A
سلامت روان سالمندان

بهترین خدمات روانشناسی و مشاوره در بزرگسالی و سالمندی

امروزه از کشور ما به عنوان یکی از کشورهای در حال توسعه یاد میشود. اما توسعه یافتگی تنها در موضوعات اقتصادی، صنعتی و حتی نظامی و سیاسی نیست. به هرحال بحث هایی از قبیل سلامت روان، بهداشت روانی و حتی سبک های زندگی سالم مورد توجه قرار گرفته اند و این باور غلط که تنها افراد مجنون و دیوانه باید به مشاوران و روانشناسان مراجعه کنند، بسیار کمرنگ شده است. در این مقاله سعی شده تا انواع خدمات روانشناسان و مشاوران به بزرگسالان و سالمندان عزیز ارائه شوند تا با روشن سازی این قبیل خدمات بتوان جامعه ای سالم تر و رشدیافته تر داشت.

مشاوره و راهنمایی

یکی از بهترین خدماتی که میتوان از روانشناسان اخذ نمود، بهره مندی از مشاوره و راه حل هایی است که توسط آنان ارائه میشوند. شاید بسیاری از مشکلات سالمندان و همچنین بزرگسالان با یک یا دوجلسه مشاوره حل شود و بتوان راهی برای باز کردن گره های کوچک و بزرگ زندگی پیدا نمود.

کمک به رشد و پیشرفت در زندگی

در بسیاری از اوقات افرادی که به روانشناسان مراجعه میکنند شور و شوق زندگی ای بهتر و موفق تر در سر دارند. این افراد از مشکلات روحی و روانی رنج نمیبرند، تنها به دنبال پیشرفت، رشد و بالابردن توانایی های خود هستند که با مراجعه به روانشناسان و با یادگیری تکنیک های موثر به این خواسته خود دست پیدا میکنند. امروزه سالمندان و بزرگسالان همواره به دنبال پیشرفت و رشد در تمام ابعاد زندگی شان هستند، اگر شما هم جزء این دسته از افراد هستید مراجعه به یک روانشناس خوب را پیشنهاد میکنیم.

برقراری ارتباط بهتر و موثرتر با افراد دیگر

به عنوان مثال شما یک پدربزرگ و یا یک مادربزرگ هستید. شاید نتوانید اونطور که باید با نوه ها و حتی فرزندان خود ارتباط برقرار کنید و همیشه از این شکاف بین نسل ها ناراحت باشید. روانشناسان میتوانند با آموزش تکنیک ها و گفت وگوهای موثر، به بهبودی این روابط کمک کنند.

کمک به هم نوع خودتان

شاید خیلی از ما سالمندان، بیماران و یا افرادی که ناتوانایی هایی دارند را بشناسیم. شاید قصد یاری به آن ها را داشته باشیم و حتی بخواهیم با ارتباط برقرار کردن، به آنان کمک کنیم. روانشناسان یکی از افرادی هستند که میتوانند به شما برای نحوه یاری و کمک به این عزیزان راهنمایی کنند.

تشخیص و درمان افراد با اختلالات روانی مزمن و غیرمزمن

وظیفه حیاتی هر روانشناسی تشخیص، مداخله و درمان اختلالات روانی است. اختلالاتی چون اختلالات شخصیت، افسردگی و خلقی، اختلالات عصبی رشدی، اختلالات خوردن و خوابیدن و… میتوانند با برنامه های درمانی منظم و کارآمد درمان و کنترل شوند.

درمان بدون عوارض

هنر یک درمانگر روانشناس این است که بدون تجویز داروهای پُرعوارض شیمیایی و غیر شیمیایی به بیمار خود کمک کند و او را درمان کند. روانشناسان با استفاده از تکینیک ها و رویکردهای درمانی متنوع، میتوانند به مردم کمک کنند. این درمان ها و رویکرد ها عمدتا بدون تجویز دارو بوده و بزرگسالان و سالمندان میتوانند با این شیوه بر مشکلات خود فائق شوند. به عنوان مثال یکی از مشکلات شایع در بزرگسالان و سالمندان مشکلات خواب هستند. مشکلات خواب به راحتی و با انجام چند تکنیک ساده قابل درمان بوده و یک روانشناس بدون تجویز هیچ دارویی آن را درمان خواهد کرد.

بهزیستی و سلامت سبک زندگی

نوع تغذیه، ورزش و حتی طرز رفتار و تفکر میتوانند تاثیر مستقیمی بر کیفیت زندگی شما بگذارند. تکنیک های حل مسئله، مهارت های زندگی، حل تعارضات زناشویی و سبک های فرزندپروری، همگی در حوزه فعالیت روانشاسان هستند. روانشناسان میتوانند با آموزش این تکنیک ها و ترفندها به شما کمک کنند.

معرفی یک روانشناس خوب

در این قسمت سعی داریم یکی از روانشناسان خوب در داخل ایران را به شما معرفی کنیم. “سید مصطفی ضرابی حسینی”، روانشناس بالینی فعال در حوزه سلامت روان و سبک زندگی است. او پژوهشگر حوزه افسردگی، اضطراب و استرس میباشد و دارای بیش از ۲۰ مقاله علمی داخلی و بین المللی است. سید مصطفی ضرابی حسینی عضو انجمن روانشناسان ایران، عضو باشگاه پژوهشگران و نخبگان کشور و همچنین موسس “مجموعه روانشناسی سزاوار” میباشد.

مصطفی ضرابی

برای بهره مندی از مشاوره تلفنی و جلسات آنلاین، میتوانید از راه های ارتباطی زیر استفاده فرمائید:

درخواست مشاور روانشناسی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا