A
اطلاعات کاربردی سالمندان

تهیه غذای خانگی و کسب درآمد در دوران بازنشستگی

آیا برای ورود به دوران بازنشستگی آماده هستید؟ برای آن برنامه ­ریزی کرده‌­اید که این دوران را چگونه بگذرانید؟ دوران بازنشستگی با تمام لذت­‌ها و شیرینی‌هایی که دارد کمی فکرتان را درگیر می­‌کند. با پایان رسیدن روزهای کاری و حرفه‌­ای و ورود به دوره بازنشستگی کمی از میزان درآمدتان کاهش می­‌یابد، از طرف دیگر این دوره هزینه‌­های خاص خود را دارد که باید به آن­‌ها رسیدگی کنید. به این فکر هستید که شغلی را شروع کنید؟ اتفاقا خیلی هم عالی است که در دوره بازنشستگی خودتان را سرگرم کاری کنید که از آن لذت می‌­برید. به ­دنبال کارهای سخت که نیازمند ساعات طولانی و فعالیت بدنی بالا است نباشید. کاری که از آن لذت می‌­برید را انجام دهید تا احساس خستگی نکنید. یکی از مناسب‌­ترین شغل­‌ها در دوره بازنشستگی تهیه غذای خانگی است.

آشپزی و تهیه غذا در گذشته شغلی مخصوص خانم­‌ها بوده، اما به­ مرور زمان، آقایان هم استعدادهای خود را در این زمینه شکوفا کرده‌­اند. بنابراین تهیه غذای خانگی جنسیت نمی­‌شناسد و شما می­‌توانید با خیال راحت به آن بپردازید.

اگر شما هم جزء افرادی هستید که از پختن غذا و آشپزی لذت می­‌برید، می­توانید به این کار مشغول شوید و در کنار سرگرمی که برای خود ایجاد کرده‌اید کسب درآمد هم بکنید.

با غذاهای مضر بعد از ۵۰ سالگی آشنا شوید:

۷ اجتناب غذایی سالمندان

برای شروع چه کارهایی باید کرد؟

تهیه غذای خانگی را خیلی سخت نگیرید. با مقیاس کوچک و تعداد کم شروع کنید. پیشنهاد می­‌کنیم با غذاهایی شروع کنید که در آن مهارت دارید. آشپزی کار سختی نیست اگر به آن علاقه داشته باشید. خیلی از افراد شاغل، فرصتی برای تدارک دیدن وعده غذایی کامل برای خانواده خود ندارند. این افراد به ­دنبال تهیه یک غذای خانگی خوش­رنگ و لعاب هستند و شما می‌­توانید با دست پخت عالی که دارید این غذا را سر میز آن‌­ها قرار دهید.

برای شروع با منو غذایی محدود، کار خود را استارت بزنید. غذاهای محبوب که همگی آن­ها را دوست دارند، بهترین انتخاب است. زرشک پلو با مرغ، خورش قیمه و قورمه جزء غذاهای پر طرفدار ما ایرانی‌­هاست. کم ­کم با افزایش تعداد مشتری­‌ها می‌­توانید منو و تعداد غذای خود را گسترش دهید.

کمی قبل، غذاهای فست فودی بین مردم درحال گسترش بود. اما باتوجه به اینکه بسیاری از افراد به ­دنبال غذاهای سالم هستند تا زندگی سالم­تری داشته باشند، گرایش افراد هم به خوردن غذاهای خانگی بیشتر شد. پس فرصت را از دست ندهید و در این بازار داغ شما هم مشتریان خود را داشته باشید.

درآمد شغل تهیه غذا در منزل

برای شروع کسب و کار تهیه غذای خانگی می­‌توانید روی آشپزخانه و گاز خود حساب کنید. با مشتری­‌های محلی آغاز کنید. خیلی از افراد برای مهمانی‌های خانوادگی یا دورهمی با دوستان ترجیج می‌دهند که سر میز شام، غذاهایی که خودشان پخته‌اند را قرار دهند، اما گاهی پیش می‌­آید که وقت کمی دارند یا متاسفانه دست­پخت خوبی ندارند. اما شما می‌­توانید سفارش غذای این افراد را قبول کنید و یک غذای خانگی خوشمزه و باکیفیت سرمیز مهمان­‌ها قرار دهید.

برای این که بتوانید با راه­ اندازی تهیه غذای خانگی سود بیشتری را به­ دست آورید، سعی کنید مواد اولیه غذاهای خود را با قیمت مناسب، البته با کیفیت بالا خریداری کنید. برای تهیه مواد اولیه می‌­توانید به­ جای میوه ­فروشی به میادین تره ­بار مراجعه کنید تا میوه و سبزیجات تازه، باکیفیت و قیمت مناسب تهیه کنید.

نکته های مهم برای شغل تهیه غذای خانگی

یکی از نکات مهم در تهیه غذای خانگی بسته ­بندی غذایی است که شما به مشتری تحویل می‌­دهید. هر نوع بسته ­بندی و ظرفی که بخواهید می‌توانید تهیه کنید. اما نکته­‌ای که باید به آن توجه داشته باشید رعایت مسائل بهداشتی در آن است. اگر غذای شما یک بسته ­بندی جذاب و تمیز داشته باشد می­‌تواند مشتری را به مشتری وفادار تبدیل کند. مشتری که همیشه شما را دنبال می‌کند و شما را به دوستان خود معرفی می­کند. غذا را در ظرفی بکشید و بسته ­بندی کنید تا زمانی­ که به ­دست مشتری می­‌رسد سرد نشود.

نکته بسیار مهم در تهیه غذای خانگی باکیفیت بودن آن است. زمانی که شما تلاش می­‌کنید غذای باکیفیت و سالم دست مشتری دهید، از آن طرف هم مشتری شما را به دوستان و آشنایان خود معرفی می­‌کند.

برای تهیه غذای خانگی بازار داغی دارید و می­‌توانید با کمی سلیقه مشتریان زیادی را به­ دست آورید.

کمی خلاقیت می‌­تواند در مشتری­ مداری شما تاثیرگذار باشد. یک تکه ته­دیگ کوچک در کنار پلویی که تحویل می­‌دهید، یک ظرف کوچک سالاد شیرازی می‌­تواند برای کسب و کارتان غوغا کند. این کارها هزینه بالایی ندارد اما می‌­تواند نگاه مشتری به غذای شما و فعالیتی که انجام می­‌دهید را عوض کند.

کلام آخر

مهم­ترین مزیتی که شغل تهیه غذای خانگی برای شما در دوران بازنشستگی دارد این است که سرمایه اولیه زیادی از شما نمی­‌خواهد، نیاز به تخصص و فعالیت بدنی بالا ندارد، این کاری است که شما می­‌توانید آن ­را به بهترین صورت ممکن انجام دهید چرا که سالیان سال این غذاها را برای خانواده خود تهیه کرده­‌اید و از همه مهم­تر این است که شما با آشپزی می‌­توانید به فردی شاد و با روحیه تبدیل شوید. آشپزی و تهیه غذای خانگی جزء مشاغلی است که می‌­تواند روح شما را نوازش کند و شما را به شادترین فرد خانواده تبدیل کند. البته درآمد خوب آن­ را نمی­‌توان انکار کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا