A
اطلاعات کاربردی سالمندان

تولید مواد اولیه غذایی در دوران بازنشستگی

بازنشستگی فرصتی است که برای­تان پیش آمده است و اگر برای آن از قبل برنامه­ ریزی کرده باشید می­‌توانید این دوره را به ­خوبی و خوشی بگذرانید. شاید کنار گذاشتن شغل و حرفه‌­ای که سی سال به آن مشغول بوده‌­اید، کمی برای­تان اذیت کننده باشد، اما مطمئنا انجام اموری که از آن­‌ها لذت می‌برید، احساس ناراحتی هم کم­ کم به ­فراموشی سپرده خواهد شد. یکی از این کارها تولید مواد اولیه غذایی است. شما با این کار می­‌توانید در خانه بمانید و مشغول باشید.

این کار بیشتر با روحیات خانم‌­ها سازگار است اما امروزه آقایون نشان داده­‌اند که در زمینه کیک و شیرینی­ پزی هم استعداد خیلی خوبی دارند.

تهیه کیک و شیرینی خانگی به عنوان شغل دوران بازنشستگی

اگر به فروشگاه­‌ها برای خرید مراجعه کرده باشید حتما متوجه شده­‌اید که برای هر ماده غذایی، نوع نیمه آماده و حتی آماده آن وجود دارد. اما همه می‌دانیم که این غذاها دارای مواد نگه­دارنده هستند که می­‌تواند برای سلامتی ما مضر باشد.

از طرفی خانم­‌های شاغل به­ خاطر کمبود وقت، مجبور هستند یک­سری از مواد اولیه غذا را به­ صورت آماده تهیه کنند تا هنگام طبخ غذا خیلی سریع وارد عمل شوند.این نیاز باعث به­ وجود آمدن فرصت شغلی شده که خانم‌­های خانه­ دار و افراد بازنشسته می‌­توانند با ورود به آن خیلی زود به درآمد برسند.

یکی از کارهایی که این افراد انجام می‌­دهند تولید پیاز داغ، یکی از مواد اولیه اصلی برای تهیه غذاست. پیاز در همه فصول موجود است اما برای اینکه بتوانید سود بالاتری به ­دست آورید در فصل­‌هایی که پیاز فراوان است می‌­توانید خریداری، خرد و سرخ کنید و برای فروش همیشه پیاز سرخ­ شده داشته باشید. پیاز سرخ­ شده آماده یکی از نیازهای یک خانم شاغل است.

تولید مواد اولیه غذایی محدودیت ندارد!

یک فرد خلاق کارش را با تولید مواد غذایی مانند پیاز سرخ کردن محدود نمی­‌کند؛ با کمی خلاقیت می‌­توانید مواد اولیه دیگری تهیه کرد و محصولات سبد فروش خود را افزایش داد.

یک نمونه دیگر که افراد می‌­توانند انجام دهند این است که بادمجان سرخ­ شده یا کبابی تهیه کنند. خیلی از خانم‌­ها دوست دارند از غذاهایی استفاده کنند که دارای بادمجان کبابی باشد اما به­ دلیل سخت بودن مراحل کبابی کردن بادمجان، از تهیه غذایی مانند میرزاقاسمی یا کشک بادمجان منصرف می‌­شوند. شما با تولید کردن مواد اولیه غذا می­‌توانید بسیاری از نیازهای خانم­های خانه­دار شاغل یا حتی افرادی که به­صورت مجردی زندگی می­کنند را حل کنید.

در تولید مواد اولیه غذایی شما دست و بال­تان باز است و می­‌توانید کارهای مختلفی انجام دهید. پاک کردن نخود فرنگی و بسته ­بندی آن، پاک کردن لوبیا‌سبز و خرد کردن آن همگی می­‌تواند راهی برای افزایش درآمد شما باشد.

خیلی از خانم‌­ها، سبزی­‌های معطری که در غذاها استفاده می‌­شود را تهیه می‌­کنند. سبزی را پاک کرده، شسته، خشک کرده و آن سبزی خشک ­شده را به ­فروش می­‌رسانند.

در تولید کردن مواد غذایی باید کمی خلاقیت به ­خرج دهید تا نیاز افراد در آشپزخانه و حین آشپزی را بشناسید و آن­ را حل کنید.

فروش مواد غذایی در دوره بازنشستگی

ولی این نکته را فراموش نکنید!

نکته بسیار مهم در تولید مواد اولیه غذا، کیفیت و تمیز بودن محصولات است. اگر محصول شما با کیفیت باشد مشتریان به یک­دیگر شما را معرفی می‌کنند. شاید برای شروع از همسایه‌­ها، آشنایان و دوستان شروع کنید اما با کمی صبر و بالا بردن کیفیت مواد، آن­‌ها شما را به دیگران معرفی خواهند کرد و بعد از مدت کمی خواهید دید که برای تولید مواد اولیه غذا، زمان هم کم می‌­آورید.

شغل مناسب برای روزهای بازنشستگی

تولید مواد اولیه غذایی می­‌تواند شغلی مناسب برای دوران بازنشستگی باشد، زمانی­که می­‌توانید در کنار خانواده و نوه­‌هایتان باشید و به کسب و کارتان هم برسید.

شما با این کار نیاز اولیه خانواده خود را برطرف و با تولید بیشتر کسب درآمد می‌­کنید. امروزه فروش محصولات غذایی اگر باکیفیت باشد کار سختی نیست. می‌­توانید برای تولیدات­تان یک گروه یا کانال در پیام­رسان­‌هایی مانند واتس­آپ ایجاد کنید، محصولاتتان را قرار دهید و سفارش بگیرید. می‌­توانید کارتان را در شبکه‌­های مجازی مانند اینستاگرام معرفی و مشتری بیشتری جذب کنید.

با مشغول بودن به تولید مواد اولیه غذا به­ قدری سر شما شلوغ می­‌شود که زمانی برای غصه خوردن دوره بازنشستگی برای­‌تان باقی نمی­‌ماند.

کلام آخر

مهم این است که افراد در دوره­‌های مختلف زندگی­شان بتوانند کاری انجام دهند و از آن لذت ببرند. دوره بازنشستگی هم می‌­تواند دوره بسیار شیرینی برای­تان باشد و از بودن لحظاتی در کنار خانواده و فرزندان­تان لذت ببرید. تولید مواد اولیه غذایی می­‌تواند یک فرصت شغلی مناسب و پردرآمد برای افراد بازنشسته باشد تا علاوه ­بر بودن در محیط خانه و استراحت کردن، با شغلی که انجام دادن آن راحت است هزینه­ های موجود در دوره بازنشستگی خود را کمتر کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا