A
اطلاعات کاربردی سالمندان

بلاگر شدن در دوران بازنشستگی، یک شغل یا سرگرمی؟ البته هر دو!

دوران کاری همیشه با استرس، نگرانی و سختی­‌هایی همراه بوده؛ صبح‌­های خیلی زود از خواب بیدار شدن، خستگی­‌هایی که شب­‌ها شما را بیهوش کرده، استرس‌­های موجود در محیط کاری، در ترافیک ماندن­‌ها و بسیاری از موارد دیگری که خودتان بهتر می‌­دانید به اتمام رسید. ورودتان را به دوره شیرین بازنشستگی تبریک می­‌گوییم. بازنشستگی فرصتی برای استراحت کردن و لذت بردن از زندگی است. یکی از سرگرمی‌های درآمدزا در سنین سالمندی، بلاگر شدن است. در ادامه توضیحات بیشتری درباره آن بخوانید.

چرا حتی در دوران بازنشستگی هم به کار کردن فکر می‌­کنیم؟

یکی از مهم­ترین دلایلی که افراد بازنشسته به کار کردن نیاز دارند این است که برای فردی که سالیان سال به کاری مشغول بوده و به آن عادت کرده، به یک­‌باره کنار گذاشتن تمام آن عادت‌­ها کمی سخت خواهد بود.

از طرفی هزینه­‌های زندگی همیشه رو به افزایش بوده و بازنشستگی هم هزینه­‌های خاص خودش را دارد. برای این که هزینه­‌ها تبدیل به دغدغه فکری نشود، افراد بازنشسته تمایل دارند حتی به­ صورت کوتاه مدت و پاره وقت به شغلی مشغول و درآمدی داشته باشند.

اما پیشنهاد می­‌کنیم کمی صبر کنید و بین اتمام کار قبلی و شروع کار جدید کمی وقفه بیندازید. خستگی در کنید و از بودن با خانواده و دوستان­تان لذت ببرید. سپس به ­دنبال شغل جدید باشید.

بلاگر شدن یک شغل شاد برای دنبال کردن علاقمندی‌های دوران سالمندی

یکی از بهترین مشاغلی که به ­تازگی ایجاد شده و محدودیت سنی ندارد، بلاگر شدن است. برای بلاگر شدن نیاز نیست که از محل زندگی­تان دور شوید یا ساعات طولانی مشغول به فعالیت باشید. فقط کافی است علاقه و سرگرمی خودتان را پیدا کنید و زمان­‌هایی که به آن مشغول هستید را با دیگران به اشتراک بگذارید.

دوران بازنشستگی دورانی است که باید به­ خوشی و با سرگرمی­‌هایی که از آن غافل بودید سپری شود. وقتی شما حس و حالتان را با دیگران به اشتراک می‌­گذارید حس خوب و شادی را انتقال می‌­دهید. از طرفی تمام مردم دنیا هم دوست دارند با ورود به شبکه­‌های اجتماعی سرگرم شوند و حال خوبی به­ دست آورند.

اگر شما به واسطه بلاگر شدن­تان بتوانید این حس و حال را به دیگران منتقل کنید مطمئن باشید که خیلی زود افراد زیادی شما را دنبال خواهند کرد. بلاگرها با تبلیغ کردن کالا یا خدماتی به دنبال­ کننده­‌هایشان، کسب درآمد می­‌کنند. شما هم می‌­توانید با مشغول بودن به سرگرمی‌­ها و علایق­تان درآمد داشته باشید.

یکی دیگر از مزیت­‌های بلاگر شدن در دوران بازنشستگی این است که شما با افراد زیادی در تعامل خواهید بود و دوست­‌های زیادی پیدا خواهید کرد. می­‌توانید با دوستان­تان وقت بگذارید و از با هم بودن لذت ببرید.

در دوران بازنشستگی باید به شغلی مشغول شوید که برای شما استرس به­ همراه نداشته باشد و مدت زمان کمتری را از شما بخواهد. با بلاگر شدن می­‌توانید در کنار خانواده و دوستان­تان باشید، به علایقی که به ­خاطر شرایط کاری کنار گذاشته بودید بپردازید، لذت ببرید و البته درآمد خوبی داشته باشید.

برای بلاگر شدن در سالمندی چه کارهایی انجام دهیم؟

به یک سفر بروید. سفری که از خیلی وقت پیش به دلیل مشغله‌های کاری امکان رفتن آن را نداشته‌اید. در این سفر عکس‌ها و فیلم‌های خوبی بگیرید و در شبکه اجتماعی خود یک سفرنامه جالب درست کنید.

اما هر سفری مناسب سالمندان نیست. برای این منظور مطلب “تورها و مسافرت های مناسب سالمندان” را مطالعه کنید.

یکی از مهم‌­ترین نکاتی که برای بلاگر شدن نیاز است که به آن توجه کنید، باید برای لذت بردن از زندگی­تان برنامه‌­ریزی کنید. می­‌توانید تجربیات خود را انتقال دهید. در زمستان به سفر روید و تجربه سفر را به اشتراک بگذارید. اگر دوست داشته باشید می­‌توانید باغچه­‌ای را درست کنید، گل و گیاه پرورش دهید و احساس و تجربه­‌تان را به دیگران بگویید. این در ارتباط بودن با دیگران برای شما درآمد‌ساز است. بسیاری از شرکت­‌ها کالا یا خدماتی را به مخاطبان شما ارائه می‌­دهند و شما می­‌توانید با آن ارتباطی که ساختید محصول را معرفی کنید و درآمد داشته باشید.

پول درآوردن و از پس هزینه‌­ها برآمدن در دوران بازنشستگی مهم است ولی این نکته را در نظر بگیرید که شما وارد مرحله جدیدی از زندگی­تان شدید و باید در کنار درآمد از آن لذت ببرید. اگر برای دوره بازنشستگی خود­ برنامه­‌ریزی داشته باشید، شاید بهترین دوره زندگی خود را رقم بزنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا