A
اطلاعات کاربردی سالمندان

جملات قصار برای تبریک روز سالمند

دوره سالمندی در زندگی هر شخصی نقش بسیار مهمی دارد. این دوره نه ­تنها در زندگی خود شخص بلکه در زندگی اطرافیان و جامعه هم تاثیرگذار است. در این زمان افراد بیشتر از هر چیز دیگری به برنامه‌ریزی نیاز دارند. همچنین افرادی که در دوره میانسالی هستند باید بیشتر از هر زمان دیگری در مرکز توجه قرار گیرند. از برطرف کردن نیازها گرفته تا توجه به سلامت روح و روان و همچنین سلامت فیزیکی. در این مطلب ما قصد داریم به تعدادی از جملات قصاری که در باب دوره میانسالی گفته شده اشاره کنیم، جملاتی که ارزش این افراد را نشان می‌دهند. با ما در این مطلب از وب سایت زیمد همراه باشید. از این جملات می‌توانید برای تبریک روز سالمند استفاده کنید.

سالمندی روزگاری است که انسان سرشار از دانش و تجربه است. این تجربه به نسل‌های بعد انتقال پیدا می‌کند. این دوره زیبا‌ترین هدیه از طرف خداوند به انسان‌هاست. پدربزرگان و مادربزرگان خاطراتشان را با ما مرور می‌کنند. نه این­ که تنهایی‌شان را با عکس‌های قدیمی تقسیم کنند. سالمندی، موهبتی الهی است و سالمند اگر چه خسته راه است، ولی تجربه گرانبهایش، از بزرگ‌ترین گنجینه‌هاست.

سالمندان هویت خانواده‌اند و در پنهان هر رخدادی حقایقی می‌شناسند که ما نمی‌توانیم به ­طور شایسته قدر آن‌ها را بدانیم. افراد میانسال، سرد و گرم روزگار را چشیده‌اند و در این مسیر فراز و نشیب‌های بسیاری را طی کرده‌اند. همه ما پیشرفت اخلاقی و انسانی خود را به این افراد مدیون هستیم. از همین جهت است که خداوند وسیع‌ترین روزی را در کهنسالی قرار می‌دهد. میانسالی پایان کار نیست، در عوض آغاز انتقال تجربه و حافظه فرهنگی نسل‌های پیشین به نسل‌های جوان‌‌تر است.

جملات قصار در وصف دوره میانسالی برای تبریک روز سالمند

سالمندان نور چشم مردم‌اند

سالمندان بوی خوب گندم‌اند

سالمندان چشمه‌های پاکی‌اند

سالمندان عرشیان خاکی‌اند

——-

سالمندان را گرامی داشتن

بوسه بر دستان‌شان بگذاشتن

بر قدوم پاکشان گل ریختن

با دل پر مهرشان آمیختن

عین آیات است در قرآن ما

هم ز یزدان است و لوح جان ما

تا چو آمد نوبت دوران ما

این چنین باشند فرزندان ما

—–

اس ام اس روز سالمند

چند جمله ناب برای پیامک تبریک روز سالمند

پیر، نماد تجربه و خرد است و مردم از صحبت او بهره‌های روحانی می‌برند. آنان همواره، روشنی بخش خانواده و سرشار از دوستی و ستایش‌­اند.

سالمند گرامی موی سپید تو، کتاب پربهای تجربه‌هاست و سینه‌ات مالامال از آلام زندگی. تو از غصه‌­ها، قصه‌های بسیار شنیدنی و گنج رنج‌های روزگاری و تقویم نانوشته عبرت‌ها هستی. گفته‌های تو روشنی بخش راهمان و چشمان کم سوی تو، ستاره‌های شبستانِ زندگی ماست. دست­‌های پینه بسته‌ات جغرافیای دردهای زمین است و چین‌های پیشانی‌ات تاریخ مرارت‌های روزگار است.

پشت تو از انبوه تجربه‌ها خمیده است و پای تو از سنگینی عبرت‌ها می‌لغزد. تو معلم خانواده و الگوی جامعه هستی. ما بر قامت به رکوع رفته تو سجده احترام می‌گذاریم و بر دستان پینه بسته‌ات بوسه مهر می‌زنیم و در کلاس آموزه‌های زندگی تو زانوی ادب بغل می‌گیریم و خود را نیازمند مهر و صفای تو می‌دانیم.

به گفته بزرگان؛ پیری ما را از کار باز می‌دارد، امّا از کدام کار؟ از کاری که در خور نیروی جوانی است. آیا کاری نیست که از عهده عقل و فکر برآید و از نیروی جوانی و توان جسمانی بی نیاز باشد؟ این ادّعا که از پیر کاری برنمی‌آید چنان پوچ و باطل است که بگویند “به وجود ناخدا در کشتی نیازی نیست! ” زیرا وقتی ملوانان به هر طرف در تکاپو و شتابند و از دکل‌ها بالا و پایین می‌روند و دلیرانه با طوفان می‌جنگند او آسوده و بی حرکت، سکان را به دست گرفته و بیکار ننشسته. بلی، کار جوانان از ناخدا برنمی‌آید؛ اما وظیفه او بسی مهم‌تر و خطیرتر است. کارهای بزرگ زاییده زور و بازو و چستی و چالاکی نیست؛ بلکه مولود تجربه و پختگی و شخصیت و نفوذ کلام است و این مزایا و صفات را تنها در پیران با تجربه می‌توان جست.

جملات دیگر برای تقدیر از سالخوردگان

ای سالمند، موهای سپید و کمر خمیده‌ات، حکایت از پیری وجودت دارد، ولی دلت زنده است و امیدوار از پیمودن موفقیت‌­آمیز راه‌های پرپیچ‌­وخم زندگی، از داشتن فرزندانی با آینده درخشان، از این که می‌توانی با اندوخته‌های ارزشمندت جویندگان راه را از افتادن در بی­راهه‌­ها نجات دهی و دلت شاداب است و خوشحال، از این که امیدبخش جوانان در زندگی هستی و مایه پشت گرمی و آرامش خاطر آنان هستی.

سالمندی، بلندای زندگی هر انسان است، بلندایی که از آنجا می‌توان به گذشته، به امروز و به فردا نگاه کرد. سالمند سرشار از محبت است، آن‌ها را از خودمان دریغ نکنیم.

سالمندی زمان نیست، یک سرزمین است کوچه هایش پر از تجربه، مغازه‌هایش پر از محبت و باغ‌هایش پر از اندیشه است که هر میوه‌اش می‌تواند راه‌حلی بزرگ برای مسایل کوچک ما باشد. به این سرزمین با احترام سفر کنید و مراقب باشید.

سالمندی بهترین هدیه خداوند به هر انسان است. سالمند همیشه فرزندش را شرمنده دعای خیرش می‌کند. انسان الفبای زندگی را از سر چشمه نگاه محبت‌آمیز یک سالمند می‌آموزد.

پدربزرگ یکی از بزرگ‌ترین نعمت‌ها در زندگی هر انسان است که دستان پرمهرش می‌تواند سایه‌بانی امن باشد و دعای خیرش همیشه بدرقه راهمان است.

پدربزرگان و مادربزرگان! هر چند که گرد پیری موهایت را برف گونه سپید کرده است ولی همین‌ سپیدی نشان­ دهنده سال‌ها تجربه و دانش است. سالمند گرامی نگاهت پر معناست سخنت پر بهاست و رفتارت گنج تجربه‌هاست.

صدای گام‌های سالمندان آرامش روح ماست.

ظـاهـــرشان جـــدیست…

امـا دلـــی دارند کـه مــهربـانـی‌اش بـه وسعـت یک اقــیـانــوس است!

سالمندی مانند سال نو برایت بهاری جدید به ارمغان می‌آورد، یعنی قرار است شکوفه بزنی و دیگران را از میوه‌های دانش و تجربه ات سرشار کنی. این نسل جوان هستند که برای چیدنشان لحظه شماری می‌کنند.

دست آن‌ها را به­ گرمی فشار دهید و از آن‌ها به ­خاطر بودنشان تشکر کنید. حضوری پر نعمت که هر لحظه آن برای ما درسی از زندگی است. درسی که شاید هیچوقت دیگر نتوانیم خودمان آن را تجربه کنیم.

سالمندان را بر بلندی قله آرزوهای زندگی‌ات قرار بده، نعمت وجودی آن‌ها خود به خود تو را به سمت مسیر درست و دستیابی به این آرزوها هدایت می‌کند. مطمئن باش که در این مسیر حضور آن‌ها پشتکار و همت تو را برای رسیدن به این قله‌ها بیشتر و بیشتر می‌کند.

متن تبریک روز مادر به مادربزرگ

متن اس ام اس برای مادربزرگ

 

تمام خاطرات کودکی ام را خط به خط با نام تو نوشته ام

و همیشه تو را می ستایم.

مادر بزرگ مهربانم روزت مبارک

 

 

عشق مادر هدیه بزرگ خدا به انسان

پس قدر این هدیه بزرگوار را بدانیم

مادر بزرگ عزیزم روز مادر بر تو مبارک

 

بهشت زیر پای مادران اسـت

مادر بزرگ عزیزم روزت مبارک

 

 

مادر بزرگ عزیز و دوست داشتنی من

بودن آدم‌ هایی مثل تو یعنی دنیا هنوز جای قشنگیه برای زندگی و بودن

دستاتو می‌ بوسم و برات آرزوی سلامتی دارم
روزت مبارک

 

 

صاحب قشنگ‌ ترین قصه‌ های دنیا

مهم نیست چقدر تار موهات سفید‌تر شده

تو برام بهترینی

دوستت دارم مادر بزرگ خوبم

روزت مبارک

 

تبریک روز پدر به پدربزرگ

متن اس ام اس برای پدربزرگ

 

سه واژه ی مهم و تاثیر گذار در زندگی:

“انتخاب” ؛ “فرصت ” ؛ ” تغییر”

اگر “انتخاب” درست داشته باشی، “فرصتی های” مناسب پیدا می کنی؛

در اینصورت زندگیت “تغییر” خواهد کرد.

 

ممنونم که انقدر خوب و دوست داشتنی هستی

آرزو می کنم بهترین ها رو داشته باشی

روزت مبارک

 

 

با یک بغل بوسه و آغوش تولدت رو تبریک می گم

عمرت پر برکت و روزت مبارک پدر بزرگ عزیزم

 

تویی که همیشه گره از مشکلاتم باز کردی و کنارم بودی

خوبی هات قابل جبران نیست و تنها داشته من برای تو قلبی پر از عشقه

دوستت دارم پدر بزرگ عزیزم

روزت مبارک

کاش راز خوب بودنت رو به بقیه هم یاد می دادی بهترینم

روزت مبارک بهترین پدر بزرگ دنیا

 

پدربزرگ عزیز !

نگاهت پر معناست

سخنت پر بهاست

و

رفتارت گنج تجربه هاست

خرید هدیه برای سالمندان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا