A
اطلاعات کاربردی سالمندان

لیست خانه سالمندان منطقه ۵ تهران

منطقه ۵ یکی از مناطق غرب تهران است. احتمالا الان که این مطلب را مطالعه می‌کنید، به دنبال خانه‌های سالمندان در این منطقه هستید. در صورتی که محل زندگی یا محل کار شما در این منطقه باشد. ما به شما لیستی از خانه سالمندان منطقه ۵ تهران را معرفی می‌کنیم تا با اطلاعات بیشتری، مناسبترین گزینه را برای سالمند خود انتخاب کنید.

بعد از این که امکانات خانه سالمندان آشنا شدید، به شما پیشنهاد می‌کنم به صورت حضوری به محل تشریف ببرید و نحوه ارائه خدمات و نگهداری از سالمندان را از نزدیک مشاهده کنید. معمولا در این مراکز با مشاوران باتجربه‌ای می‌توانید گفت‌و‌گو کنید و بر اساس شرایط خود و سالمند بهترین گزینه را انتخاب کنید.

انتخاب خانه سالمندان تنها از روی ۱ یا ۲ معیار، کار چندان صحیحی نیست. شما باید تمامی جوانب را در نظر داشته باشید. یکی از این جنبه‌ها، نزدیکی محل آسایشگاه سالمندان به خانه شماست. این موضوع به شما و سالمند مانند قوت قلبی است که در موارد ضروری خودتان را سریعا به پیش سالمند برسانید و نیاز او را رفع کنید. تصور کنید در ماه‌ها اول که فرد مسن به محیط جدید ارتباط زیادی برقرار نکرده، احتمالا بیشتر دلتنگ خانواده و فرزندان خود می‌شود. برای این روزها بهترین کار این است که مدت بیشتری را برای ماندن کنار سالمند و به اصطلاح سر زدن به او را در نظر داشته باشید. بهتر است برای آسان شدن رفت و آمد، نزدیکترین مرکز نگهداری سالمند را بررسی کرده تا در صورت مناسب بودن، آن فضا را انتخاب کنید.

خانه سالمندان منطقه ۵ تهران در محله آریاشهر، صادقیه

مرکز آموزش و توانبخشی روزانه سالمندان آرمان پویان(آرمان شایان سابق)

ساختمان این خانه با ۳۰۰ متر زیربنا و حیاط ۱۰۰۰ متری فضای مناسبی را برای نگهداری از سالمندان ممکن ساخته است.

مهم‌ترین خدمت آسایشگاه‌های سالمندان، نگهداری از افراد مسن است. در آسایشگاه آرمان پویان هم نگهداری از سالمندان یکی از خدمات مهم است.

با نحوه نگهداری از افراد مسن و سالخورده در این مرکز بیشتر آشنا شوید:

پرسنل نگهداری از سالمند در این مرکز همیشه در حال بهترین روش‌ها برای بهبود سلامت سالمندان هستند. اگر بخواهیم مثالی در این باره بزنیم، بهتر است به نصب سیستم‌های هوشمند بر روی دوش حمام سالمندان در این مرکز اشاره‌ای داشته باشیم. این سیستم‌ها مراقب پوست افراد مسن در مواقع استحمام هستند. سالمندانی هستند که پوست آن‌ها در برابر سوختگی ناشی از بالا بودن دمای آب، حساسیت زیادی از خود نشان می‌دهد. این حساسیت که ممکن از به زخم شدن پوست برسد، با وجود این سیستم اتفاق نمی‌افتد. به علاوه این که پوست افراد با بالا رفتن سن، زمان بیشتری برای ترمیم آسیب‌ها نیاز دارد که این امر موجب نارضایتی از سالمند می‌شود.

سالمند مانند کودک روحیه لطیف و حساس دارد. برای حمایت روانی از روحیه افراد مسن، این مرکز تاریخ‌هایی را برای برگزاری جشن در جهت ایجاد فضای شادتر برای آنان در نظر می‌گیرد. چالش لبخند، جشن‌های تولد، جشن روز سالمند، جشن شب یلدا از نمونه‌های برنامه‌های شاد در این خانه است. مرکز نگهداری از سالمند آرمان شایان، یکی از خانه سالمندان منطقه ۵ تهران است که خدمات جامعی به این عزیزان ارائه می‌کند.

خدمات مرکز توانبخشی سالمندان آرمان شایان شامل:

  • نگهداری از سالمندان
  • درمان آلزایمر
  • توانبخشی سالمندان
  • برگزاری همایش‌هایی مانند یوگای خنده
  • کلاس‌های آموزشی برای سالمند
  • اردوهای تفریحی
  • کلاس موسیقی و موسیقی درمانی
  • کلاس‌های پیشگیری از کهولت و تقویت حافظه

تشویش و اضطراب یکی از رایج‌ترین احساساتی است که هر سالمند دچار آن می‌شود. زمانی که آرامش آن‌ها به هم بریزد بر روی خورد و خوراک سالخوردگان تاثیر می‌گذارد. مرکز نگهداری سالمندان آرمان شایان با توجه به این موضوع، کلاس‌های مدیتیشن و یوگا را برای آنان برگزار کرده تا به کنترل اضطرابشان کمک کند.

کلاس‌های موسیقی مناسب سالمندان توسط اساتید برگزار می‌شود. سلفژ و تنبک، ۲ کلاسی هستند که برای آموزش به افراد سالخورده انتخاب شده است.

یکی از امتیازهای ویژه این مرکز امکان مشاوره رایگان درباره تقویت حافظه و پیشگیری از آلزایمر است. شما می‌توانید با شماره ۴۴۰۲۳۸۱۹ تماس بگیرید و درباره سالمند خود صحبت کنید.

آدرس: فلکه دوم صادقیه، خیابان بهنام، روبروی پارک تربیت

شماره تماس: ۴۴۰۲۳۸۱۹، ۴۴۰۲۳۷۱۶

خانه سالمندان در خیابان آیت الله کاشانی

سرای سالمندان مهربان

یکی دیگر از خانه سالمندان منطقه ۵ تهران مرکز نگهداری از سالمندان مهربان است. این خیابان دسترسی راحتی می‌تواند برای خانواده سالمند داشته باشد. چرا که از سمت شرق به میدان صادقیه و به اتوبان‌های باکری، ستاری، حکیم و شیخ فضل‌الله راه دارد.

آدرس: خیابان آیت‌الله کاشانی، کوی مهران، خیابان بهنام، خیابان فهیمی غربی

شماره تماس: ۴۴۰۱۲۰۶۲

خانه سالمندان غرب تهران ، محدوده بزرگراه ستاری

سرای سالمندان صالحین

آدرس: بزرگراه ستاری، میدان نور، خیابان پیامبر شرقی، پلاک ۱۲۷

شماره تماس: ۴۴۰۵۲۸۹۲

خانه سالمندان منطقه ۵ تهران در محله فردوس

خانه سالمندان شبانه روزی نورا

در بدو ورود به محوطه این مجموعه، ساختمان ۳ طبقه‌ای را مشاهده خواهید کرد که حدود ۱۰۰۰ متر زیربنا دارد. همچنین محوطه حیاطی را می‌بینید که با متراژ ۳۰۰ متری که سالمندان برای ساعاتی از روز می‌توانند در این فضا قرار بگیرند.

آسایشگاه سالمندان نورا در سال ۱۳۹۶ افتتاح شده و دارای ۱۲ اتاق برای سالمندان است. اتاق‌های این مجموعه به صورت ۲ یا ۳ تخته و حتی عمومی هستند که البته اتاق‌های خصوصی یک تخته هم در این مجموعه طراحی شده‌اند.

منظره اتاق‌ها سعی شده به سمت محوطه باز و حیاط سبز دید داشته باشد. در هر ۳ طبقه ایستگاه پرستاری جهت رفاه حال سالمندان وجود دارد که در صورت نیاز در کمترین زمان ممکن پرستاران در کنار سالمندان باشند.

در مجموعه نورا بخش اداری تعیین شده که ویژه برگزاری مراسم‌ها، مطالعه و آموزش به سالمندان باشد.

پرسنل مجرب این خانه سالمندان منطقه ۵ تهران شامل پرستاران، پزشکان، روانشناس، مددکار، فیزیوتراپ و متخصصان کاردرمانی هستند.

 

خرید عصا و واکر

 

خدمات مرکز نگهداری سالمندان نورا

  • پزشکی: امکان ویزیت سالمندان توسط دکتر متخصص در این مجموعه وجود دارد.
  • روانشناسی: ایجاد فضای شاد و بدون استرس برای سالمندان. برای ایجاد چنین فضایی وجود یک روانشناس در هر خانه سالمندانی ضروری است. در خانه سالمندان نورا روانشناس حاضر در مجموعه، سعی بر ایجاد آرامش افراد مسن خواهد داشت.
  • ارائه برنامه غذایی: کارشناس تغذیه در این مجموعه با ارائه برنامه غذایی مناسب برای هر سالمند، نقش پر رنگی در سلامت آن‌ها دارد. برنامه غذایی در این خانه شامل ۵ وعده است. صبحانه، نهار، شام و ۲ میان وعده در این برنامه ارائه می‌شود. اما چرا برنامه غذایی برای هر سالمند به صورت جداگانه باید در نظر گرفته شود؟ برخی از سالمندان توانایی جویدن و بلع ندارند. حتی ممکن است روند هضم برای آن‌ها بسیار مشکل باشد. برای این دسته از عزیزان غذاها با صورت میکس شده سرو می‌شود. برخی دیگر از سالمندان هستند که شرایط خاص‌تری هم دارند و غذا باید با گاواژ به آن‌ها داده شود. این کار در خانه سالمندان نورا انجام می‌شود.
  • خدمات پرستاری: وجود پرستار به صورت ۲۴ ساعته در مجموعه، خیال سالمند و خانواده او را راحت می‌کند. در این خانه خدمات پرستاری برای افراد سالخورده انجام می‌شود.
  • فیزیوتراپی: حرکت کردن با بالا رفتن سن به مرور سخت‌تر می‌شود. اندام‌های حرکتی مانند قبل، فرد را یاری نکرده و نیاز به کمک دارند. دستگاه‌ها و تمریناتی برای این اتفاق وجود دارد تا حرکت را برای سالمند آسان‌تر کند. خبر خوب این است که مدیریت مجموعه نورا، فیزیوتراپیست بوده و حدود ۱۴ سال در این کار تجربه دارد.
  • خدمات آزمایشگاهی: برای درمان بیماری‌های سالمندان، نمونه‌گیری آزمایشگاهی در مجموعه انجام شده و به مراکزی جهت اعلام نتیجه فرستاده می‌شود. پزشک مربوطه با توجه به نتیجه آزمایشگاه، راه درمان و دارو برای سالمند تجویز می‌کند.
  • برنامه‌های گردشگری: برنامه‌های ویژه‌ای به صورت ماهانه برای تقویت روحیه سالمندان در نظر گرفته می‌شود. پارک، سینما و تئاتر نمونه‌هایی از این برنامه‌ها هستند.

یکی از ویژگی‌های خانه سالمندان منطقه ۵ تهران این است که در این منطقه فضای گردش به اندازه کافی هست و پرستاران سالمندان با هماهنگی می‌توانند یک برنامه گردشگری برای افراد سالمند داشته باشند.

در هنگام پذیرش سالمند، از شما اطلاعات زیر درخواست می‌شود:

  • سطح هوشیاری (فراموشی، گاهی فراموشی، هوشیاری کامل)
  • توانایی راه رفتن (ندارد، با کمک راه می‎رود، بدون مشکل راه می‌رود)
  • کنترل ادرار و مدفوع (ندارد، گاهی کنترل دارد، کنترل دارد)
  • سطح بیقراری (ندارد، گاهی بیقراری دارد، دارد)
  • توانایی غذا خوردن (با گاواژ، با کمک غذا می‌خورد، بدون کمک غذا می‌خورد)
  • توانایی لباس پوشیدن (ندارد، با کمک لباس می‌پوشد، بدون کمک لباس می‌پوشد)
  • قدرت بینایی، شنوایی و تکلم (راه‌های برقراری ارتباط سالمند چگونه است؟)
  • بیماری‌ها و شرح آن (نیاز به دارو و نحوه مصرف آن، سابقه بیماری‌ها و جراحی‌ها)
  • علایق شخصی سالمند (فعالیت کاری یا هنری مورد علاقه او)

با ارائه این اطلاعات به کارشناس مربوطه، نحوه نگهداری و توجه به سالمند شما بسیار حرفه‌ای‌تر انجام می‌شود. گفتن علایق شخصی به این دلیل است که اگر کارکنان مجموعه بخواهند سرگرمی برای سالمند تدارک ببینند، تفریحی را انتخاب کنند که به سلیقه او نزدیک‌تر باشد.

آدرس: بلوار فردوس شرق، خیابان حسن آباد، کوچه نهم، پلاک ٣

خانه سالمندان منطقه ۵ تهران در محله اکباتان

آدرس: محله اکباتان، شهرک اکباتان، فاز ۲، مجتمع تجاری گل‌های جنوبی، طبقه همکف

شماره تماس: ۴۴۶۶۳۴۵۲

 

پیشنهاد مطالعه:

خانه سالمندان منطقه ۲ تهران

لیست آسایشگاه سالمندان کرج

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا