A
اطلاعات کاربردی سالمندان

مزایای نگهداری سالمند در خانه سالمندان

شاید وقت آن باشد که یکی از راه‌های داشتن دوران سالمندی موفق و سالم را با شما در میان بگذاریم. درست حدس زده‌اید؟ صحبت ما درباره مزایای خانه سالمندان است. هنگام بررسی روش‌های کنار آمدن با مشکلات دوران پیری، باید مطمئن شوید که عزیزان شما بالاترین استاندارد مراقبت در زمینه سالمندان را دریافت می‌کنند یا خیر؟ خانه های سالمندان دارای مزایای زیادی نسبت به گزینه های دیگر هستند، و آن‌ها را به گزینه‌ای عالی برای سالمندانی تبدیل می‌کند که در خانه های خود با مشکلاتی همراه هستند.

قبل از هر چیز، ذهن سالمند را برای پذیرش خانه جدید آماده کنید

متاسفانه برخی از افراد بدون آمادگی و بدون در میان گذاشتن این مسئله سالمندان و والدین خود را به خانه سالمندان میبرند. هر زمانی که مطمئن شدید خانه سالمندان میتواند گزینه مناسب تری برای نگهداری از سالمند شما باشد، قطعا این موضوع را با سالمند خود در میان بگذارید. با او صحبت کنید و حتی از او مشورت بگیرید. برای آماده کردن ذهن سالمند به او این اطمینان را بدهید که مدام به او سر میزنید و او را ملاقات می‌کنید. تمام دلایل خود را برای این کار توضیح دهید اما مراقب باشید که با بهانه های الکی سعی نکنید او را مجاب کنید.

دوره سالمندی یک دوره بسیار حساس از زندگی است که نباید با دروغ گفتن به سالمندان آن ها را آزرده کنید. پس تمام دلایل منطقی خود را بگویید و هیچوقت نگذارید حس تنهایی به او ندهید. حتما به سالمند خود توضیح دهید که خانه سالمندان چرا میتواند برای او بهتر باشد. وجود پزشکان، پرستاران، روانشناسان، همسالان و مراقبان میتواند از جمله دلایل مفید برای استفاده از خانه سالمندان باشد. استفاده از تجهیزات موجود در خانه سالمندان را برای والدین پیر خود توضیح دهید و بگویید که برای سلامت خود او این کار را می‌کنید؛ البته در واقعیت هم همینطور باشد!

بسیاری از فرزندان یک مدت محدود (صبح تا عصر) والدین خود را به خانه سالمندان میبرند و باقی روز را با او سپری می‌کنند. اما اگر از سالمند خود خیلی دور هستید حتما با تکنولوژی های امروزی با او در تماس باشید و سعی برای ملاقات حضوری کنید. آنان را هرگز فراموش نکنید و هر روز قسمتی از زمان خود را برای آنان در نظر بگیرید. به یاد داشته باشید خانه سالمندان برای از سر باز کردن سالمندان نیست، بلکه خانه سالمندان برای کمک به نگهداری بهتر و کمک به خود سالمند است. پس برای بهبود و حال خوب سالمند خود بکوشید.

مزایای خانه سالمندان چیست؟

کمک به زندگی روزمره

تعداد زیادی از افراد مسن دریافتند که برای انجام کارهای روزمره زندگی مانند لباس پوشیدن، حمام کردن و حتی خوردن و آشامیدن به مشکل برمی‌خورند. در هر خانه سالمندان همیشه یک عضو همراه حضور دارد تا برای انجام هر کاری که سالمند عزیز شما با آن مشکل دارد به او کمک کند. یادآوری زمان داروها، سلامت غذا و حتی کمک به تفریح در حین روز میتواند یک امتیاز ویژه برای زندگی در خانه سالمندان باشد.

خدمات بهداشتی برای سالمندان

پرسنل پرستار آموزش دیده همیشه در خانه های سالمندان آماده برای مقابله با هر گونه مشکل پزشکی هستند که به سرعت و به طور موثر حضور دارند. کارکنان بخش سلامت و طبی مراکز خانه سالمندان در زمان مناسب، دارو را توزیع می‌کنند و در صورت لزوم ، تحقیقات بیشتری را در مورد بیماری سالمندان ترتیب می‌دهند. می‌توانید با آگاهی از اینکه شبانه روز از سلامتی عزیزتان مراقبت می‌شود، آرام باشید. شاید شما بتوانید تمام وظایف یک مراقب را برای سالمند خود به ارمغان بیاورید اما در مسائل پزشکی نیاز به فرد باتجربه و متخصص دارید.

سالمند در خانه سالمندان امنیت دارد

یکی از مهمترین مزایای خانه سالمندان ایمنی و امنیت سالمند عزیز شما در همه حال و در هر موقعیتی است. افراد مسن غالبا مورد هدف کلاهبرداران قرار می‌گیرند و به راحتی می‌توانند حتی در خانه های خود قربانی جرائم خشن شوند. شرایط در جایی بدتر می‌شود که سالمند شما دارای مشکلات حافظه هم باشد. مثلا ممکن است قفل کردن درها و پنجره‌ها را فراموش کند. کارکنان خانه سالمندان مسئول محافظت از ساکنان در برابر آسیب ها هستند. هر خانه سالمند مجهز به دوربین های محافظت کننده است و همچنین حراست مراکز خانه سالمندان از تمام مشکلات احتمالی جلوگیری می‌کند.

افزایش تعاملات اجتماعی در خانه سالمندان

تنهایی، آفت پیری است. اما در محیط خانه سالمندان همیشه کسی وجود دارد که با او گپ بزند. سالمندان می‌توانند ساعت‌ها با همسالان خود صحبت کنند، تجربیات زندگی خود را به اشتراک بگذارند و هر زمان که تصمیم می‌گیرند با یکدیگر تعامل کنند. اکثر خانه های سالمندان برای داشتن فعالیت و تحریک ذهنی، فعالیت مناسبی برای انجام فعالیت های اجتماعی و گردشی در اختیار ساکنان قرار می‌دهند.

نظم در مصرف وعده های غذایی

بسیاری از افراد مسن قادر به آماده کردن تغذیه مناسب و غذای سالم برای خود نیستند یا حتی غذا خوردن و آشامیدن را در زمان های مناسب فراموش می‌کنند، خصوصا اگر افراد سالمند از آلزایمر یا زوال عقل رنج ببرند. خانه سالمندان موظف است وعده های غذایی سالم و مقوی در فواصل منظم در طول روز به سالمندان ارائه کند. همچنین کارکنان به هر کسی که نیاز داشته باشد کمک می‌کنند تا غذا بخورد و از هرگونه استرس و اضطرابی در امان باشند.

خدمات خانه داری برای سالمندان

شما و سالمند عزیزتان لازم نیست نگران تمیز نگه داشتن خانه، پاکیزگی لباس ها، نظافت و بهداشت در خانه سالمندان باشید. از مزایای خانه سالمندان به این موضوع می‌توان اشاره کرد که کارکنان این خانه‌ها این اطمینان را حاصل می‌کنند که رو بالشتی ها و سرویس خواب مرتبا عوض و شسته شوند، لباس ها تمیز و اتو کشیده باشند و محیط تمیز نگه داشته شود. امروزه به علت وجود بیماری کرونا ، نظافت و ضدعفونی کردن خانه های سالمندان تحت نظارت وزارت بهداشت است و این امر با دقت بیشتر نسبت به قبل انجام می‌شود.

مزایای نگهداری سالمند در خانه سالمندان

خانه سالمندان میتواند بسیاری از فشارهای اعضای خانواده را از بین ببرد.

ساختار مدرن خانواده‌های امروزی به این شکل درآمده که همه بزرگسالان را ملزم به کار می‌کند، این عزیزان وقت کافی برای مراقبت از افراد مسن را ندارند. دانستن اینکه عزیز شما امنیت دارد و از او مراقبت می‌شود، بقیه اعضای خانواده را هم به آرامش می‌رساند. در این دنیایی که هر انسانی به علت مشغله های کاری بسیار حتی برای خود وقت نمیذارد، خانه سالمندان میتواند بهترین پیشنهاد برای نگهداری هر چه بهتر سالمند باشد.

بهداشت و درمان تخصصی برای سالمندان

برخی از افراد مسن دارای شرایط پزشکی پیچیده‌ای مانند آلزایمر یا زوال عقل هستند که ممکن است اعضای خانواده برای کنار آمدن با آن دست و پنجه نرم کنند. یکی دیگر از مزایای خانه سالمندان این است که، پرسنل خانه سالمندان برای ایجاد هر نوع شرایط بهداشتی، آموزش دیده و با تجربه هستند و می‌توانند کمک و مساعدت لازم را انجام دهند. سالمندانی که از محدودیت های حرکتی رنج میبرند میتوانند به راحتی از کارکنان خانه سالمندان کمک بگیرند در صورتی که شاید این امکان در منزل نباشد.

کمک به سالمند برای استفاده از تکنولوژی

کارکنان خانه های سالمندان به سالخورده شما کمک می‌کنند تا از فناوری مدرن استفاده کنند. مانند زمانی که بخواهند تماس تلفنی برقرار کنند یا ایمیل بفرستند. همیشه شخصی در دسترس است تا هر کجا که نیاز باشد کمک و مساعدت ارائه دهد. حتی برخی از این خانه های سالمندان به افراد مسن آموزش می‌دهند که چگونه از فضای مجازی استفاده کنند و راحت تر با دنیای اطرافشان ارتباط برقرار کنند.

چرا باید خانه سالمندان را انتخاب کنید؟

در فرهنگ ما ایرانی ها شاید انتخاب از خانه سالمندان نتیجه بی احساسی و بی عاطفه بودن اطرافیان سالمند باشد، اما در بسیاری از مواقع تصمیم گیری برای سپردن سالمند عزیزمان به خانه سالمندان میتواند برای خود او بهتر هم باشد. وقتی از افرادی که در خانه سالمندان هستند پرسیده میشود که چه موضوعی در این مکان شما را آزرده می‌کند؟ اغلب پاسخ مشابهی دارند. اکثر سالمندان از این موضوع گلایه دارند که چرا خانواده، دوستان و نزدیکان به آنان سر نمیزنند و به سراغ آن‌ها نمی‌آیند. احساس تنهایی به وجود آمده در سالمندان به بیشترین حد خود می‌رسد و آنان را واقعا اذیت می‌کند. اما در چه صورت و با چه شرایطی انتخاب خانه سالمندان مزیت حساب می‌شود؟

  • زوج مسنی که تنها هستند: بسیاری از زوج های پیری که در منزل هستند، بهتر است برای استفاده از خدمات پزشکی، مراقبتی، آموزشی و … به خانه سالمندان رجوع کنند. زوج هایی که همراه هم به این خانه ها می‌روند میتوانند زندگی فعال‌تری به همراه سلامتی داشته باشند و از خطرات در امان بمانند.
  • فرزندانی که شرایط نگهداری والدین خود را ندارند: برخی از فرزندان شرایطی مانند وضع مالی، مسکن یا حتی شغل ندارند تا بتوانند از والدین مسن خود مراقبت کنند. از دیگر مزایای خانه سالمندان برای این افراد این است که خانواده سالمند میتوانند والدین خود را به این خانه‌ها بسپارند ولی نباید آن‌ها را هرگز فراموش کنند.
  • سالمندانی که نیاز به شرایط نگهداری خاصی دارند: برخی از افراد سالخورده از بیماری های خاص مانند آلزایمر، معلولیت، ام اس و … رنج میبرند که خانواده شان توانایی نگهداری از سالمندان خود را ندارند. این افراد برای حفاظت بیشتر و افزایش سلامت خود لازم است به خانه های سالمندان بروند.

معرفی آسایشگاه سالمندان معلول

منبع
aldersmeadcarehome.co

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا