A
اطلاعات کاربردی سالمندان

شغل مشاوره املاک برای دوره بازنشستگی

بازنشستگی یکی از تغییرهای زندگی انسان‌هاست که برخلاف تصور بیشتر افراد، کشنده یا دردناک نیست. این افراد با چنین تفکری، بازنشستگی را پایان دوران کاری خود می‌بینند و به این می‌اندیشند که دیگر زندگی آن‌ها به مراحل پایانی خود رسیده است. حتی در برخی از موارد افرادی که با این تفکر زندگی می‌کنند، با مشکلات سلامتی زیادی مواجه می‌شوند، چون روحیه آن‌ها به‌شدت تحت فشار قرار می‌گیرد. تنها ارتباط بین بازنشستگی و مرگ زودرس این است که برخی از بازنشستگان از ادامه فعالیت کاری خود خودداری می‌کنند. آن‌ها به‌جای مسئول شدن و شروع یک شغل جدید، تسلیم می‌شوند. شغل‌های مختلفی برای این افراد وجود دارد که به‌راحتی می‌توانند بهترین شغل را با توجه به شرایط خودشان انتخاب نمایند. یکی از شغل‌هایی که جذابیت زیادی برای بازنشستگان دارد، تأسیس یک بنگاه املاک است.

تأسیس یک بنگاه املاک توسط افراد بازنشسته، یکی از شغل‌های مستقلی است که انعطاف‌پذیری زیادی به آن‌ها می‌دهد. علاوه‌بر این، برقراری ارتباط با مردم و کمک به آن‌ها نیز تأثیر زیادی بر روی روحیه افراد بازنشسته خواهد داشت.

راهنمای جامع ترک سیگار در سالمندان

مهارت‌های لازم برای تاسیس بنگاه‌املاک

  • دانش محلی: یکی از مهم‌ترین مهارت‌هایی که یک مشاور املاک باید داشته باشد، دانش محلی است. یک مشاور املاک باید منطقه‌ای که در آن فعالیت می‌کند را به‌خوبی بشناسد تا بتواند ارزش خانه‌ها را به‌درستی شناسایی کند. مشاور املاک بدون شناخت محله‌ها و منطقه‌های مختلف یک شهر نمی‌تواند ارزش خانه‌ها را به‌درستی شناسایی کند. در نتیجه این امر باعث می‌شود در کار خود حرفه‌ای نباشد و کمتر کسی بتواند به وی اعتماد کند.
  • آشنایی با قوانین و مقررات: زمانی‌که یک فرد بازنشسته قصد تأسیس یک بنگاه املاک را داشته باشد، باید قبل از شروع به ‌کار در مورد قوانین و مقررات مربوط به املاک و مستغلات، اطلاعات کسب نماید. بنابراین قوانین شهرداری، قوانین مربوط به بیمه تأمین اجتماعی، قوانین ثبت سند و معامله جزو اطلاعاتی هستند که یک فرد بازنشسته به‌عنوان مشاور املاک باید از آن‌ها آگاه باشد تا بتواند هنگام معامله و اجاره ملک، اطلاعات درستی را به مشتری بدهد.
  • روابط عمومی خوب: مشاورین املاک روزانه با مشتریان مختلفی سروکار دارند. از این‌رو، باید در مورد بازاریابی و جذب مشتری نیز اطلاعاتی داشته باشند. در مرحله ارتباط با مشتری، روابط عمومی خوب می‌تواند یک مزیت فوق‌العاده برای مشاور املاک باشد. این مهارت به آن‌ها کمک می‌کند تا بهتر بتوانند با طرفین معامله مذاکره نماید.

تاسیس بنگاه املاک در دوران بازنشستگی

درآمد بنگاه املاک

مشاورین املاک معمولا درصدی از مبلغ معامله شده را از طرفین قرارداد، دریافت می‌کنند که به این درصد کمیسیون گفته می‌شود. هر چه تعداد معاملات یک بنگاه بیشتر باشد، بدیهی است که درآمد مشاور املاک نیز بیشتر خواهد بود. بنابراین می‌توان گفت که تأسیس یک بنگاه املاک برای افراد بازنشسته درآمد بسیار خوبی برای آن‌ها خواهد داشت. از این‌رو، در صورتی‌که فرد بازنشسته سرمایه لازم برای اجاره یا خرید یک ملک جهت تأسیس بنگاه املاک را داشته باشد، می‌تواند به‌صورت مستقل کار کند و درآمد خوبی نیز کسب نماید.

مزیت‌های بنگاه املاک برای بازنشستگان

  • مستقل بودن: یکی از مزیت‌های اصلی این شغل برای افراد بازنشسته، مستقل بودن آن‌هاست. بسیاری از افراد در سن بازنشستگی دیگر تمایلی به کارمند بودن، ندارند. در نتیجه این شغل می‌تواند انتخاب مناسبی برای آن‌ها باشد.
  • انعطاف‌پذیری: برخلاف سایر شغل‌ها، مشاورین املاک مانند اداره‌های دولتی لازم نیست که حتما ساعت کاری طولانی و مشخصی داشته باشند. بنابراین فرد بازنشسته می‌تواند ساعات کاری بنگاه را با توجه به شرایط خود تنظیم کند.
  • طاقت‌فرسا نبودن: یکی دیگر از مزیت‌های این شغل برای بعد از بازنشستگی این است که نیازی به نیروی بدنی زیاد ندارد. از این‌رو، افراد بازنشسته لازم نیست فشار زیادی به خود بیاورند.
  • حضور در اجتماع: مشاورین املاک در طول روز با افراد زیادی در ارتباط هستند. مشتریان مختلفی روزانه به آن‌ها مراجعه می‌کنند. در نتیجه آن‌ها مرتبا با مردم در ارتباط هستند و همین ارتباط آن‌ها را از مشکلاتی نظیر انزوای اجتماعی و افسردگی دور می‌کند. در نتیجه داشتن چنین شغلی، تأثیر زیادی بر روی روحیه آن‌ها خواهد داشت.

جمع‌بندی

تأسیس یک بنگاه املاک در دوران بازنشستگی به مستقل شدن و کسب درآمد فرد بازنشسته کمک می‌کند. از طرفی، برقراری ارتباط روزانه با مشتریان نیز تأثیر زیادی بر روی روحیه و کیفیت زندگی فرد بازنشسته خواهد داشت. این شغل برای افرادی مناسب است که سرمایه اولیه نسبتا متوسطی دارند و می‌توانند نسبت به اخذ پروانه کسب و اجاره یا خرید ملک اقدام کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا