A
اطلاعات کاربردی سالمندان

عکاسی در دوران بازنشستگی، پردرآمد و سرگرم‌ کننده

اگر شما فکر می‌­کنید که در دوران بازنشستگی باید گوشه ­نشینی، عزلت و تنهایی را انتخاب و نباید شغل و حرفه دیگری را انتخاب کنید سخت در اشتباهید. بازنشستگی یکی از دوره­‌های زندگی است که می­توان با یک برنامه ­ریزی صحیح قبل از این دوره جنبه مالی و حرفه­‌ای خود را به­ خوبی پیش برد. افرادی که به این دوره از زندگی می‌­رسند کاهش درآمد را با هزینه­‌های زیادی که این دوره به­ همراه دارد تجربه خواهند کرد. شما می‌­توانید به کارهایی بپردازید که به آن علاقه دارید و در کنار آن کسب درآمد کنید. یکی از مشاغلی که می‌­توان به آن پرداخت و سرگرم شد، لذت برد و درآمد کسب کرد، عکاسی در دوران بازنشستگی است.

خلاقیت خود را برای هنر عکاسی دست کم نگیرید

عکاسی نیاز به خلاقیت دارد. زمانی­ که شما فرصت کافی برای پرداختن به هنر داشته باشید می­‌توانید خلاقیت­‌های درون­تان را شکوفا کنید. با عکاسی در دوران بازنشستگی شما به فردی سرزنده، پر شور و حرارت تبدیل می­‌شوید. یکی از سوژه های عکاسی می‌­تواند طلوع خورشید باشد که برای ثبت آن لحظه باید صبح زود بالای کوه یا در طبیعت حضور داشته باشید. همانطور که گفتیم عکاسی شما را فعال و پویا می‌­کند.

شما برای عکاسی نیاز به سوژه‌­های ناب و خاص دارید. در نتیجه ذهن­تان همیشه باید پویا و فعال باشد تا از فرصت‌­های پیرامون­تان نهایت استفاده را ببرید. یکی از مشکلات موجود در دوره بازنشستگی ابتلا به بیماری آلزایمر و فراموشی است. پزشکان می­‌گویند برای جلوگیری از این اتفاق باید ذهن­تان را ورزش دهید و از آن کار بکشید. خودتان را مجبور به فکر کردن کنید. عکاسی می‌تواند ذهن شما را همیشه فعال نگه دارد.

انسان زیباست و زیبایی را دوست دارد. با عکاسی شما این فرصت را دارید که زیبایی محیط اطراف­تان را ببینید و آن را به تصویر بکشید. دیدن تصاویر زیبایی که خودتان ثبت کرده‌­اید حس دل­نشینی در شما ­به ­وجود می­‌آورد و به شما انگیزه‌ای برای ادامه دادن می‌دهد.

بعد از این که دوره های آموزش عکاسی را گذراندید، می‌توانید از غذاها و دسرها عکاسی کنید و آن را در شبکه‌های اجتماعی خود به اشتراک بگذارید.

عکاسی به شما اعتماد به نفس می‌دهد

شاید با از دست دادن موقعیت حرفه‌­ای قبلی کمی اعتماد به نفس شما خدشه­‌دار شده باشد، اما می­‌توانید با عکاسی از مناظر و موقعیت‌­ها و انتشار آن در صفحات شبکه اجتماعی­تان اعتماد به نفس بالایی برای خودتان بسازید.

شغل عکاسی برای سالمندان

یکی از دغدغه‌­های افراد بازنشسته این است که ارتباطاتی که به واسطه شغل­شان با دیگران ساخته­‌اند را از دست می‌­دهند و دایره ارتباطی آن­‌ها با افراد دیگر کم خواهد شد. می­‌توانید دیدتان را به این قضیه تغییر دهید تا بتوانید دوستان جدیدی به واسطه شغل عکاسی به ­دست آورید. اینکه موضوع عکاسی شما چیست و قرار است از چه سوژه­‌هایی عکس بگیرید می­‌تواند فرصتی برای برقراری ارتباط با افراد جدید باشد.

مزیت عکاسی در دوران بازنشستگی

یکی از مزیت­ های عکاسی برای سالمندان این است که می‌­تواند آن‌ها را خوشحال­‌تر کند. تحقیقات نشان داده افراد با خوردن شیرینی و شکلات هم شاد می­‌شوند، اما تنها یک درصد روی شادی آن­‌ها تاثیرگذار است. اما اگر افراد به عکاسی مشغول شوند این شغل یازده درصد روی شاد شدن و خوشحال بودن تاثیر می­‌گذارد.

تمام پدربزرگ­‌ها و مادربزرگ­‌ها عاشق نوه‌­هایشان هستند و در کنار آن­‌ها لذت می­‌برند. حالا اگر شما بتوانید از لحظات نابی که با فرزند و نوه‌­هایتان دارید عکس بگیرید و آن­‌ها را ثبت کنید می‌­توانید این شادی را برای تمام لحظاتی که آن‌­ها در کنار شما حضور ندارند تعمیم دهید.

در کنار علاقه‌­ای که به عکاسی دارید بهتر است یک دوره آموزش عکاسی حرفه ­ای هم بگذرانید تا بتوانید برای عکاسی موقعیت خوب شغلی پیدا کنید. می­‌توانید از محصولات، خدمات، امور تبلیغاتی یا لحظات خانوادگی عکس بگیرید و درآمد بالایی کسب کنید.

کلام آخر

در دوره بازنشستگی با توجه به هزینه ­های زیادی که وجود دارد بهتر است به شغلی مشغول شوید تا هم اوقات فراغت شما را پر کند هم بتوانید به عنوان یک منبع درآمد خوب به آن نگاه کنید. عکاسی در دوراه بازنشستگی یکی از بهترین انتخاب‌هاست. در شغل عکاسی سرمایه اولیه شما دوربین و کلی ذوق و سلیقه است که می‌­تواند درآمد خوبی برای­تان بسازد. باید ببینید مردم در مورد عکاسی به چه موضوعاتی علاقه دارند، در آن زمینه‌­ها خودتان را به شخص حرفه‌­ای تبدیل کنید تا بتوانید در عین رفع نیاز افراد درآمد خوبی هم کسب کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا