A

مشاوره آنلاین و تلفنی سالمندان

اگر فردی سالمند در کنار شما زندگی می‌کند، فراموش نکنید که یک حامی و همراه خوب و مهربان برای او باشید و هیچ‌وقت او را فراموش نکنید. معمولا افراد در این دوره از زندگی‌شان احساس تنهایی بیشتری می‌کنند و زودرنج‌تر هستند. شاید بگویید که ما همیشه کنار افراد سالمند خانواده هستیم و یا پرستاری تمام وقت را برای او گرفته‌ایم تا هیچ ساعتی تنها نباشد، اما این احساس تنهایی بیشتر مربوط به روح و درون افراد می‌شود.

آن‌ها بخش زیادی از زندگی‌ را با چالش‌های فراوان سپری کرده‌اند و اکنون بعد از بزرگ شدن فرزندشان یا فوت شدن عزیزان نزدیک و یا بازنشسته شدن احساسات مختلفی مانند افسردگی، اضطراب، استرس، ترس و غیره را تجربه می‌کنند و در این بهترین راه استفاده از خدمات مشاوره آنلاین برای سالمندان است.

مشاورین متخصص در این مراکز به سالمندان کمک می‌کنند تا بتوانند این دوران را بهتر و با آرامش و شادی بیشتری سپری کنند و اتفاقات و دستاوردهای مثبت زندگی را به آن‌ها یادآوری می‌کنند. اگر می‌خواهیم اطلاعات بیشتری درباره نیازهای روحی و سیستم مشاوره سالمندان داشته باشید، با ما تا انتها همراه باشید.

سالمندان چه نیازهایی دارند؟

زمانی که سن افراد بالا می‌رود و پیر می‌شوند، روح آن‌ها حساس‌تر و نیازهای آن‌ها بیشتر می‌شود. بنابراین اگر سالمندی در خانواده خود دارید، بیشتر از او مراقبت کنید و به او توجه بیشتری داشته باشید. گاهی فقط کافی است چند ساعت زمان بگذارید و فقط کنار سالمندان بنشینید و بگذارید هرچقدر که می‌خواهند با شما صحبت کنند و به آن‌ها این حس را منتقل کنید که همیشه کنارشان هستید و آن‌ها را دوست دارید.

افراد در دوران سالمندی بیشتر از هر زمان دیگری به حمایت روانی احتیاج دارند و بنابراین تلاش کنید که ذهن آن‌ها را آرام و دغدغه‌ی آن‌ها را کمتر کنید. بخشی از نیازهای سالمندان عبارت است از:

  • سالمندان نیاز دارند که با کمک اطرافیان و مشاورین اعتمادبه‌نفس خود را برگردانند.
  • افراد متخصصی باید همراه سالمندان باشند تا آن‌ها بتوانند از دست دادن نزدیکان و خانواده را بپذیرند.
  • افراد سالمند نیاز دارند که به آن‌ها یادآوری شود که هنوز قابل احترام و عزیز هستند و جایگاهشان در خانواده تغییری نکرده است.
  • باید همراه افراد سالمند بود تا بتوانند به بهترین شکل با مشکلات روبرو شوند و وضعیت خود را بپذیرند.
  • افراد در دوران پیری دچار برخی از احساساتی مانند ناتوانی، آسیب‌پذیری، عصبی بودن، ترس از بدتر شدن شرایط جسمی و از دست دادن سلامت، نگرانی از تنها و فراموش شدن، تحقیر و غیره می‌شوند و همین موضوع باعث می‌شود که نتوانند مانند گذشته زندگی کنند. در این زمان آن‌ها نیاز دارند که یک روانشناس سالمندان به آن‌ها کمک کند و همچنین اطرافیان نیز در بهتر شدن شرایط تلاش کنند.
  • برخی از سالمندان دچار افسردگی یا سندروم آشیانه خالی می‌شوند. آن‌ها احساس می‌کنند که به دلیل ناتوانی و دور بودن از فرزندان و غیره خود را در خانه‌ای تنها زندانی می‌بینند. اگر سریع با کوچکترین علایم و نشانه‌های افسردگی به فکر آن‌ها نباشید و با مشاورین صحبت نکنید، باعث می‌شوید که آن‌ها با مشکلات بیشتر و سخت‌تری مواجه شوند.
  • علاوه بر نیازهای عاطفی که گفته شد، سالمندان به نیازهای دیگری مانند نیاز به تفریح، نیاز جسمانی مانند حمام، پخت غذا، خرید کردن، شست‌وشو و موارد دیگر نیز احتیاج دارند. حتی افراد در زمان پیری به داشتن ارتباط اجتماعی و شرکت در گروه‌های مختلف و پیدا کردن دوست و هم‌صحبت نیز نیاز دارند. بنابراین به نیازهای پدربزرگ و مادربزرگ‌ خود توجه کنید و برای بهتر شدن حال روحی آن‌ها از امکانات تخصصی مشاوره آنلاین برای سالمندان استفاده کنید.

با مشکلات سالمندان آشنا شوید

علاوه بر نیازهای روحی و جسمی که برای افراد در دوران سالمندی ایجاد می‌شود، آن‌ها با مشکلات دیگری نیز مواجه می‌شوند. اگر فردی سالمند در خانواده دارید، اطلاع از مشکلات آن‌ها باعث می‌شود که درک بهتری از شرایط پیدا کنید و در نتیجه بتوانید همراه و یار خوبی برای آن‌ها باشید. برخی از مشکلات آن‌ها عبارت است از:

  • افراد سالمند ممکن است دچار بی‌خوابی شوند و نتوانند خواب مرتب و آرامی داشته باشند.
  • برخی از افراد در سالمندی دچار اختلالاتی مانند کم یا ناشنوایی، بیماری آلزایمر، هذیان‌های شبانه و… می‌شوند.
  • یکی از مشکلاتی که سالمندان با آن مواجه می‌شوند، وابسته شدن به دیگران از نظر مالی است و همین موضوع آن‌ها را به شدت اذیت می‌کند.
  • افراد در سالمندی با احساساتی مانند ترس از گم شدن، اضطراب‌هایی غیرقابل کنترل، نداشتن توانایی جوانی و… مواجه می‌شوند که آن‌ها را دچار افسردگی خواهد کرد.
  • پیدا کردن اندوه بزرگی به دلیل فوت شدن اعضای خانواده و یا دوستان.
  • از دیگر مشکلات سالمندان می‌توان به نابینا یا کم بینا شدن آن‌ها اشاره کرد.

بنابراین در هر زمانی که احساس کردید که فرد سالمند دچار این مشکلات شده و علائمی مانند حساس شدن بیش از حد، کاهش بیش از حد وزن، مصرف بیش از حد خوراکی‌های مضر، تصمیم برای خودکشی، احساس دردهایی بدون دلیل، کنار گذاشتن کارهایی که به آن‌ها علاقه داشته است، ناامیدی پیش از حد و… را بروز می‌دهد، حتما بیشتر به فکر او باشید و از یک متخصص و مرکز مشاوره آنلاین کمک بگیرید. روانشناس سالمندان کمک می‌کند که آن‌ها دوران پیری شادتر و با احساس بهتری را سپری کنند.

چرا باید از مشاوره آنلاین برای سالمندان استفاده کرد؟

همانطور که سلامت جسمی افراد سالمند اهمیت دارد، باید به سلامت روحی آن‌ها نیز اهمیت دهید. مرکز مشاوره سالمندان زیمد به افراد کمک می‌کند تا بتوانند با احساس غم و ناراحتی خود کنار بیایند و شرایط زندگی خود را درک کرده و آن را بپذیرند. روانشناسان ما‌ با فرد سالمند هم‌دردی کرده و به او کمک می‌کنند تا اعتمادبه‌نفس از دست داده خود را دوباره بدست بیاورند و متوجه اتفاق‌های خوب زندگی شوند. سیستم مشاوره آنلاین زیمد برای سالمندان به کمک خانواده‌ها و از همه بیشتر افراد سالمند آمده است و تا دیگر مجبور به مراجعه حضوری نباشد.

سالمندان با هر شرایط جسمی که دارند، می‌توانند در هر مکانی که هستند، به راحتی و با کمترین هزینه با مشاورین متخصص ما صحبت کنند و مشکلات و احساسات خود را مطرح کنند تا روانشناس‌ها برای برطرف شدن نگرانی و احساسات مختلف به آن‌ها کمک کنند. در مشاوره آنلاین ما تمام اطلاعات و صحبت‌ها بین افراد سالمند و روانشناس باقی می‌ماند و بنابراین سالمندان می‌توانند در هر زمانی با خیال راحت غم، اضطراب، ترس و… خود را مطرح کنند. در دنیای امروز بهترین انتخاب برای کمک به حال خوب سالمندان، تماس با سیستم مشاوره آنلاین است.

سخن پایانی

افراد سالمند علاوه بر مراقبت‌های جسمی و معیشتی به مراقبت‌های روحی نیز احتیاج دارند. بنابراین اگر پدربزرگ و مادربزرگی سالمند دارید، بهتر است به خانه او بروید و با رفتارهای خود به او ثابت کنید که مانند گذشته موقعیت باارزشی در خانواده دارد و هنوز می‌تواند کارهای بسیاری انجام دهد. اگر متوجه علایمی در رفتار او شدید که در گذشته وجود نداشته است، حتما آن‌ها را جدی بگیرید  مخصوصا اگر به تازگی عزیزی را از دست داده است و یا احساس ناراحتی و ناتوانی می‌کند.

شما به تنهایی نمی‌توانید تمام مشکلات و نیازهای روحی او را حل کنید و به همین دلیل از یک مشاوره آنلاین برای سالمندان کمک بگیرید تا روانشناس‌ها با او صحبت کنند و انرژی زندگی را در او زنده کنند. اما فراموش نکنید که رفتار شما نیز اهمیت بسیاری در برگشتن اعتمادبه‌نفس و حس شادی در سالمندان دارد. مشاوره آنلاین سالمندان همراه شما است تا در هر موقعیت و مکانی بتوانید با مناسب‌ترین هزینه و به سرعت با افراد متخصص صحبت کنید.

دکمه بازگشت به بالا