A
اطلاعات کاربردی سالمندان

کسب درآمد با وبلاگ نویسی در دوران بازنشستگی

سی سال کار کردن در یک زمینه می­تواند از شما یک شخص حرفه‌­ای و مقتدر بسازد. البته شاید کمی خسته کننده باشد اما تبریک می­گوییم که سی سال کار کردن شما به ­پایان رسیده و وارد دوران بازنشستگی شده‌اید. تا قبل از این، روزهای سخت و طاقت‌­فرسای شغل­تان شما را تحت فشار و استرس قرار داده اما وقت آن رسیده که کمی به خودتان استراحت دهید. بهتر است کمی آرامش خاطر را تجربه کنید و از آن لذت ببرید. اما شما بهتر از هر شخص دیگری می­دانید که با تمام شدن روزهای کاری و فرا رسیدن دوره بازنشستگی کمی از حقوق­تان کاهش می­‌یابد. اما آیا هزینه‌­های شما هم کاهش می‌­یابد؟ هزینه‌­ها نه تنها ثابت نمی­‌ماند بلکه هر روز در حال افزایش هستند. در کشورهای پیشرفته وبلاگ نویسی یک شغل بسیار جا افتاده با درآمد بالا است و هر شخصی می­تواند در آن وارد و متخصص شود. در کشور ما وبلاگ نویسی شغلی در حال پیشرفت است که می­تواند درآمد مناسبی را در روزهای بازنشستگی بسازد.

وظایف یک وبلاگ نویس چیست؟

امروزه فضای اینترنت و دیجیتال، افراد و کسب­ و ­کارها را مجبور کرده که وارد این فضا شوند و برای خود و حوزه فعالیت­شان سایت ایجاد کنند. اینکه شغل­تان فروش محصولات است یا ارائه خدمات فرقی نمی­‌کند، برای اینکه سایت شما کاربر و مخاطب را راضی کند نیاز دارید که مطالبی در راستا و معرفی فعالیت خود بپردازید. در واقع گوگل معیارهایی دارد که براساس آن سایت­ها را رتبه ­بندی می‌­کند. برای آنکه یک سایت بتواند به رتبه بالاتری برسد نیاز دارد که سایت آپدیت و به‌­روز شده‌­ای داشته باشد. در اینجاست که وبلاگ نویس به کمک کسب­ و کارهای اینترنتی می‌­آید. یک وبلاگ نویس می­تواند با زبان واضح و بیانی شیوا در مورد محصولات و خدمات شما مطالبی را بنویسد، شما آن­ها را در سایت­تان انتشار دهید و مخاطب را به­ سمت سایت جذب کنید. بنابراین وظیفه یک وبلاگ نویس نوشتن مطالب در رابطه با محصولات و خدمات است.

مهارت های لازم برای یک وبلاگ نویس

کسانی­که به نوشتن و نویسندگی علاقه دارند می­توانند در این زمینه موفقیت­‌های زیادی کسب کنند. اگر بتوانید نوشتن را در یک حوزه خاص ادامه دهید نوشتن برایتان خیلی راحت­تر خواهد شد. زمانی­که با یک زمینه فعالیت، آشنایی داشته باشید خیلی روان­تر و سریع­تر به تولید محتوا و وبلاگ نویسی می‌­پردازید. علاوه بر آشنایی با کلمات و دستور زبان فارسی باید با علائم نگارشی هم آشنایی داشته باشید. یکی از نکات مهم در مطالبی که وبلاگ نویس باید به آن توجه کند، رعایت اصول نگارشی است.

برای اینکه بتوانید در این زمینه متخصص شوید، می­توانید در کلاس­ های نویسندگی و تولید محتوا شرکت کنید. خوشبختانه با وجود فضای اینترنت میتوانید به خیلی از این آموزش­ها به­ صورت رایگان دسترسی داشته باشید یا با قیمت‌­های خیلی پایین آموزش ­های نویسندگی را ببینید. همانطور که مشاهده می‌کنید شما در دوره بازنشستگی هم جای یادگیری و پیشرفت دارید، اما اگر خودتان بخواهید.

آموزش و تمرین نویسندگی

مزایای وبلاگ نویسی برای بازنشستگان

شما می توانید بدون اینکه مسیرهای طولانی تا محل کار را طی کنید به صورت دورکار، روی مبل با هر لباسی که راحت هستید بنشینید و دست به­ قلم شوید. بودن در کنار خانواده حتی زمان­‌هایی که به کار مشغول هستید تجربه جدید و شیرینی است که با وبلاگ نویسی می­توانید به آن دست یابید.

برای وبلاگ نویسی نیاز به فعالیت­ های سخت بدنی ندارید. این شغل جزء مشاغلی است که شما باید ساعت­‌ها بنشینید، فکر کنید و بنویسید. اما پیشنهاد می­‌کنیم برای اینکه سلامتی و استایل بدنی خود را حفظ کنید یک برنامه ورزشی سبک در برنامه ­ریزی روزانه خود قرار دهید. سلامت جسم به سلامت ذهن کمک می­‌کند که بتوانید خیلی بهتر بنویسید.

مشاغل و حرفه‌­ها می­توانند به شما استرس وارد کنند. احساسی که برای شما در این روزها خوشایند نیست. شغل وبلاگ نویسی شما را در فضای آرامی قرار می­‌دهد که می­توانید بدون استرس به کار خود ادامه دهید.

برخلاف حقوق بسیار پایین مشاغلی که دورکاری هستند، شما می­توانید با مشغول بودن به وبلاگ نویسی درآمد خوبی کسب کنید.

درآمد یک وبلاگ نویس به­ صورت پروژه­ ای مشخص می‌­شود و شما می­توانید ساعات کاری و تعداد پروژه­ ها را خودتان مشخص کنید. می‌توانید ساعت کاری را به­ گونه‌­ای تنظیم کنید که ساعات بیشتری در کنار خانواده و دوستان خود باشید و از با هم بودن لذت ببرید.

کلام آخر

در دوره بازنشستگی سعی کنید از زندگی لذت بیشتری ببرید. خود را ملزم نکنید برای به­ دست آوردن درآمد بالاتر به کارهای سخت تن دهید. وبلاگ نویسی شغلی است که می­توانید به ­راحتی و با آرامش خاطر به ­آن مشغول شوید و درآمد خوبی را هم کسب کنید. مهم این است که به­ گونه‌ای برنامه‌ریزی کنید تا بتوانید زمان بیشتری را در کنار عزیزان­تان بگذرانید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا