A
اطلاعات کاربردی سالمندان

قیمت پرستار سالمند در کرج و استان البرز

پرستار سالمند در کرج

امروزه با توجه به مشغله‌های کاری که برای افراد بوجود آمده بیشتر آن‌ها زمان و وقت مناسب و کافی برای نگهداری از فرد سالمند خود را ندارند. بهتر است برای آرامش خاطر بیشتر از یک پرستار سالمند کمک بگیرند. در واقع پرستار سالمند با دریافت حقوق ماهانه مشخص می‌تواند به بهترین شکل ممکن از فرد سالمند مراقبت و نگهداری کند.
در این مقاله قصد داریم تا در رابطه با پرستار سالمند کرج با شما صحبت کنیم. استان البرز(کرج) یکی از استان‌های همجوار تهران است که مراکز پرستاری بسیاری را در مناطق مختلف خود ازجمله گوهردشت، عظیمیه، مهرویلا، مهرشهر و… جای داده است. در ادامه با پرستار سالمند در کرج و وظایفی که یک پرستار در قبال فرد سالمند باید داشته باشد، بیشتر آشنا خواهید شد.

در استخدام پرستار سالمند در کرج چه معیارهایی را باید در نظر گرفت؟

بسیاری از سالمندان به دلیل کاهش توانایی دیگر قادر نیستند که همانند گذشته فعالیت‌های روزانه خود را به تنهایی انجام دهند. معمولا با افزایش سن به مرور زمان میزان توانایی بدن و همچنین سیستم ایمنی بدن کاهش پیدا می‌کند و همین موضوع می‌تواند خود دلیلی برای استخدام پرستار سالمند باشد. برخی از خانواده‌ها ترجیح می‌دهند خودشان از فرد سالمند نگهداری کنند، البته این تصمیم نمی‌تواند ناآگاهانه گرفته شود. قبل از اینکه چنین تصمیمی بگیرید بهتر است درباره آن کمی فکر کنید.
اما این تنها راه چاره نیست، در حال حاضر مراکز بسیاری هستند که می‌توانند از سالمندان نگهداری کنند. بعضی از سالمندان ترجیح می‌دهند ادامه زندگی خود را در بین هم سن و سالان خود طی کنند، از این رو به مراکز نگهداری از سالمندان مراجعه می‌کنند. اما بسیاری از آن‌ها اگر دارای خانه و زندگی باشند ترجیح می‌دهند با کمک یک پرستار در خانه خودشان به زندگی ادامه دهند.
اما برای استخدام یک پرستار سالمند باید به چه نکات و معیارهایی توجه کنیم؟ ابتدا باید بگوییم که بهتر است برای استخدام پرستار از راه قانونی اقدام کنید تا در صورت هرگونه مغایرت و مشکلی بتوانید به راحتی مشکل را حل کنید. برای استخدام پرستار بهتر است به مراکزی که این وظیفه را دارند مراجعه کنید و با شرح وضعیت سالمند خود، یک پرستار حرفه‌ای و دوره دیده را برای فرد سالمند استخدام کنید. به این ترتیب استرس و نگرانی از بابت فرد سالمند نخواهید داشت. از دیگر معیارهای مهم که در حین استخدام پرستار سالمند کرج باید به آن توجه داشته باشید، عدم سوسابقه، داشتن مدرک مرتبط، گذراندن دوره‌های آموزشی در رابطه با نگهداری از فرد سالمند و…. می‌توان اشاره کرد.
برای اطمینان خاطر بیشتر، قبل از هرگونه عقد قراردادی با پرستار، یک بار به صورت حضوری با پرستار مورد نظر مصاحبه داشته باشید و در رابطه با وضعیت فرد سالمند با وی صحبت کنید.

برای تماس کارشناسان به منظور درخواست یا اطلاع از قیمت پرستار در شهر کرج، فرم زیر را پر کنید تا در اسرع وقت با شما تماس گرفته شود.

درخواست پرستار

عوامل موثر در قیمت پرستار سالمند در کرج

در میزان حقوق و درآمد پرستار سالمند کرج عوامل بسیار زیادی تاثیرگذار هستند، اما مهم‌ترین این عوامل که می‌تواند حقوق پرستار سالمند را تحت تاثیر قرار دهد عبارتند از:

  • وضعیت جسمی و روحی فرد سالمند: وضعیت جسمی و روحی فرد سالمند یکی از این عوامل تاثیرگذار است. بعضی از سالمندان توانایی راه رفتن ندارند و همین موضوع می‌تواند یکی از عواملی افزایش حقوق پرستاران باشد. معمولا برای سالمندانی که زمین‌گیر شده‌اند و توانایی راه رفتن ندارند پرستار آقا استخدام می‌کنند. میزان حقوق و دستمزد پرستار آقا در برابر پرستار خانم کمی بیشتر است.
    قطعا میزان حقوق پرستارانی که از سالمندان ناتوان، کم توان، آلزایمری و… نگهداری می‌کنند بسیار بیشتر است.
  • ساعت کار پرستار سالمند کرج: ساعت کار پرستار یکی از مهم‌ترین معیارهای تعیین‌کننده میزان حقوق و دستمزد پرستار است. به عنوان مثال پرستاران شیفت شب میزان حقوق و دستمزد بسیار بالاتری در مقایسه با پرستاران شیفت روز دارند. سختی کار بیشتری به این دسته از پرستاران تعلق می‌گیرد.
  • تغییر وضعیت سالمند: گاهی اوقات ممکن است شرایط فرد سالمند تغییرکند، به عنوان مثال درگیر بیماری باشد اما با گذشت زمان این بیماری بهبود پیدا کند. در اینصورت ممکن است فرد سالمند نیاز به نگهداری کمتری داشته باشد. حقوق پرستار هم با توجه به نیاز فرد سالمند کاهش پیدا می‌کند.

نیاز به پرستار سالمند در کرج

فرد سالمند در صورت داشتن هرکدام از این شرایط به پرستار سالمند در منزل نیاز دارد:

  • فرد سالمند دچار بیماری شده باشد که نتواند به تنهایی به زندگی خود ادامه دهد. بیماری چون دیابت، آلزایمر و… ازجمله بیماری‌هایی هستند که بهتر است برای نگهداری از فرد سالمند از یک پرستار کمک بگیرید.
  • سالمندانی که زمین‌گیر شده‌اند و مشکل عدم توانایی در حرکت کردن دارند.
  • برای صرفه‌جویی در هزینه‌های نگهداری از فرد سالمند بهتر است پرستار در منزل استخدام کنید.
  • در مواردی که نیاز به نگهداری تخصصی از فرد سالمند وجود دارد.
  • سالمندانی که تنها هستند و به تنهایی در منزل خود زندگی می‌کنند.

انواع پرستار سالمند کرج

انواع پرستار سالمند در کرج

پرستار سالمند با توجه به ساعت کاری که دارند به سه دسته تقسیم می‌شوند، هرکدام از آن‌ها با توجه به وظایفی که در قبال فرد سالمند دارند میزان و حقوق و دستمزد متفاوتی خواهند داشت:

  • پرستار سالمند پاره‌وقت: این پرستار که به پرستار ساعتی هم شناخته می‎شود برای مواقعی بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد که، خانواده فرد سالمند قصد انجام کاری دارند که برای چند ساعت نمی‌توانند از فرد سالمند نگهداری کنند. میزان حقوق پرستار با توجه به ساعت کار آن‌ها مشخص می‌شود.
  • پرستار سالمند شبانه: این دسته از پرستاران تنها می‌توانند برای مدت ۱۲ ساعت در طول شبانه روز از فرد سالمند نگهداری کنند.
  • پرستار سالمند شبانه‌روزی: پرستار شبانه‌روزی یا پرستار ۲۴ ساعته، به آن دسته از افرادی گفته می‌شود که در تمام مدت شبانه روز از فرد سالمند نگهداری می‌کنند. معمولا بیشتر افراد سالمندی از این نوع پرستار استفاده می‌کنند که به بیماری خاصی مبتلا باشند.
  • پرستار سالمند روزانه: این دسته از پرستاران در طول شبانه روز تنها به مدت ۸ ساعت از فرد سالمند نگهداری می‌کنند.

مزایای استخدام پرستار سالمند در کرج

استخدام پرستار سالمند می‌تواند در روحیه سالمندان تاثیر بسیاری بگذارد. قطعا سالمندی که در منزل از او نگهداری شود روحیه بسیاری بهتری در مقایسه با دیگر سالمندان دارد. از دیگر مزایای استخدام پرستار سالمند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • استرس و ترس فرد سالمند از زندگی در سرای سالمندان را کاهش می‌دهد.
  • می‌تواند به فرد سالمند در انجام فعالیت‌های روزانه کمک بسیاری کند.
  • مراجعه به بیمارستان را کاهش می‌دهد، همین موضوع می‌تواند روی بهبود روحیه فرد سالمند تاثیرگذار باشد.
  • احساس امنیت در منزل روی روحیه و امید به زندگی فرد سالمند تاثیر بسیار زیادی دارد.

مزایای استخدام پرستار سالمند در کرج

  • رسیدگی به کارهای منزل فرد سالمند
  • افزایش اعتماد به نفس و استقلال سالمندان
  • مصاحبت و همنشینی با فرد سالمند
  • انجام ورزش و فعالیت‌های بدنی
  • ارائه خدمات پزشکی و پرستاری در صورت نیاز
  • کمک به انجام کارهای شخصی و بهداشت شخصی فرد سالمند
  • مراقبت‌های تخصصی از فرد سالمند

هزینه پرستار سالمند در کرج

به طور کلی نمی‌توان هزینه مشخصی برای پرستار سالمند کرج عنوان کرد. هر پرستار با توجه به شرایط فرد سالمند، ساعت کاری، میزان وظایف و… حقوق متفاوتی خواهد داشت. برای اطلاع دقیق‌تر از میزان هزینه پرستار بهتر است با مرکز مورد نظر تماس گرفته یا به صورت حضوری به آن‌جا مراجعه کنید.

سخن پایانی زیمد

همانطور که می‌دانید یکی از مهم‌ترین برهه‌های زمانی برای هر انسانی، سنین سالمندی است. در این سن فرد سالمند دیگر مانند گذشته قادر نیست که فعالیت‌های روزانه خود را انجام دهد، از این رو به یک همراه یا کمک نیاز دارد. استخدام یک پرستار می‌تواند در این زمینه کمک بزرگی به فرد سالمند کند. بهتر است برای استخدام پرستار سالمند با فرد سالمند هم این موضوع را در میان بگذارید و در صورت تمایل فرد سالمند این کار را انجام دهید. در غیراینصورت به هیچ عنوان بدون میل و رضایت فرد سالمند این کار را انجام ندهید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا