های آموزشی کوتاهی مو و آرایشگری حیوانات خانگی را بیاموزید و درآمد بسیار عالی و خوبی را کسب کنید.

یکی از الزامات اینکه بتوانید آرایشگر حرفه­‌ای حیوانات خانگی بشوید این است که بتوانید با حیوانات خیلی خوب ارتباط برقرار کنید. زمانی­که گربه یا سگ احساس کند که شما دارای ارتباط خوبی با او هستید و او را دوست دارید با شما راحت­تر کنار می‌­آید و نتیجه کار شما به­ صورت حرفه‌­ای او را آرایش میکنید.

شغل پت استایلیست

شغل آرایشگر حیوانات خانگی فقط به کوتاه کردن موی حیوانات ختم نمی­‌شود. خدماتی مانند کوتاهی ناخن و سوهان کشیدن برای از بین بردن تیزی ناخن، برس کشیدن موها به منظور بیرون آوردن موهای مرده و گره خورده، تمیز کردن داخل گوش، مسواک و نظافت داخل دهان و دندان، مدل­‌های مختلف کوتاهی مو جزء وظایف یک آرایشگر حیوانات خانگی است. این ­را در نظر بگیرید که برای هر کاری شما هزینه جداگانه دریافت خواهید کرد. به­ یاد داشته باشید که خدمات مربوط به حیوانات خانگی، خدمات ارزان قیمتی نیست و شما با وارد شدن به این حوزه می­توانید با ارائه خدمات با کیفیت درآمد خوبی کسب کنید.

اصلا نگران نباشید. شما با شغل آرایشگری حیوانات خانگی دچار بیماری نخواهید شد. یکی از شروطی که آرایشگرها، حیوانات را برای اصلاح و آرایش می­پذیرند گواهی سلامت و کارت واکسیناسیون حیوانات است که باید همراه افراد باشد. پس خیال­تان بابت سلامتی خودتان راحت باشد.

درآمد حدودی یک آرایش حیوانات خانگی چقدر است؟

همانطور که برای ما انسان­ها آرایشگاه‌­های متفاوتی وجود دارد که براساس خدماتی که ارائه می‌­دهند هزینه­‌های مختلفی دریافت می‌­کنند برای حیوانات خانگی هم این امر پابرجاست. به­ عنوان مثال هزینه کوتاهی مو یک سگ تقریبا حدود صد و پنجاه هزار تومان تا سیصد و پنجاه هزار تومان است. خدمات دیگر هم هزینه­‌های جداگانه­‌ای دارد. در نتیجه می­تواند درآمد خوبی را برای­تان فراهم کند.

کلام آخر

برای اینکه در دوران بازنشستگی به شغل جدیدی مشغول شوید باید غیر از درآمدی که کسب می‌­کنید تمام جوانب کار را بررسی کنید. اینکه کار باید با روحیات شما سازگاری داشته باشد، برای آرایشگری حیوانات خانگی باید ارتباط خوبی با آن‌­ها داشته باشید. سلامتی خود را در اولویت قرار دهید و از کارتان لذت ببرید. شغل آرایشگر حیوانات خانگی کاری مفرح و لذت­بخش است که درآمد خوبی هم دارد. اگر به این کار علاقه دارید حتما در آن موفق خواهید شد.

نحوه رفتار با سالمند چگونه باید باشد؟ کلیک کنید و بخوانید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا