A
اطلاعات کاربردی سالمندان

بهترین پوشک بزرگسالان کدام است؟

اگر به دنبال راهنمای کاملی برای انتخاب پوشک بزرگسالان هستید، جای درستی آمده‌اید.

زمانی که سن افراد بالاتر می‌رود، دچار معضلات متعددی می‌شوند. راه حل برخی از این مشکلات استفاده از پوشک بزرگسال است. پوشک بزرگسالان برای شرایط مختلفی مانند بی‌اختیاری، اسهال شدید، اختلال تحرک و یا زوال عقل (دمانس) مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگر شما هم با هر کدام از این مشکلات در خود یا اطرافیان خود مواجه شده‌اید، این مقاله راهنمای کاملی برای معرفی بهترین پوشک برای بزرگسال است که شما را در خرید بهترین برند پوشک بزرگسال همراهی می‌کند.

پوشک بزرگسال یکی از پرمصرف‌ترین محصول بهداشتی برای مشکل بی‌اختیاری افراد در سنین بالا است. در حالی که هم مردان و هم زنان با توجه به گذر سن و بیماری‌هایی مانند دیابت و چاقی و چندین علت دیگر دچار مشکلات بی‌اختیاری می‌شوند، اما احتمال این مشکل در زنان به علت زایمان، بارداری و بسیاری از شرایط دیگر به مراتب بیشتر از آقایان است. به همین جهت کاربرد این پوشک‌ها برای خانم‌ها بیشتر از آقایان است.

انواع پوشک بزرگسالان

پوشک بزرگسالان انواع مختلفی دارد و زمانی که قصد خرید آن را دارید حتما با چند نوع مختلف آن روبرو خواهید شد. بنابراین برای این که بتوانید بهترین پوشک بزرگسال را پیدا و در نهایت انتخاب کنید، باید قبل از آن بدانید که یک پوشک خوب بزرگسال چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد. پوشک یا پوشینه بزرگسال در دو نوع چسبی و شورتی در بازار موجود است. پوشک های چسبی مناسب بزرگسالانی است که تحت مراقبت افراد خاصی هستند و یا فقط مشکل تحرک دارند.

پوشک بزرگسال چسبی دارای چسب در هر دو طرف آن است. این پوشک برای تعویض راحت‌تر است؛ برای عوض کردن آن شاید حتی نیاز به تعویض لباس و یا بلند شدن از روی صندلی و تخت هم نباشد. می‌توان به راحتی آن را عوض کرد. پوشینه های بی اختیاری چسبی بزرگسال برای استفاده در شب بسیار مناسب‌اند. اگر خودتان یا اطرافیان شما از بی‌اختیاری جدی رنج می‌برید، یکی از این پوشک های چسبی که قدرت جذب بالا دارد را انتخاب کنید.

چند نکته برای خرید پوشک‌های چسبی و شورتی بزرگسالان

پوشک‌های بزرگسالان هم برای مردان و هم برای زنان، به گونه‌ای طراحی شده‌اند که غیرقابل نفوذند. مایعات ادرار در آن نشت نمی‌کنند. این پوشک‌ها با موادی ساخته می‌شوند که پوست بدن سالمند به آن‌ها حساسیت نشان نخواهد داد و در آن احساس راحتی خواهند داشت.

یکی از بهترین راه‌ها برای جایگزین کردن داروی بی‌اختیاری، پوشیدن پوشک است. این پوشک‌ها برای زمان‌هایی که قصد مسافرت رفتن دارید، می‌خواهید شب را غیر از فضای خانه خود بگذرانید یا در مکان‌های عمومی قدم بزنید، بسیار مناسب است. اصلاً مهم نیست که دوست دارید به کجاها بروید، وقتی این پوشک‌ها را بپوشید احساس راحتی خواهید کرد و هر کجا که بخواهید می‌توانید به همانجا آزادانه قدم بگذارید. اما ویژگی‌هایی که قبل از خرید پوشک بزرگسالان باید به آن‌ها دقت کنید، در زیر به صورت کامل شرح داده می‌شود:

  • سایز پوشک مناسب خود را باید بدانید. اشتباه نکنید. منظور از سایز، سایز شلوار نیست. بلکه باید اندازه دور کمر خود را به سانتی‌متر داشته باشید.
  • شکل و اندازه بدن شما نیز در انتخاب پوشک شما عامل مهمی تلقی می‌شود. باید پوشکی را انتخاب کنید که جلوی نشتی را بگیرد.
  • باید به توانایی‌های عملکردی خود یا فرد مصرف‌کننده نیز در حین خرید پوشک توجه کنید. ممکن است مشکل شما فقط مشکل تحرک باشد که در این صورت بی‌اختیاری شما خفیف تلقی می‌شود.
  • به نوع بی‌اختیاری که دچار آن هستید و میزان شدت و جدیت آن نیز توجه داشته باشید. باید سطح جذب پوشک را در نظر بگیرید.
  • آیا کسی را دارید که مواظب شما باشد؟ اگر کسی می‌تواند از شما مراقبت کند، می‌توانید پوشک راحت‌تری را انتخاب کنید.
  • چه میزان در مورد استفاده از پوشک‌ها خاطرتان راحت است؟
  • قیمت و میزان راحتی محصولی که قصد خرید آن را دارید حتما در نظر بگیرید.

بیشتر بخوانید

نگهداری از سالمند پوشکی

مقایسه‌ پوشک های شورتی و چسبی افراد بزرگسال

اگر ویژگی‌هایی که در بالا به آن اشاره کردیم و همچنین سوال‌هایی را که مطرح کردیم را برای خود حل کردید و متوجه آن‌ها شده‌اید، حال وقت آن است که تفاوت بین این دو نوع پوشک بزرگسال را بدانید.

پوشک شورتی بزرگسال

همانطور که از نام این پوشک پیداست، عملکرد آن شبیه شورت است. پوشک شورتی بزرگسالان برای زنان و مردان بزرگسالی که دارای مشکلات جدی بی‌اختیاری و عدم کنترل هستند بسیار مناسب است. این مدل از پوشک بزرگسالان دارای لایه جذب بسیار قوی است که جلوی بیرون زدن مدفوع و ادرار شما را می‌گیرد و باعث می‌شود که تا حد بسیار زیادی در آن احساس راحتی کنید. شما می‌توانید چندین پوشک شورتی را در بازار بیابید اما چیزی که بسیار اهمیت دارد، این است که بهترین مارک پوشک بزرگسال کدام است که از ابتدای مقاله هدف ما پرداختن به همین موضوع است.

پوشک بزرگسال چسبی

پوشک چسبی هم برای افرادی که دچار بی‌اختیاری خفیف‌تری هستند مناسب است. توضیحات بیشتر در مورد این نوع پوشک را کمی بالاتر مفصل ارائه داده‌ایم.

خرید پوشک افراد مسن

بهترین برند پوشک بزرگسالان : کدام پوشک بزرگسال برای شما مناسب است؟

نکته‌ مهم دیگری که در مورد انتخاب بهترین پوشک بزرگسال باید در نظر بگیرید این است که هر فرد با توجه به نیاز خودش پوشکی را انتخاب می‌کند. افراد در سنین مختلف ممکن است به علت بیماری‌های خاص دچار بی‌اختیاری در ادرار شوند. حتی ممکن است افراد سالم هم در شرایط مختلف مانند سفر طولانی، سمینار و کنفرانس‌های طولانی مدت، از پوشک بزرگسالان استفاده کنند. چیزی که باید به آن اهمیت بدهیم و توجه خود را به آن معطوف کنیم این است که پوشکی که برای فرد دیگری مناسب است، ممکن است برای ما اصلاً مناسب نباشد. پس باید با توجه به خواسته خودتان و راحتی بدن و پوست خودتان، بهترین پوشک بزرگسال را برای خود انتخاب کنید. در ادامه به معرفی بهترین مارک پوشک بزرگسالان می‌پردازیم و در نهایت انتخاب از بین آن‌ها برعهده خود شما خواهد بود.

بهترین مارک پوشک بزرگسالان (چسبی)

  • پوشک بزرگسال ایزی لایف Easy Life (ساخت کشور ایران)

پوشک ایزی‌لایف ، مناسب برای زنان و مردان بزرگسال است. این پوشک طبق آناتومی بدن انسان طراحی شده و لایه‌ محافظ عمودی آن از نشت جلوگیری می‌کند. پوشش نرم بهترین پوشک بزرگسال ایزی لایف، اجازه عبور هوا را به پوست می‌دهد و مانع از ایجاد حساسیت پوستی می‌شود. این پوشک حاوی پودر آنتی باکتریالی است که مانع از رشد باکتری‌ها می‌گردد و بوی نامطبوع را کاهش می‌دهد. در نتیجه این پوشک میزان عفونت و آلودگی پوست را به حداقل‌ترین میزان ممکن می‌رساند.

  • پوشک بزرگسال ابری فرم آبنا-Abri Form Abena (ساخت دانمارک)

مهم‌ترین و خوشایند‌ترین ویژگی بهترین پوشک بزرگسال ابری فرم، عدم مشخص شدن برجستگی آن از روی لباس است. سطح آن مانند پارچه است و برعکس دیگر محصولات مشابه آن که از پلاستیک تولید شده‌اند، پوشش سطحی این محصول کتان (پارچه) است. نوار نشانگر پر شدن این پوشک هم از دیگر مزیت‌های پوشک ابری فرم بزرگسال است. این پوشک هم مانند بقیه دارای پود جاذب قوی است و مانع حساسیت پوست بدن می‌شود.

  • پوشک بزرگسال جولی-Joly (ساخت کشور ترکیه)

پوشک بزرگسالان جولی مناسب برای آقایان و خانم‌ها است و پودر جاذب باکتری آن ضد حساسیت است. این پوشک جلوی بوی نامطبوع را می‌گیرد و از امکان نشتی می‌کاهد.

  • پوشک بزرگسال گلوری Glory (ساخت کشور ترکیه)

پوشک بزرگسال گلوری دارای پوشش اضافی برای تنفس بیشتر پوست و رد شدن هوا است که مانع از بروز حساسیت و زخم روی بدن می‌شود. سطح خشک آن نیز مانع از نشت مایع به بیرون می‌شود.

  • پوشک بزرگسال پنبه ریز (ساخت کشور ایران)

پنبه‌ریز هم یکی از بهترین برند پوشک بزرگسالان است. این پوشک نیز دارای پودر جاذب آنتی‌باکتریال که قدرت خیلی بالایی در جذب مایعات و عدم بروز حساسیت دارد است. همچنین تناسب طراحی آن با آناتومی بدن موجب عدم نشتی این پوشک می‌شود.

  • پوشک بزرگسال کمرو- Camro (ساخت کشور ایران)

کمرو، یکی دیگر از بهترین پوشاک بزرگسالان است که اتفاقا در ایران تولید می‌شود. وجود دو لایه ضد تراوش آن موجب محافظت بالا در مقابل نشتی مایعات ادراری می‌شود. این پوشک نیز پودر جاذب قوی و آنتی باکتریال دارد. همچنین مناسب برای مصارف خانم‌ها و آقایان بزرگسال است.

بهترین مارک پوشک بزرگسالان (شورتی)

  • پوشک بزرگسال ابری فلکس آبنا- Abri Flex Abena (ساخت کشور دانمارک)

همانطور که در تصویر بالا پیداست، بهترین پوشک بزرگسالان شورتی، دقیقا مانند شورت پوشیده می‌شود. این پوشک شدیداً دوست پوست بدن است و آن را دچار زخم و حساسیت نمی‌کند. نشانگر روی آن زمانی که پوشک کثیف است را مشخص می‌کند. عصاره چای سبز طبیعی موجود در آن جلوی انتشار بوی بد آن را می‌گیرد. با اینکه پوشک ابری فلکس به راحتی فیت بدن می‌شود، اما هوا به راحتی درون آن تبادل می‌شود و پوست اجازه‌ نفس کشیدن در آن را دارد.

  • پوشک بزرگسال تنا- Tena (ساخت کشور سوئد)

پوشک بزرگسال تنا نیز در اندازه‌های مختلف مانع از برجستگی و مشخص شدن پوشک از روی لباس می‌شود. این پوشک نیز دارای پودر آنتی‌باکتریال و جاذب قوی است که مانع از نشتی مایعات می‌شود. پوشک بزرگسال تنا جلوی ایجاد صدا را می‌گیرد.

  • پوشک بزرگسال نینو- Nino (ساخت کشور ایران)

نینو، بهترین مارک پوشک بزرگسالان ایرانی است که نوع شورتی آن را روانه بازار کرده است. این پوشک دوخت‌کشی ظریفی دارد که به پاها آسیبی نمی‌رساند و با پوست مهربان است. راحتی این پوشک نیز، به اندازه راحتی پوشیدن لباس زیر است. پوشک نینو دارای پودر جاذب بسیار قوی است و جلوی بوی نامطبوع را می‌گیرد.

همانطور که پیش‌تر هم گفتم، برای انتخاب هرکدام از این‌ها باید نکاتی را در نظر بگیرید. سایز کمر خود را به سانتی‌متر بدانید، نوع و شکل بدن خود را به خاطر داشته باشید و سپس از بین این بهترین پوشک‌های بزرگسالان به انتخاب یکی بپردازید.

نتیجه‌گیری

هر فردی با توجه به نیاز خودش می‌تواند از میان بهترین پوشک بزرگسالان، یک مورد را برای خود انتخاب کند و با آسودگی به کار و زندگی خود ادامه دهد. به نکاتی که آن‌ها را توضیح دادیم حتما دقت کنید و قبل از خرید آن‌ها را در نظر بگیرید. امیدوارم در معرفی بهترین پوشک بزرگسال به شما عزیزان موفق شده باشم.

نوشته های مشابه

‫۳ دیدگاه ها

  1. البته پوشک افراد مسن در درجه اول به فرهنگسازی نیاز داره و ما نتونستیم پدر مادرمون رو راضی کنیم استفاده کنند

    1. دقیقا به نکته مهمی اشاره کردید.
      متاسفانه این موضوع وجود داره. امیدوارم فواید پوشک بیشتر تبلیغ بشه برای سالمندان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا