A
اطلاعات کاربردی سالمندان

شغل ماساژ درمانی با درآمد عالی برای بازنشستگان

بازنشستگی جزو بخشی از زندگی است که در آن فرد بیشتر به آرامش و یک منبع درآمد مناسب نیاز دارد تا بتواند این دوران را به‌راحتی سپری کند. بنابراین ترجیحا بهتر است افراد بازنشسته در یک محیط کار آرام قرار بگیرند. ماساژ درمانی یکی از شغل‌های آرام‌بخش و کم فشار برای بازنشستگان است. افراد بازنشسته برای کسب درآمد از طریق این شغل باید در یک مرکز اسپا، مراکز درمانی، مراکز ورزشی یا مکان‌هایی از این قبیل کار کنند.

در حال حاضر، با توجه به استرسی که در جوامع امروزی حاکم است، محبوبیت ماساژ درمانی هر روز بیشتر خواهد شد. بنابراین در صورتی‌که افراد بازنشسته فعالیت خود را در این زمینه شروع کنند، به‌راحتی می‌توانند با آرام کردن مشتریان خود درآمد کسب کنند.

چرا ماساژ درمانی برای سالمندان توصیه می‌شود؟

ویژگی‌ها و مهارت‌های لازم برای شغل ماساژ درمانی

  • روابط عمومی بالا: ماساژورها باید از روابط عمومی بالایی برخوردار باشند تا به‌راحتی بتوانند با مشتریان خود ارتباط برقرار کنند. این مهارت به آن‌ها کمک می‌کند تا فضایی راحت و آرام برای مشتری فراهم کنند. بنابراین افراد بازنشسته باید سعی کنند در هر جلسه ماساژ درمانی، زمانی را به صحبت با مشتریان خود اختصاص دهند.
  • خوب گوش دادن: ماساژورها باید مهارت خوب گوش دادن داشته باشند تا بتوانند نیازهای مشتریان خود را درک کنند. از این‌رو خوب گوش دادن می‌تواند به بهبود روابط با مشتری کمک کند.
  • مدیریت زمان: هر ماساژور در طول روز باید به مشتریان مختلفی خدمات ارائه دهد. به‌همین دلیل مدیریت زمان یکی از مهارت‌هایی است که هر ماساژور به آن نیاز دارد تا بتواند هر مشتری را طبق زمان‌بندی از قبل انجام شده آماده کند و به آن‌ها خدمات ارائه دهد.
  • قدرت پویا: ماساژورها باید از نیروی بدنی خودشان استفاده کنند تا بتوانند مشتریان را به‌خوبی ماساژ دهند. بنابراین این قدرت را باید در طول روز داشته باشند تا مشتریان مختلفی را آرام کنند.
  • چالاکی دست: ماساژورها برای ماساژ دادن باید دست‌های خود را سریع حرکت دهند. بنابراین چالاکی دست یکی از توانایی‌هایی است که ماساژورها باید داشته باشند.

نحوه کسب مهارت ماساژ درمانی

دوره‌های مختلفی در مراکز ماساژدرمانی، استخرها و آموزشگاه‌های معتبر برگزار می‌شود که افراد بازنشسته با شرکت در این دوره‌ها می‌توانند از اساتید حرفه‌ای این شغل، آموزش‌های لازم را کسب کنند. بعد از دریافت مدرک‌ معتبر دوره ماساژدرمانی، هر یک از افراد می‌توانند به‌عنوان ماساژور در یکی از مراکز ماساژدرمانی شروع به‌کار کنند. همچنین در صورتی‌که افراد بازنشسته سرمایه لازم برای تأسیس یک مرکز ماساژ درمانی را داشته باشند، می‌توانند به‌صورت مستقل کار کنند.

ماساژ برای رفع خستگی سالمند

درآمد ماساژ درمانی برای بازنشستگان

معمولا هزینه هر جلسه ماساژ برای هر یک از ماساژورها متفاوت است و به حرفه‌ای بودن آن‌ها بستگی دارد. در حالت کلی هزینه هر جلسه ماساژ تقریبا از ۱۰۰ تا ۳۰۰ هزارتومان متغیر است و درآمد کلی ماساژورها به تعداد جلسات ماساژ درمانی و حرفه‌ای بودن آن‌ها بستگی دارد. معمولا هزینه هر جلسه ماساژدرمانی بین ماساژور و کارفرما تقسیم می‌شوند. بنابراین در صورتی‌که افراد بازنشسته، مرکز ماساژ درمانی مستقلی داشته باشند، درآمد آن‌ها نیز به مراتب بیشتر خواهد شد.

مزایای شغل ماساژدرمانی برای افراد بازنشسته

  • درآمد مناسب: شغل ماساژدرمانی نسبت به دیگر شغل‌های مناسب برای افراد بازنشسته درآمد مناسبی دارد و می‌تواند یک منبع درآمد خوب برای آن‌ها باشد.
  • طاقت‌فرسا نبودن: ماساژ درمانی به نیروی بدنی نیاز دارد و جزو شغل‌های طاقت‌فرسا نیست. بنابراین بازنشستگان با توجه به نیروی بدنی خودشان می‌توانند تعداد مشتریان را در طول روز برنامه‌ریزی کنند.
  • انعطاف‌پذیری بالا: شغل ماساژ درمانی ساعات کاری مشخصی ندارد و هر یک از افراد با توجه به برنامه روزانه خودشان می‌توانند مشتری قبول کنند.
  • حضور در اجتماع: هر یک از ماساژورها روزانه با افراد زیادی در ارتباط خواهند بود. این ارتباط برای افراد بازنشسته مزیت‌های زیادی را دارد و به آن‌ها کمک می‌کند تا از مشکلاتی نظیر افسردگی دور باشند.

جمع‌بندی

بازنشستگانی که از نیروی بدنی خوبی برخوردارند و بیشتر خواهان کار در یک محیط آرام هستند، می‌توانند شغل ماساژ درمانی را برای کسب درآمد در دوران بازنشستگی انتخاب کنند. این شغل به آن‌ها این امکان را می‌دهد تا درآمد خوبی داشته باشند و با حضور در اجتماع، از مشکلات روحی و انزوای اجتماعی دور بمانند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا