A
اطلاعات کاربردی سالمندان

سن مناسب برای لیفتینگ صورت در میانسالی چقدر است؟

نیاز هر فرد برای انجام کارهای زیبایی متفاوت است. این موضوع باید متناسب با سن افراد تصمیم گیری شود. فکر می‌کنید بهترین سن برای انجام لیفتینگ صورت در چند سالی است؟

عوامل موثر بر چروک شدن پوست

در کودکی و سنین جوانی در زیر پوست افراد چربی قرار دارد. این مسئله باعث می­شود پوست خاصیت ارتجاعی داشته باشد و نشانه­ های پیری در آن وجود نداشته باشد. با روند افزایش سن از این چربی زیر پوست کاسته می­شود. پوست فرد در روند میانسالی و پیری دچار چین و چروک می­شود و نشانه­های پیری به مرور در آن آشکار می­شود. پوست معمولا یکی از اعضایی است که سریع­تر از بقیه­ اندام­های بدن نشانه­های پیری را در خود بروز می­دهد.

چین و چروک­ها معمولا از نواحی کنار چشم و لب شروع می­شوند و به تدریج در سطح پوست گسترده می­شوند. عوامل متععدی می­توانند بر چروک شدن پوست و پیری آن موثر باشند. نور خورشید می­تواند با ایجاد التهاب در پوست باعث شود تا عواملی که سبب طراوت و شادابی پوست می­شوند، به مرور از بین بروند. به همین دلیل توصیه می­شود تا از کرم­های ضد آفتاب مناسب پوست خود استفاده نمایید. رسیدگی به پوست از سنین کودکی اهمیت دارد. به همین علت می­توانید برای کودکان نیز از کرم­های ضد آفتاب مخصوص کودکان استفاده کنید.

یکی از عوامل پیری پوست افزایش سن است. این یکی از طبیعی­ترین عواملی است که نمی­توانید مانع آن شوید. استفاده از سیگار و الکل به مرور زمان می­تواند روند پیری پوست شما را تسریع کند. بهتر است برای داشتن زندگی سالم­تر و داشتن پوستی شاداب­تر از مصرف این موارد بپرهیزید. کاهش وزن به شیوه­ی غیر اصولی و یا از دست دادن وزن زیاد در مدت زمان کم، می­تواند با سرعت زیادی چربی­های زیر پوست شما را آب کند و باعث ایجاد چین و چروک شود.

یکی از عوامل مهم دیگر نیز که روی ابعاد مختلف زندگی شما تاثیر می­گذارد، ژنتیک و سابقه­ی خانوادگی شما است. در بسیاری از افراد می­توانید مشاهده نمایید که در اوایل میانسالی دچار پیری پوست می­شوند و موهای آن­ها سفید می­شود. این افراد با توجه به سابقه­ی خانوادگی خود باید مراقبت بیشتری را نسبت به سایر افراد داشته باشند.

راه های کاهش چین و چروک­ پوست

روند پیری و تاثیرات آن اجتناب­ناپذیر است و نمی­توان مانع آن شد. اما خوشبختانه با انجام رفتارهای مراقبتی می­توانید  روند آن را کند نموده یا به تاخیر بیاندازید. از اقداماتی که می­توانید در جهت سلامتی پوست خود انجام دهید می­توان به استفاده از کرم­های ضد چین و چروک اشاره نمود. این کرم­ها که برای قسمت­های مختلف صورت ساخته می­شوند، می­توانند با دادن ویتامین­ها و عناصر مفید مثل کلاژن به پوست شما، روند پیری را کندتر نمایند.

هم­چنین استفاده از کرم­های ضد آفتاب را نباید از یاد ببرید. این کار بهترین راه محافظت در برابر اشعه­ها و نورهای خورشید است. اشعه­های خورشید می­تواند علاوه بر تاثیر روی چربی­های زیر پوست صورت موجب ایجاد لکه­ و آفتاب سوختگی نیز شود، که ضد آفتاب تا میزان خوبی می­تواند جلوی این اتفاق را بگیرد.

بیشتر بخوانید: جوان ماندن بعد از ۴۰ سالگی

عمل لیفتینگ صورت چیست؟

عمل لیفتینگ صورت که معمولا برای افرادی در رده­ی سنی ۴۰ تا ۶۰ سال انجام می­شود، با کشش پوست موجب جوان­تر شدن فرد می­گردد. در راستای کاهش تاثیرات پیری در این عمل چربی­های زیر پوست برداشته می­شود. در نتیجه­ی آن عضلات زیر پوست سفت و محکم شده و در نهایت پوست در ناحیه­ی صورت و گردن کشیده­تر می­شود. این کارها باعث می­شود فرد چیزی در حدود ۵ تا ۱۰ سال جوان­تر از سن اصلی خود به نظر برسد.

عمل لیفتینگ صورت تا مدت مشخصی می­تواند باعث جوان­تر شدن صورت و القای شادابی به پوست شما باشد. اما در هر صورت روند پیری جریان خود را طی می­کند. در نتیجه پس از مدتی ممکن است دوباره چین و چروک­ها روی پوست شما ظاهر شوند. اما در هر صورت نسبت به هم سن و سالان خود جوان­تر به نظر خواهید رسید.

کاهش چین و چروک پوست صورت و گردن

سن مناسب برای لیفیتینگ صورت

به طور معمول افراد در بازه­های سنی مختلفی برای عمل لیفتینگ اقدام می­کنند. اما بهترین رده­ی سنی بین ۴۰ تا ۶۰ سال است. اگر چه افراد مسن­تری نیز برای لیفتینگ صورت اقدام می­کنند و تصمیم دارند پوستی جوان­تر داشته باشند، اما بهترین نتیجه در سن ۴۰ تا ۶۰ سالگی گرفته می­شود.

معمولا عمل لیفتینگ صورت مناسب افرادی است که چین و چروک عمیق و زیادی از ناحیه­ی بینی تا دهان خود دارند. در اغلب این افراد این چین و چروک­ها مثل یک خط عمیق دیده می­شوند که عمل لیفتینگ می­تواند آن­ها را بهبود بخشد. برخی دیگر چربی­های اضافه در ناحیه­ی گردن خود دارند که منجر به شل بودن گردن می­شود. گردن این افراد معمولا دارای چین و چروک زیادی است و عمل لیفتینگ می­تواند آن­ها را تا حد زیادی کاهش دهد.

قسمت دیگری از صورت که نشانه­های پیری را در خود بروز می­دهد گونه­ها است. معمولا در برخی از افراد شل بودن پوست در قسمت برجستگی گونه­ها دیده می­شود. هم­چنین چین­های عمیق نیز در پوست روی گونه­ها قابل مشاهده است. با کشیدگی پوست در این قسمت­ها و تزریق چربی در نواحی مورد نیاز، می­توان روند پیری پوست را کند نمود.

معمولا افرادی که چاق هستند ممکن است به دلیل چربی­های اضافی نتوانند نتیجه­ی مطلوبی از عمل خود داشته باشند یا دکتر به آن­ها توصیه نماید که پیش از عمل کمی وزن کم کنند. در سن­یم بالاتر از ۶۵ سال نیز ممکن است عمل شرایط ایده­آلی را برای بیمار ایجاد نکند. گر چه اینا افراد نیز با توجه به شرایط خود قادر به انجام عمل لیفتینگ هستند، اما بهترین گزینه برای این عمل به حساب نمی­آیند.

بیشتر بخوانید: زیبایی در پنجاه سالگی

نحوه­ انجام عمل لیفتینگ صورت

عمل لیفتینگ صورت که چیزی در حدود سه ساعت زمان می­برد، بسته به شرایط جسمانی فرد از داروهای بیهوشی یا نیمه بیهوشی استفاده می­شود. به طور معمول پیش از آغاز این عمل داروهای آرام بخش نیز به بیمار تزریق می­گردد تا در حین عمل درد و فشاری را متحمل نشود.

بسته به نوع پوست فرد و میزان چین و چروک­ها، برش­هایی در ناحیه­ی رویش مو در زیر بخش گیج­گاهی صورت می­گیرد. اگر پوست شما دچار چروک­های زیاد و عمیق باشد، از برش­های بزرگ­تر و اگر چین و چروک­ها سطحی باشند، از برش­های کوچک­تر استفاده خواهد شد. اما به صورت کلی هر چه این برش­ها عمیق­تر و بزرگ­تر باشند جراح در حین عمل تسلط بیشتری بر صورت شما دارد و در نهایت نتیجه­ی بهتری حاصل خواهد شد.

روند کشش پوست به این صورت است که چین و چروک­های اضافی از سمت گوش کشیده می­شوند تا پوست روی صورت صاف­تر به نظر برسد. در نتیجه بیشتر برش­ها از قسمت منتهی به گوش­ها انجام می­گیرند. این برش­ها طوری ادامه می­یابند که در جلوی گوش به سمت پایین می­آیند و پس از آن لاله­ی گوش را دور می­زنند. در مرحله­ی بعد با زاویه­ی تقریبا عمود تا نزدیکی محل رویش مو جلو می­روند. باید اشاره نمود که این قسمت رویش مو در ناحیه­ی پشت گوش قرار دارد.

پیشنهاد مطالعه: اسرار جوان ماندن با مواد غذایی

هم­چنین در چانه نیز برش­هایی برای کشیدن پوست انجام می­شود. این برش­ها واضح و آشکار نیستند. شما می­توانید تا زمانی که این برش­ها التیام پیدا کنند، با مواد آرایشی و ترمیمی آن­ها را پنهان نگه دارید تا روند درمان را به خوبی پشت سر بگذارید.

مراقبت ­های پس از عمل لیفتینگ صورت

ممکن است تا چند روز بعد از عمل، صورت شما حساسیت بالایی داشته باشد. به همین دلیل نیاز است تا مراقبت­های کافی در جهت بهبود سریع­تر پوست خود انجام دهید. در زمان خوابیدن دقت داشته باشید تا سر خود را مقداری بالاتر قرار دهید. اینکار به شما کمک می­کند تا از کبودی، درد و تورم بیشتر جلوگیری نمایید.

زمان زیادی را به استراحت بپردازید و سعی کنید کارهای خود را به زمان دیگری موکول کنید. سرماخوردگی می­تواند روند التیام پوست شما را به تعویق بیاندازد. باید پس از عمل مراقبت­های زیادی انجام دهید تا دچار سرماخوردگی نشوید یا سریعا آن را درمان نمایید. کمپرس آب سرد نیز یکی دیگر از راه­حل­هایی است که می­تواند باعث کاهش خون ریزی شود و از میزان تورم زیر پوست شما بکاهد.

استفاده از داروهای ضد التهاب و بالا رفتن فشار خون می­تواند بعد از عمل به پوست صورت شما آسیب بزند. سعی کنید در این دوران از برداشتن اجسام، فشار وارد کردن به خود، رفتن به استخر و داشتن رابطه­ی جنسی خودداری نمایید. هم­چنین از کشیدن سیگار تا مدتی پس از عمل لیفتینگ پرهیز کنید.

پس از عمل لیفتینگ، صورت شما پانسمان می­شود. باید به تعویض نمودن این پانسمان­ها در زمان مناسب توجه کنید. بعد از گذشت یک هفته از این عمل، بنا به تشخیص پزشک بخیه­ها یکی در میان کشیده خواهند شد. در صورت بروز نشانه­های بهبودی دو روز بعد پزشک تمام بخیه­ها را از صورت شما خواهد کشید.

بیشتر بخوانید: آرایش صورت سالمندان

مزایا و معایب عمل لیفتینگ صورت

عمل لیفتینگ صورت کمک می­کند تا چین و چروک­های صورت فرد خصوصا در ناحیه­ی دهان تا حد بسیار خوبی بهبود یابد. هم­چنین با کشیدن پوست در ناحیه­ی چانه و گردن و برداشتن چربی­های اضافه در آن قسمت، موجب شادابی و جوان­تر شدن چهره­ی شما می­شود. معمولا افرادی که این عمل را انجام می­دهند، با القای حس جوانی و طراوات می­توانند در بهبود شرایط روحی و روانی خود نیز تاثیر مثبت بگذارند.

در عمل لیفتینگ صورت باید به این نکته توجه داشت که این عمل جلوی روند پیری را نمی­گیرد و پس از گذشت چند سال ممکن است مجددا پوست شما دچار چین و چروک شود. هم­چنین ممکن است در زیر پوست شما خون جمع شود که در این شرایط نیاز است تا آن خون تخلیه گردد. اگر چه دردی که پس از عمل متحمل می­شوید آن قدر زیاد نیست، اما بی­حسی در ناحیه­ی گونه­ها ممکن است تا ۳ ماه ادامه یابد.

احتمالا برای خیلی از بیماران پیش آمده است که به علت روبه­رو شدن با چهره­ی متورم و کبود خود احساس بدی داشته باشند. ممکن است برای بعضی از آن­ها روند بهبودی و بازگشت صورت به حالت عادی کمی زمان­بر باشد. این موارد در ابتدا باعث می­شود که فرد احساس خوبی به روند درمان خود نداشته باشد. اما باید بداند این دوره نیز بخشی از روند بهبودی اوست و به زودی به شرایط قبل بازمی­گردد.

پیشنهاد مطالعه: جوانسازی پوست در سالمندان

صحبت­ های نهایی در ارتباط با عمل لیفتینگ صورت

روند پیری خصوصا پیری صورت از دوران میانسالی آغاز می­شود و در دوران سالمندی به میزان بسیار زیادی قابل مشاهده است. چین و چروک­ها در نواحی کنار دهان بیشتر از سایر نقاط صورت به نظر می­آیند. راه­کارهای مراقبتی زیادی وجود دارد که می­تواند سرعت پیر شدن صورت را کاهش دهند. یکی از بهترین اقدامات استفاده از کرم­های ضد آفتاب است تا پوست از اثرات اشعه­های خورشید در امان بماند.

یکی از کارهایی که در زمینه­ی کاهش چین و چروک­های صورت می­توانید انجام دهید عمل لیفتینگ است. این عمل باعث می­شود تا با تزریق چربی و کشیدن پوست، چین و چروک­ها کاهش یابند و فرد ۵ تا ۱۰ سال جوان­تر از سن اصلی خود به نظر برسد. این عمل برای افراد، در بازه­ی سنی ۴۰ تا ۶۰ سالگی انجام می­شود. در نهایت فرد با رعایت کردن مراقبت­های بعد از عمل می­تواند نتیجه­ی مطلوبی در چهره­ی خود مشاهده کند.

بیشتر بخوانید: زیبایی سالمندان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا